Mi-a plăcut încă de la început Ţara lui Andrei, mi-a plăcut întreaga platformă de CSR a Petrom. Au fost câţiva ani la rând de acţiuni de responsabilizare socială, plantări de copaci, programul Şcoala lui Andrei şi taberele educaţionale. Iar începând cu acest an proiectul a ajuns la un alt nivel, având şi o componentă de susţinere a antreprenoriatului românesc. Am văzut această nouă direcţie încă de la relansarea site-ului ŢaraluiAndrei.ro, la finalul anului trecut. Şi am fost mai încântat decât de celelalte proiecte din cadrul platformei, pentru că ştiu cât de importantă este susţinerea antreprenorilor în România.
Până pe 4 martie orice antreprenor, ONG, PFA, SRL, SA şi celelalte variante prescurtate de persoană juridică poate înscrie o idee de afacere care rezolvă o problemă socială. Există 28 de comunităţi selectate pentru acest program. N-aş vrea să le spun „zone defavorizate”, pentru că tocmai prin introducerea lor în program au căpătat o şansă importantă şi sper să avem câteva poveşti de succes în următorii ani, deci nu vor mai fi defavorizate.
Concurenţii trebuie să propună o soluţie de dezvoltare pentru acea zonă, iar 20 din cele mai bune idei vor deveni plan de afaceri cu ajutorul consultanţilor specializaţi care participă în proiect. Practic, oricine are o idee poate să aplice, dacă ideea e interesantă va fi selectată pentru un plan de afaceri. După ce se fac studii de fezabilitate, planul ăsta merge mai departe şi 10 din cele mai bune capătă finanţare. 32.000 de euro pentru fiecare câştigător, bani nerambursabili şi un total de finanţare de 350.000 de euro din partea Petrom.
Sper ca acest proiect să se desfăşoare în fiecare an şi peste 5-6 ani să avem câteva zeci de mici afaceri începute pe baza acestor fonduri, afaceri care să mişte puţin economia în diferite zone ale ţării.
Mai multe despre proiect puteţi citi aici.