in IT

Încă una şi promit să închei cu subiectul ăsta. Am cutreierat cam toate magazinele posibile şi am tras nişte concluzii folositoare în special pentru anul viitor.

Magazine online

Emag a ţinut ceva mai bine decât anul trecut, dar produsele la ofertă s-au dus de la primele ore ale dimineţii. Important e să te trezeşti pe la 6 jumate, să ştii foarte bine preţurile şi să cumperi rapid. Am comandat un webcam şi o maşină de tocat carne. Prima dată am comandat camera, la 9 şi 5. Deja jumătate din produsele la ofertă erau tăiate de pe listă. 10 minute mai târziu am luat şi maşina de tocat carne, după ce am stat puţin pe gânduri. Trecuseră 5000 de comenzi între timp.

Foarte important! Dacă nu vi se confirmă comanda imediat, e pentru că sunt mii de comenzi pe minut. O să dureze ceva, dar la un magazin serios nu vor fi probleme de stoc, deci va veni şi confirmarea la un moment dat. Nu comandaţi de mai multe ori, s-ar putea să rămâneţi cu mai multe produse. Asta la magazinele serioase. PC Garage (şi e doar un exemplu) a dat o grămadă de ţepe.

Siteurile Flanco, Altex şi Domo au fost picate destul de mult, însă avantajul lor e că au avut şi magazine offline deschise în toată ţara, au vândut acolo de-au rupt. Flanco au avut inspiraţia să pună un pdf pe site cu broşura, dar la un moment dat au scos-o şi pe aia.

Magazine offline

Am vizitat şi Flanco, Altex, Cora, Carrefour. O mătuşă avea nevoie de un TV şi un frigider, acum 2 săptămâni m-a sunat să mă întrebe ce-i recomand. I-am zis să mai aştepte şi să-şi noteze preţurile între timp. Vineri dimineaţă am aşteptat ofertele de la Emag, n-aveau ce ne interesa (sau deja nu mai era în stoc), aşa că am plecat spre Altex şi Flanco. În Cora Lujerului la Flanco era omor. Poza de mai sus de acolo e. Vreo 200 de persoane stăteau la cozi imense cu televizoare, prăjitoare, mixere şi tot felul de alte chestii în braţe.

Am plecat spre Altex-ul din Liberty Center. Lejer, plus că magazinul e mult mai mare. Sfat: căutaţi din timp adresele celor mai apropiate magazine care au oferte de Black Friday. Siteurile vor fi picate sau vor avea afişate doar promoţiile, aşa că trebuie să ştiţi din timp unde sunt exact magazinele. În plus, încercaţi să vă daţi seama care vor fi mai puţin aglomerate. În Bucureşti, de exemplu, Liberty Center e o epavă, lumea a şi uitat că există, deci era de aşteptat să fie liber. În Orhideea, care e aproape de Gara de Nord, era un omor de nedescris. Plaza România are şi el un Altex, uitasem că există.

Mare atenţie şi la oferte, dacă aveţi timp încercaţi să căutaţi în mai multe magazine ale aceluiaşi brand. În Altex-ul din Liberty Center nu aveau televizoare Samsung LED la ofertă, dar le-am găsit sâmbătă în Plaza la un preţ bun. Iar la Flanco sâmbătă o maşină de tocat carne era redusă mult mai puţin decât scria în oferta de pe site (140 de lei era în ofertă, cum am luat de la Emag, iar la magazin era 207 lei – redus de la 260).

Cora, Carrefour şi celelalte hypermarketuri s-au băgat mai mult declarativ în Black Friday. Erau câteva oferte, lumea venise să le caute dar nu ştiu câtă lume a şi cumpărat de acolo. 2 televizoare cu 50% reducere, un frigider, un aspirator… cam atât. N-am fost foarte atent, dar probabil că erau vechituri.

Cumpărătorii

Mi-au plăcut cel mai mult ăia care comentau de la coadă: „Domnule, ce s-au îmbulzit românii la reducerile astea! Normal, e reducere românul se bagă la coadă, să ia şi el! Ce săraci!”.

O categorie foarte largă a fost cea a nemulţumiţilor. „Reducerile sunt prea mici”, „aţi mărit preţurile ieri” şi „cum, n-aveţi produsul X C490 pe negru, îl aveţi doar pe alb? Sunteţi de căcăt!”. Şi, bineînţeles, „în America e un Black Friday adevărat, nu ca aici!”. Tuturor ţin să le amintesc că nu te obligă nimeni să cumperi. Nici în general, nici de Black Friday în special.

Şi în caz că vă întrebaţi de unde are lumea bani, e foarte simplu: nu are. Am văzut în decurs de 10 minute 2 cumpărători care îşi cumpăraseră plăsmoaie de 80-110 cm prin card avantaj în 10 rate. Adică 1-2 milioane pe lună, că mai mult n-aveau. Dar TV LED le trebuia neapărat.

Concluzii

Anul viitor va fi şi mai mare nebunia, dacă acum ştiau de Black Friday 4 milioane de români anul viitor vor şti vreo 8 milioane. Şi probabil că vor intra în joc şi hypermarketurile. Piaţa asta de Black Friday va deveni mai competitivă şi uşor-uşor vor apărea şi ofertele mai bune.

5 comentarii. Leave new

  • Este foarte adevarat ceea ce spui tu si daca stam sa ne uitam pe analiza celor de la Zelist sau Adevarul despre acest Black Friday o sa vezi cifrele reale. Pot sa spun ca anul trecut au fost reduceri mai mari dar trebuie luat in considerare si perioada de criza economica mondiala precum si costurile pentru productie care au fost mai ridicate anul acesta in domeniul IT&C, precum si devalorizarea leului. Eu abia astazi am cumparat un router D-Link 615 cu viteza de 300mb/s de la Evomag. Dezamagirea mea a fost la eMag pentru ca au avut site-ul picat mult timp, mai ales ca serverele sunt hostate la Hostway ma asteptam sa nu crape asa repede…

    Am auzit oameni care spuneau ca s-au pregatit de 6-8 luni pentru acest Black Friday si au incercat sa puna cate 200-300 RON deoparte pentru a isi cumpara in mare parte electrocasnice sau plasme LED. Romanul trebuie sa mai creasca in mentalitate ca sa inteleaga multe aspecte la astfel de reduceri.

    Răspunde
  • Ne exista plasme de 80 cm (32 inch). Cele mai mici au 40 inch, deci e absurd sa le numesti plasmoaie.

    Cat priveste Black Friday, au fost reduceri mari, stocuri mici in magazinele online si multe smecherii care arata ca BF a fost mai mult un prilej de promovare gratuita.

    Răspunde
  • Dan, termenul de „plasmoaie” era general. In propozitia urmatoare am specificat „TV LED” 🙂

    Răspunde
  • Am fost şi eu într-un Flanco de Black Friday.
    🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu