Mercador se pare că s-a detaşat în cursa spoturilor creative între siteurile de anunţuri. Anul trecut Văru’ de la Tocmai a stârnit ceva vâlvă, în ultimele săptămâni personajul a trecut în planul secund şi au apărut nişte spoturi de familie, în nota celor de la concurenţă. Bonus, s-au trezit şi cei de la Okazii, care zici că au făcut un spot cu verişorii unor creativi respinşi de la admiterea Şcolii ADC*RO.

“Imaginează-ţi că faci o reclamă la Okazii.ro, ce echipă de creativi ai alege?”
Oricare alta.

Pentru Tocmai mi se pare că direcţia s-a cam pierdut, în încercarea de a lupta pe nişa pe care merg spoturile Mercador. Dacă până acum Tocmai era siteul ala “cu Văru”, acum au apărut spoturile astea: 1, 2, 3, care n-au nicio legătură cu nimic. 

Deşi a pornit mai slab, Mercador a ţinut în heavy rotation pe net şi pe TV spoturile cu oameni obişnuiţi. După tipul cu bormaşina au apărut soţul, soţia şi fraţii gemeni. Primele trei sunt cam enervante, cel din urmă e chiar simpatic, mai ales că tipii nu sunt actori (adică aşa presupun, altfel sunt nişte actori foarte slabi).

Problema e că în momentul ăsta avem trei magazine de anunţuri care comunică acelaşi lucru (inclusiv pe TV): la noi găseşti orice produs, dai anunţ pentru tot felul de chestii. Diferenţiere zero. Efectiv nimeni n-are ce să comunice în plus.

Mercador zice că e “site-ul cu cele mai multe anunţuri din România”.
Okazii zice că e “cel mai mare magazin online din România”, cu o steluţă mică explicativă conform căreia e vorba de numărul de produse aflate la vânzare.

Dar nu ştiu cât ia lumea în seamă asta. E un caz clasic în care te poţi diferenţia cu o poveste bună. Iar cei de la Tocmai.ro s-ar fi putut diferenţia foarte bine dacă îi dădeau în continuare cu Văru. Diluarea asta nu-i ajută deloc, chiar dacă n-au scos personajul de tot.

Aşa cum ziceam la începutul anului, lupta se va da între Tocmai şi Mercador, Okazii au mişcat ceva mult prea târziu şi mult prea prost. Stilul în care e făcut spotul lor îmi aduce aminte de primele spoturi Emag sau de spoturile din Republica Moldova. Eşti fan internet?