in Advertising/PR

PC Garage are nevoie de consultanţă în PR

Situaţia: un băiat are o problemă cu PC Garage. Cineva de la Adevărul e destul de tembel încât să-l lase pe băiat să-şi spună problemele pe site, de parcă ar fi blogul lui personal. Oricât de platformă de bloguri o fi aia, tot apare mare logoul Adevărul, tot pe domeniul ăla e. Deci pentru omul obişnuit e vorba de un articol scris în ediţia online Adevărul.

La vederea acestui articol total maliţios şi deloc corect, PC Garage reacţionează cum nu se putea mai prost. Sunt convins că nu s-au sfătuit cu nimeni, pentru că nu e om de PR pe lumea asta care să te lase să publici un drept la replică pe acest ton.

Dreptul la replică nu presupune să-l înjuri şi tu pe ăla care te-a înjurat, ideea e să îţi spui punctul de vedere, să clarifici lucrurile. Tot ce zice PC Garage în acel răspuns se poate rezuma la următoarea frază:

Ba p-a mă-tii, bă! Că nu faci tu figuri de jurnalist la noi. Noi acordăm nişte privilegii, da’ când avem noi chef.

Deci nu. Aşa nu. E greşit de la un capăt la celălalt, iar principala problemă e tonul. Ok, dreptatea e de partea ta, scrii un comunicat în care explici sec ce s-a întâmplat şi ce prevede legea. Ce treabă au Petreanu şi Moise Guran cu asta? Ce treabă are profesionalismul ăluia?

Şi, în niciun caz, nu admiţi că acorzi privilegii după bunul tău plac. Ori ai o politică pe care o respecţi, ori nu mai zici nimic.

De asemenea, cum scrie si in bulinele de informare din sediul nostru, acordam acest privilegiu tuturor clientilor intr-un termen rezonabil de 2 zile, inclusiv cand ridica produsele de la noi sau sunt persoane juridice.

Cand insa ne tratezi colegii de la receptie ca pe un pres, vei descoperi ca nu iti acordam nici un privilegiu pe cheltuiala noastra.

Şi e păcat, că PC Garage face o grămadă de lucruri mişto în online.

george_facepalm

24 de comentarii. Leave new

  • am dubii că ai înțeles răspunsul.

    Răspunde
  • am inteles raspunsul, tonul e golanesc. se vrea a fi prietenos, dar o ia pe aratura.

    Răspunde
  • nu, tonul e iritat, și ți se explică și de ce. golănesc era sa spună „coae, tu ești persoană juridică, citește mai atent, hai pa”.

    Răspunde
  • ramane un raspuns gresit.

    Răspunde
  • @Alex: mie mi se pare un răspuns corect. Te dai jurnalist pe persoană juridică şi faci scandal că nu poţi scrie 5-6 ore pe zi, deşi tu nu ţi-ai luat tastatură de scris, ci de gaming. Şi mai eşti şi cu gura mare, deşi, ca persoană juridică, nu ai dreptul la retur. Ba mai zici şi că e defect de fabricaţie, deşi produsul n-are nici pe dracu’. Şi ca să fie tacîmul complet, te răzbuni publicînd un articol pe blogurile Adevărul.
    Da, ai dreptate, n-au procedat corect. Corect ar fi fost ca cineva de la PC Garage să pună mîna să scrie un mail către editorii de la Adevărul şi să ceară penalizarea autorului după posibilităţi (tăiere din salariu dacă e angajat, dat afară de pe platformă dacă nu), din cauză de un pic de şantaj, apoi să ceară publicarea unui drept la replică în acelaşi articol şi separat. Şi apoi să scrie pe blog că au scăpat media românească de un pişcotar.

    Răspunde
  • Sincer, mi se pare un mic fail.

    E irelevant ca clientul e un idiot arogant, cu gura mare. Reactia celor de la PC Garage este una la nivelul unui buticar de Obor.

    Răspunde
  • Poate n-am inteles eu ce-am citit, dar asta pare un fel de pr-stunt ca sa clatim putin PCgarage.

    „acordam acest privilegiu tuturor clientilor intr-un termen rezonabil de 2 zile acordam acest privilegiu tuturor clientilor intr-un termen rezonabil de 2 zile”

    Din ce stiu eu, legea asta e inca in vigoare -OG130/2000 (poate gresesc)
       CAPITOLUL II
      Dreptul de denunţare unilaterală a contractului

       Art. 7. – (1) Consumatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul la distanţă, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalităţi şi fără invocarea vreunui motiv. (de aici http://tinyurl.com/lsw7eyl)

    Pe de alta parte, problemele de protectia consumatorului nu mai ajung in ziar in ziua de azi? Astea nu sunt motiv de informare? Ai nevoie de blog personal ptr asta? Serios?

    Si, in sfarsit, se pare ca PCgarage are mai multe obiceiuri proaste
    http://tinyurl.com/n46wku9

    Răspunde
    • first of all: daca vorbim de persoane juridice mai poate fi vorba de protectia consumatorului? Uite ce zice la lege:

      b) consumator – orice persoană fizică sau grup de persoane constituite în asociaţii, care, în executarea contractelor care intră sub incidenţa prezentei ordonanţe, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale;

      Nu zice nimic despre persoanele juridice.

      Ai nevoie de un blog personal ca sa-ti scrii tu problema si sa ne povestesti cum ai cumparat de 30.000 de lei de la Pc Garage. Daca se facea o ancheta despre cum reactioneaza magazinele online la astfel de probleme era ok. Si aici e vorba de ton si de modul in care se pune problema.

    • nicaieri in articol nu se spune „noi, adevarul, am cumparat blablabla”. si da, jurnalistul este persoana fizica. el spune ca a cumparat tastatura ptr el. lasand la o parte faptul ca nici idiotul de la adevarul nu cunoaste legea si se apuca sa scrie fara sa se documenteze ptr ca putea sa le dea muie alora de la magazin cu legea in mana. in fine, la fel cum nu trebuie sa-ti fiu prieten sau dusman ca sa-ti spun ca mi se pare ca gresesti, tot asa, nu stau sa apar un bou de la adevarul, ci un principiu. si ala este ca majoritatea geniilor care se ocupa de „relatiile cu ceva”, coincidenta sau nu, voit sau din ignoranta, incalca legea „in favoarea firmei pentru care lucreaza”. si daca tine, sanatosi sa fim!
      tot nu inteleg motivele astea cu petreanu si guran (dupa mine e o chestie de gust a celui care a scris comunicatul) si nu vad relevanta sumei de care te legi tu(30000ron). se poate sa-mi explici care lege reglementeaza aparitia art de protectia consumatorului pe blog personal sau in ziar(chiar si electronic). de exemplu, in capul meu, nu are nicio relevanta daca e o lege nescrisa a blogosferei
      sarbatori fericite

    • Cei de la PC Garage au demonstrat ca e vorba de o persoana juridica. De la asta a pornit toata problema. Omul a luat „pe firma”, fara sa stie ca legea e diferita pentru achizitiile facute de firme si de persoane fizice.

      Deci nu vorbim de protectia consumatorului.

  • `Si … PC Garage ramane tot un magazin de evitat din cauza serviciilor indoielnice / SF pe care le presteaza. The End ! Nu le plang de mila.

    Răspunde
  • Ala e un cretin, iar raspunsul PC Garage ar fi trebuit sa fie simplu: „Ia veniti Dvs cu tastatura la sediu sa vedeti cat o sa va puna sanatatea in pericol dupa ce va dam cu ea in cap!”.

    Răspunde
  • Raspunsul PC Garage NU a fost tocmai o lectie de PR :d

    Răspunde
  • Mie mi se pare un raspuns corect si legal. Chestiunea cu eroarea de PR, in parte, e si ea adevarata. Pentru ca acea chestiune trebuia rezolvata intre client si firma, o discutie telefonica (in genul celor cu operatorii de telefonie mobila cand au de-a face cu reclamatie) ar fi trebuit sa rezolve situatia.

    Răspunde
  • Care ar fi fost draftul de comunicat pe care l-ai fi propus tu ? Poate ca este necesara consultanta, dar poate ai uitat sa pui un semn de intrebare la finalul titlului articolului …

    Răspunde
    • E o afirmaţie, nu o întrebare 🙂 Nu e loc de îndoială.

      „Ca urmare a materialului publicat pe http://www.Adevarul.ro, Echipa PC Garage are de facut urmatoarele mentiuni:
      – a
      – b
      – c

      Echipa PC Garage incearca sa ofere tuturor clientilor o experienta cat mai placuta si servicii cat mai bune.”

      Fara un „stimabililor” care numai stima nu inspira, fara alte trimiteri, fara un ton superior.

  • n’a uitat. e o afirmatie. si are dreptate. tonul face muzica, iar PC Garage putea sa aiba dreptate si fara „in your face”.

    Răspunde
  • clientul nu e idiot, e platinium. a comandat de 30 000 lei in cateva zeci de comenzi de la tine.

    hell!, ii duci tu 2 tastaturi si i le lasi cateva zile, sa si-o aleaga pe cea potrivita!

    sau nu, il obligi sa ramana cu-o tastatura pe care n-o vrea si pierzi un client platinium. In plus, ma pierzi pe mine ca si potential client. chiar voiam sa cumpara in viitorul foarte apropiat un procesor, o placa de baza si memorii pentru un upgrade (nu le gasesc pe emag). la cat de usor am returnat la emag ce nu mi-a priit (exact asta e termenul, nu mi-a priit), nu vreau sa am probleme cu alte site-uri.

    Răspunde
  • Parca o persoana fizica autorizata (cum pare ca apare jurnalistul acela pe chitanta) nu e persoana juridica. Cel putin asa se spune aici: http://www.avocatnet.ro/content/forum%7CdisplayTopicPage/topicID_28275/PFA-este-persoana-juridica.html#axzz2z5JuG9sB
    In consecinta, de ce se bate placa pe persoana juridica?

    Oricum, tonul PC Garage a fost idiot. Probabil ca ei cred ca orice fel de reclama e buna, ca in entertainment.
    Ii costa al naibii de mult sa inlocuiasca o amarata de tastatura. S-au scumpit la tarate.

    Răspunde
  • Mai, sincer nu stiu a cui a fost vina sau nu, dar am avut si eu o problema cu PC Garage acum multi ani de zile.

    De atunci nu le-am mai calcat pragul, din motive lesne de inteles, pe care le voi scrie mai jos.

    1. am cumparat un cooler

    2. m-am dus acasa, am desfacut unitatea centrala, l-am atasat peste procesor ( pentru eventualii carcotasi sunt inginer, stiu cum se face… ) si ce sa vezi, nu mergea… era pur si simplu mai mare decat trebuia

    3. cautam frumos pe Google, lamurim problema – era cooler de Intel si aveam nevoie de AMD sau invers

    4. drum intors la PC Garage… vorbesc cu oamenii de acolo ca sa imi dea altul, chiar daca era mai ieftin (culmea era chiar ca ce imi trebuia mie era chiar mai ieftin decat ce cumparasem)… aveam bon si chitanta din aceeasi zi, teoretic aveau garantie, tot tacamul…

    5. ma trimit la mama dracului sa merg cu coolerul la ei la service

    6. ma intreaba o blonda ( si la propriu si la figurat ) care e problema

    7. eu venisem pregatit si cu coolerul si cu unitatea centrala sa fiu sigur ca ii conving ca nu merge chestia…

    8. le dau UC si coolerul – se duce blonda in spate si revine

    9. „merge” – zice ea

    10. „cum se mearga?” zic eu – „am verificat acasa” – hai sa vin sa va arat ca nu merge

    11. bla-bla ca nu au voie clientii in spate

    12. intr-un moment de inspiratie intreb „l-ati verificat la mine in unitate”

    la care blonda zice: „da’ vreti sa mearga la dvs.?”

    eu sunt un domn in zilele cand ma abitin, si am fost si in ziua respectiva, dar in gandul meu

    „ba pe ma-ta de proasta, oi vrea sa mearga la tine in … ma-tii”

    PS: nu m-a platit nimeni sa ii fac de cacat pe PC Garage, doar ca cineva ar cam trebui pusi pe liber de pe acolo, poate incepand cu blonda respectiva, daca nu au flit-uit-o pana acum…

    morala, mai in gluma sau mai in serios, PC Garage le zice, mentalitate de garaj au…

    Răspunde
  • Iar e vina lor ca esti tu „inginer” si iti iei un cooler pentru AMD si vrei sa il montezi pe o platforma Intel? My God…
    Si pentru informatia ta pe termen lung ca esti inginer nu te face Iisus pe pamant amice, poti fi inginer in constructii/telecomunicatii/aeronautica/etc plm My God din nou.. alt inginer..

    Răspunde
  • PC Garage trebuiau sa ii inlocuiasca produsul conform propriilor conditii indiferent daca era firma sau persoana juridiica. Daca este PFA are dreptul sa returneze produsul daca i-a fost livrat prin curier si nu l-a ridicat de la sediu, fara sa ofere niciun motiv in termen de 10 zile conform legislatiei UE. Sunt curios daca a facut ceva cu OPC-ul.

    Răspunde
  • Verificand CUI-ul pe site-ul Ministerului de Finante am observat ca este PFA si nu firma:

    Denumire platitor: RUSEN N. CIPRIAN ADRIAN NICOLAE PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ
    Adresa: Str. TELECABINEI FN Buşteni
    Judetul: PRAHOVA
    Numar de inmatriculare la Registrul Comertului: F29 /192 /2012

    Conform legii:

    persoana fizica autorizata = persoana fizica autorizata sa desfasoare orice forma de activitate economica permisa de lege, folosind in principal forta sa de munca

    Asa ca PC GARAGE sa faca bine si sa accepte produsul la retur

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu