Mercador se pare că s-a detaşat în cursa spoturilor creative între siteurile de anunţuri. Anul trecut Văru’ de la Tocmai a stârnit ceva vâlvă, în ultimele săptămâni personajul a trecut în planul secund şi au apărut nişte spoturi de familie, în nota celor de la concurenţă. Bonus, s-au trezit şi cei de la Okazii, care zici că au făcut un spot cu verişorii unor creativi respinşi de la admiterea Şcolii ADC*RO.
„Imaginează-ţi că faci o reclamă la Okazii.ro, ce echipă de creativi ai alege?”
Oricare alta.
Pentru Tocmai mi se pare că direcţia s-a cam pierdut, în încercarea de a lupta pe nişa pe care merg spoturile Mercador. Dacă până acum Tocmai era siteul ala „cu Văru”, acum au apărut spoturile astea: 1, 2, 3, care n-au nicio legătură cu nimic.
Deşi a pornit mai slab, Mercador a ţinut în heavy rotation pe net şi pe TV spoturile cu oameni obişnuiţi. După tipul cu bormaşina au apărut soţul, soţia şi fraţii gemeni. Primele trei sunt cam enervante, cel din urmă e chiar simpatic, mai ales că tipii nu sunt actori (adică aşa presupun, altfel sunt nişte actori foarte slabi).
Problema e că în momentul ăsta avem trei magazine de anunţuri care comunică acelaşi lucru (inclusiv pe TV): la noi găseşti orice produs, dai anunţ pentru tot felul de chestii. Diferenţiere zero. Efectiv nimeni n-are ce să comunice în plus.
Mercador zice că e „site-ul cu cele mai multe anunţuri din România”.
Okazii zice că e „cel mai mare magazin online din România”, cu o steluţă mică explicativă conform căreia e vorba de numărul de produse aflate la vânzare.
Dar nu ştiu cât ia lumea în seamă asta. E un caz clasic în care te poţi diferenţia cu o poveste bună. Iar cei de la Tocmai.ro s-ar fi putut diferenţia foarte bine dacă îi dădeau în continuare cu Văru. Diluarea asta nu-i ajută deloc, chiar dacă n-au scos personajul de tot.
Aşa cum ziceam la începutul anului, lupta se va da între Tocmai şi Mercador, Okazii au mişcat ceva mult prea târziu şi mult prea prost. Stilul în care e făcut spotul lor îmi aduce aminte de primele spoturi Emag sau de spoturile din Republica Moldova. Eşti fan internet?
11 comentarii. Leave new
Văru’ a dispărut din reclame fiindcă nu era foarte clar despre ce site era vorba. Lumea reținea reclama, dar nu și produsul, chiar dacă era în heavy rotation. Abia acum mi se pare că se comunică eficient. Nu ai o reclamă memorabilă, dar reții numele produsului într-un context plăcut.
Gaseste diferentele intre spotul celor de la okazii si asta https://www.youtube.com/watch?v=cZzm1PEdyKQ 🙂
@Cristian Banu: dar sunt convins ca a livrat foarte bine vizitatori pe site campania cu Văru’. Iar acum efectiv nu ştiu cu ce e reclama decât dacă stau foarte bine să mă gândesc. Pe aia de la Okazii o ştiu, că e foarte proastă, personajele de la Mercador le ştiu, pe când Tocmai s-a pierdut.
@mitzanu: si nici aia nu e originală, e un remake după una mai veche, americană.
Okazii sunt niste jeguri fomiste; care terorizeaza vanzatorii de pe site. Asta cand nu le ciordeste banii din cont sau nu-i supenda daca comenteaza. Okazii nu ofera nici un fel de protectie suplimenmtara fata de mercador de exemplu. E doar ceva pshihologic; adica cel care vrea sa cumpere ceva se orienteaza crede el dupa calificative. Calificativele sunt absolut realative. Daca ai suparat cumva de exemplu un auraolac cu mai multe conturi si mai multi prieteni te trezesti cu o caruta de negative si trebuie sa-ti abandonezi contul ca sa scapi. Am patit asta de cateva ori… Am primit o caruta de colete retur; am facut reclamatir la ocazii si nu au luat nici o masura. Am dat apoi negative si am primit aiurea si eu pe nedrept de la ei. Acum fac si eu ca toata lumea nu mai dau negative de nici un fel ca sa nu primesc si eu pe nedrept. Desi ar trebui sa dau saptamanl cam vreo 20-30 de negative celor care liciteaza la misto sau care nu ridica coletele. Acum cu mercador le-a mai intrat si celor de la okazii morcovu si nu te mai trezesti caiar asa de des cu contul supendat fara absolut niun motiv…evident ca te suspeda doar cand aveai bani in cont deja la ei… Snt sigur ca daca mercador sau tocmai vor baga comisioane, vor lua toti utilizatorii de la okazii. Okazii; ai zilele numarate…n-ai nici o sansa. 2015 va fi anul fara okazii; okazii va fi deja in tumberonul istoriei cu toti angazatii lui infecti, nesimtiti si obraznici.
Varul nu mi s-a parut o idee nemaipomenita din acelasi motiv: la zece secunde dupa terminarea spotului nu puteai sa-ti aduci aminte la care dintre cele doua site-uri facea reclama. In seara aceasta am vazut un spot al lui Tocmai care mi s-a parut interesant, cel cu familia si copilul care creste, motiv sa-i vanda lucrurile vechi. Parca o dau pe sentimentalisme acum.
Cum sa comunice? Cum pot si ele. Dupa buget. Nu stiu daca se justifica sa bagi zeci de mii de euro in spot-uri non-stop, non-stop, sa agasezi pe toata lumea, doar doar sa intri putin in creierul lor si sa te instalezi acolo, caaaaand de banii respectivi ai fi putut sa faci altceva. Sa imbunatatesti ceva la tine.
@Hoinaru,
scopul nu este să-ți amintești reclama, ci produsul/brandul. Din primul set de reclame am reținut personajul vărul, dar nu eram foarte sigur dacă e mercador sau tocmai, fiindcă cei doi concurenți comunicau în același timp. De asemenea, comunicarea outdoor avea mare poza lui văru’ și mic numele site-ului.
Așa a mai fost o campanie a unei vopsele de la care am reținut poanta click-burgunde, dar nu și numele vopselei.
Noua campanie tocmai.ro mizează fix pe brandul tocmai. Nu reții imaginile, prinzi ideea, dar reții brandul. Acuma e clar care e reclama mercador, care e reclama tocmai. Văru a fost un zgomot inutil sau un concept neexploatat.
Sincer sa fiu dintre tocmai.ro si Mercador eu nu prea fac nicio diferenta cand le vad reclamele la tv. Ambele parca sunt una si aceeasi chestie. I-am si incercat de cateva ori si cu toate suturile pe care o sa mi le iau tot la okazii marturisesc ca am ajuns. De precizat e ca nu sunt vanzator pe okazii ci doar un simplu amarat cumparator.
Si reclama noua la okazii ce o insemna ? Se tem de cei doi chiar asa de tare ? Daca e sa ma intrebi pe mine sunt pe acelasi stil insa e altceva cu okazii caci au diverse chestii care ii transforma in total altceva fata de mercador sau tocmai. Nu tin cu niciunii, sa nu ma intelegeti gresit, insa intreb si eu ca omul…
Ma gandesc cata dreptate ai ca ar fi putut imbunatati ceva la ei in loc sa arunce banii pe reclame care devin tot mai enervante si agasante. De aici i-as aprecia pe cei de la okazii ca nu au intrat in aceeasi oala 🙂 si nu au inventat vreun var ceva.
E o bramburealo-branding tipic romaneasca, dar bine ca cei de la Naspers, pardon nashpers baga bani in publicitatea din Ro.
Cert este ca din aceasta afacere castiga okazii.ro