Am aruncat un ochi peste adurile de Facebook, în special block-urile alea cu mai multe aduri pe care le serveşte Facebook de parcă ar sta userii obişnuiţi să se uite ce anunţuri mai sunt.

Evident, erau acolo şi 4 dintre cei mai importanţi candidaţi la presedinţie. Ponta, Iohannis, Macovei, Udrea. Aduri cu Meleşcanu sau Tăriceanu n-am văzut, dar sunt convins că n-am pierdut nimic.

Hai să vedem cum s-au descurcat aleşii pe felia asta, din adurile care mi-au apărut mie. Sunt convins că sunt mai multe, dar astea erau puse la un loc:

ponta_aduri

Ai zice că cel mai mândru dintre PeSeDişti e în stare să plătească o echipă decentă. Dar ăştia care lucrează pentru el acum nu sunt în stare să facă nici măcar un crop decent. Ştiu, sunt dimensiuni diferite pentru Adurile cu Like şi alea cu Engagement, dar cum dracu să-i tai jumătate din cap fix candidatului? Direcţia strategică e bună, Ponta familistul, uite ce tricou de la MiniPrix are Daciana, uite ce copii îmbrăcaţi de la ajutoare, dar execuţia e o bătaie de joc.

Text: pagina oficială a premierului, de parcă se înghesuia cineva să facă pagini neoficiale şi să-i aducă ofrande. “LIKE!” De ce? Se zvoneşte că agenţia care se ocupă de campania online ar fi Kondiment. Evident, n-o să aflăm niciodată.

macovei_aduri

La Monica Macovei lucrurile stau ceva mai bine, e o poză la calitate bună, candidata zâmbitoare, pusă pe treabă, mesajul e în direcţia în care stă foarte bine – justiţia. Legea, lupta, egalitate, mesajul e bine construit. Totuşi, pe imaginea aia am o tanti care îşi ridică geanta, altă tanti căreia nu i se vede faţa. Mergea o poză în care era singură, dacă tot sunt inutile cele două femei. Trăiesc cu impresia că de campanie s-a ocupat Friends, le-a ieşit foarte bine până acum, inclusiv răspunsul legat de logoul cu !, care s-a viralizat şi care a fost transformat în avantaj. Nu-mi dau seama dacă e corectă încadrarea la Public Figure, aş zice că mai degrabă nu e. Este europarlamentar până la urmă.

udrea_facebook

Doamna Udrea are o şedinţă foto din care a vrut să iasă bine, dar care era mai potrivită pentru un viitor număr din FHM. Mesajul comunicat ţine de bariera de 200.000 de fani, trecută acum mult timp, după câte se vede. Prea mult alb, prea puţin text, prea puţină substanţă. Adorabilă aia cu “vom fi milioane la vot”. Sau stai, se referea la numărul total de votanţi? 🙂 Se zvoneşte că se ocupă Dragoş Stanca & co. de campania pe digital.

klaus_facebook

Am lăsat cel mai bun ad la final, cel al lui Iohannis. Text motivaţional, poză din care sunt bluraţi oamenii din spate, mesaj în ton cu campania. România, viitor, ţară mai bună, occident, respect, neamţul care face lucrurile bine. Poza nu e neapărat cea mai fericită, zici că ar fi un Kennedy mai bătrân, dar merge. Oricum, cel mai bun din set. Se spune că GMP-ul se ocupă de campanie.