Din fericire internetul are o memorie scurtă, aşa că am uitat cu toţii de campania Urăşte şi gherla dată de Secom România. După ce au apărut o grămadă de articole pe tema asta, interviuri şi precizări de la agenţie şi client, să vedem ce a mers şi n-a mers în campanie.

Acum vreo 2 ani McCann România şi Kandia implementau pentru ROM un mecanism care avea să facă istorie: lansăm campania cu materiale menite să atragă atenţia poporului, devine viral, lumea reacţionează, publicăm partea a doua a campaniei şi toată lumea e fericită. 2 Grand Prixuri la Cannes Lions, în premieră pentru România.

Un mecanism care merită copiat, nu-i aşa? A enervat lumea, dar a luat premii. “Să facem şi noi” probabil că s-au gândit cei de la Propaganda-Armada-cumvoreisăspunăcăîicheamă.

Ce n-au ştiut cei de la Propaganda Group (să-i zicem aşa)  a fost că şi campania ROM a scăpat de sub control. Aşa cum am zis încă de atunci, campania a dat foarte bine la studiile de caz, însă de fapt a fost comprimată. Ulterior am aflat şi de ce: clientul s-a speriat în urma valului de proteste. Se pare că au existat inclusiv ameninţări cu moartea pe pagina American ROM, astfel încât clientul a hotărât ca partea a doua să apară mai rapid decât era programat. Nici ei nu se aşteptau la o reacţie atât de dură pentru un amărât de ambalaj modificat.

Dacă ar fi ştiut amănuntele astea, cei de la Propaganda Group poate că s-ar fi gândit de două ori până să aplice acelaşi mecanism pe un subiect atât de sensibil şi cu un mesaj atât de puternic. Însă cu puţină inspiraţie de la o campanie italienească şi cu un mecanism super premiat, au lansat Urăşte.ro.

Bineînţeles, campania a scăpat de sub control şi a reuşit să atragă atenţia autorităţilor, ba chiar a intrat pe TV subiectul – în dezbatere publică. Rezolvarea a venit tardiv şi prost, cu un site al cărui domeniu a fost cumpărat în mijlocul campaniei, ca gest de disperare şi o pseudo-strângere de fonduri care nici în momentul de faţă nu funcţionează. Siteul Iubeşte-i.ro te invită să donezi 1 euro, dar nu există nicio modalitate de a dona. Din câte văd, s-a pus batista pe ţambal şi se merge înainte.

Morala: nu orice idee câştigătoare poate să-ţi aducă şi ţie un premiu, aşa că nu mai copia de la alţii!