in Advertising/PR

scandia_grup_produse

Am primit zilele trecute un mic pachet de la pateul Bucegi, ocazie cu care am descoperit şi direcţia lor de comunicare: bunul simţ şi familiile bine crescute.

Şi mi se pare o idee foarte bună, având în vedere că celelalte branduri importante de pe piaţă comunică în general tradiţia. Dar hai să dezvoltăm puţin, ca să vedem exact cum comunică pateurile de ficat.

Scandia – conace cu dichis, artă culinară, tradiţie. Cam ăştia sunt termenii cheie în comunicarea Scandia, chiar dacă nu e vorba exclusiv de pateul de ficat. Există o pagină de facebook comună pentru toate produsele brandului (diverse conserve alimentare).

Nivel de tradiţie: 5/5 la egalitate cu Muzeul Ţăranului.

Ardealul – pateul care a introdus termenul de „fain-oşag” în publicitatea românească. Sloganul e „bine făcut”, pentru că asta ne interesează la un pate, să fie făcut bine, nu-i aşa? Tradiţie cât cuprinde, în spotul de mai jos (făcut de CAP) apar ţărani care muncesc în fabrică în port popular, o primăriţă cu aer de directoare de CAP (de data asta cu sensul de Cooperativă Agricolă de Producţie) şi acel gimmick numit „fainoşag”. Plus graiul ardelenesc.

Nivel de tradiţie: 7/5 de-l face invidios şi pe Moş Ion Roată.

Antrefrig – întrerupem programul tradiţional pentru un brand care a ieşit din categorie încă de la lansare (sau re-lansare). Porcuşorul isteric n-are nicio treabă cu tradiţia, însă aici chiar el a devenit o tradiţie. După ce a vândut ani la rând cu reclama „Comentezi” făcută de Young & Rubicam, Antrefrig a revenit cu porcuşorul în câteva spoturi semnate BBDO Group (astea cu ficat-ficat, care pe mine nu m-au dat pe spate). Sigur, comunică îndrăzneală şi originalitate, dar cine vrea asta de la un pate de ficat?

Nivel de tradiţie: 1 porcuşor isteric din 5.

Sadu – Ca să ne întoarcem în categorie, trecem la gustul straşnic de la ţară. Sadu e alt brand care a ales tradiţia. Şi pentru că nu erau destule reclame cu ţărani, Graffiti BBDO le-a făcut şi lor una (acum vreo 2-3 ani). Avem ţăran, avem ţărancă tânără, avem castron plin de pate.

Nivel de tradiţie: 3/5 pentru băiatul răpit din reclama cu Hanul Ars şi adus să închidă cutiile de pate.

Bucegi – cum ziceam la începutul articolului, Bucegi a ales să încurajeze bunul simţ. Tot respectul pentru un brand care încearcă să facă asta, indiferent de categorie. Pe pagina de Facebook comunică tot felul de reguli de bune maniere, mesaje despre bunul simţ şi caracter. Măcar pentru asta ar merita să fie brandul no.1 pe Facebook în România.

Nivel de tradiţie: 2/5 + un 10 cu felicitări agenţiei care a venit cu ideea!

La categoria „şi alţii” avem: Hame – care a mers pe social eating în câteva campanii, Mandy – cu bucate inspirate din viaţa ta şi pasiune pentru gust şi Trei surori – cu o comunicare anemică fără vreo direcţie precisă.

Una peste alta avem 3 branduri importante din 5 care comunică tradiţie şi ţărani dar doar un brand (şi jumătate, dacă e să luăm în calcul Sadu) care comunică gustul. N-ar trebui să fie cel mai important gustul? Sau doar berea se bea pentru gust? 🙂

10 comentarii. Leave new

  • ba pe mine reclama cu porcul ma distreaza foarte tare, suficient, in orice caz, incat sa apara si printreranduri. si’mi pare ca fix despre asta e vorba: ficat! ficat! ficat!

    in replica, bucegi are o idee draguta, aia cu bunul simt. dar nu cred ca ATL-ul cu mesajul asta la un pateu o sa vanda. after all, mancam, daca e, ficat pe paine, nu bun simt pe paine..

    Răspunde
  • Am aflat cum comunică dar mai important este ce ne vând aceste branduri si ce contin produsele lor.
    Oare cât ficat conțin aceste pateuri din/de/cu ficat pe lângă tradiție și gust?

    Răspunde
  • Alex, mai avem si „Vascar, suflet de bucătar”, noua identitate vizuală Vascar http://www.retail-fmcg.ro/fmcg/o-noua-identitate-vizuala-pentru-brandul-vascar.html. Desigur, cu un minus de imagine, poate, fata cele enumerate de tine dar un plus de traditie, fata de Mandy, Sadu sau Trei Surori.

    Răspunde
  • De cand a aparut reclama cu Fainosat,numa de aia mancam acasa. Chiar a prins la noi in familie. Cea mai bune idee 🙂

    Răspunde
  • bucegi și sadu sînt mărci scandia!
    ei au ales să facă delimitarea pe mărci….

    Răspunde
  • Pateurile astea au vazut ficat de cate ori mi-am vazut io gaura curului fara oglinda !

    Răspunde
  • Fratilor, pateurile astea au ficat exact cat trebuie! Daca va imaginati ca un pate ar trebui sa aiba 100% ficat va inselati. N-ati putea sa-l mancati. Si apropo de ce au pateurile in ele, vedeti ca scandia sibiu a scos acum pateuri fara euri. Si nu cred ca o firma ca asta si-ar da singura cu firma-n cap.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu