Am căutat impresii de la Webit 2012 pentru că îmi părea tare rău că n-am ajuns la eveniment. Şi le-am găsit:

S-au repetat cuvintele cheie din domeniul asta: share, connect, engage. Si se zice ca implicarea sociala este ceea ce conteaza acum cel mai mult.
Organizarea offline a fost in regula, dar pagina de facebook Webit este si acum neactualizata, chiar de dinainte de incepere. Nici pe Twitter nu a fost mare activitate. Aa, si nu a mers wireless-ul, la un eveniment despre web &co.

De aici.

Din punctul meu de vedere evenimentul a fost o mare dezamagire. Asta deoarece eu am venit mai mult pentru continut decat pentru networking.

In primul rand majoritatea prezentarilor au fost extrem de generale. Nu doar generale, ci dezamagitor de generale. Nu poti sa organizezi un eveniment de talia la care se prezinta webit si sa ai speakeri care iti spun:
– sa nu urmaresti sa ai un numar mare de fani ci sa ai fani relevanti pe facebook (pe bune???)
– ca targetarea pe facebook este foarte importanta (wtf? Nu pentru asta e facut facebook? Pentru targetare?)
– ca trebuie sa inovezi

De aici.

Pentru ultima data pentru ca am fost dezamagit de acest eveniment, din urmatoarele perspective:

1. Organizarea a lasat de dorit, internetul wireless nu a functionat in niciuna dintre zile in ciuda faptului ca nu era un congres medical ci un eveniment despre online. Programul workshop-urilor care nu prea s-a respectat, am stat in sala fara ca nimic sa se intample timp de zeci de minute, nimeni nu a venit sa ne anunte ca nu mai ajunge unul dintre speakeri si ca programul a fost decalat …

3. Mult PR, putine prezentari utile. Ar fi trebuit de la bun inceput sa ma intreb cum este posibil sa ai nu mai putin de 180 de speakeri la un eveniment de doar doua zile. Nu stiu nici cand si nici unde au vorbit toti cei 180, eu cred ca am vazut sub 10% dintre ei in cele doua zile.

Partea buna: am invatat sa apreciez ceva mai mult acele evenimente din .ro care chiar merita

De aici.

Ultima frază mi se pare că e concluzia celor 3 participanţi din .ro care au scris despre asta. Sunt relatate probleme pe care nu le-am întâlnit niciodată la conferinţe din România – zeci de minute moarte, program decalat fără notificare etc.

La asta se adaugă şi prezentări foarte slabe pline de banalităţi. Cu toate astea, am întâlnit tot mai mulţi oameni care vorbesc de un nivel scăzut al prezentărilor. Auraş povestea că n-a fost impresionat de anumite discuţii de la London4, chiar şi Ramona povestea că unele prezentări au avut un conţinut foarte slab la Blogworld, un eveniment de talie mondială.

Tind să cred că există o problemă reală, care ţine de diferenţele foarte mari dintre companiile care au fost deja convinse să investească în zona de social media şi cele care încă nu ştiu prea multe despre domeniu (speakerilor le e tot mai greu să găsească un numitor comun, iar o parte din public ajunge să se plictisească). În plus, cred că asistăm şi la o plafonare în ceea ce priveşte acest subiect. Sunt puţin speakeri care au timp şi resurse să testeze lucruri în permanenţă, să scrie noi studii de caz, să tragă concluzii pe care să le introducă în prezentările lor. Aşa că ne învârtim cam la acelaşi nivel care a ajuns să ni se pară plictisitor. Totuşi, ar trebui să luăm în calcul mai mult numărul mare de companii pentru care domeniul e încă nou.