in Advertising/PR

results_shutterstock

În lumea asta a clienţilor mici şi medii, în care mă învârt şi eu la prăvălie, nu prea există departamente de marketing, de cele mai multe ori de „promovare” se ocupă antreprenorul sau cineva care are cu totul altă pregătire decât cea de comunicare.

Şi vine un moment în care se apelează la o firmă specializată, businessul merge ceva mai bine, există buget pentru aşa ceva. Numai că premisele de la care se pleacă sunt total greşite. Îmi povestea cineva recent că un client din categoria asta i-ar fi reproşat că n-are rezultate cu mult mai mari decât alea pe care le avea el când se ocupa personal. Ceva de genul „păi cam atâtea vânzări aveam şi când mă ocupam eu, fără să fiu specialist; mă aşteptam să se dubleze dacă tot dau nişte bani!”. Slavă cerului că n-am parte de clienţi de genul ăsta!

Deci cum, domnule antreprenor, o firmă specializată nu e utilă decât dacă îţi dublează rezultatele pe care le aveai tu? Altfel nu merită banii? Păi şi cu timpul ăla pe care îl petreceai în faţa calculatorului ca să rezolvi taskuri de comunicare cum rămâne?

Sunt cazuri în care clienţii fac tot felul de tâmpenii, dar şi cazuri în care ajung să se descurce onorabil în social media, cunosc bine piaţa, uneori fac A/B testing fără să ştie sau preiau lucruri bune de la concurenţă. Sau merg pe la şcoli şi workshopuri specializate şi mai învaţă una-alta. Şi-atunci nu prea mai e loc de creşteri spectaculoase. Dar rămâne timpul ăla pe care îl câştigă şi pe care îl pot investi în dezvoltarea afacerii.

Repet, nu m-am lovit personal de situaţia asta, dar mi se pare revoltător să nu înţelegem în anul 2014 că orice serviciu pe care îl plăteşti te scuteşte pe tine de treabă.

Foto: Results via shutterstock

7 comentarii. Leave new

  • da, dar 🙂
    eu ma duc la coafor nu pentru ca n’as putea sa’mi tai parul si singura ci pentru ca tanti care se ocupa cu asta se presupune ca o face mai bine decat mine! prin urmare, cand platesc pentru serviciul specialistei, ma astept sa plec de-acolo cu o tunsoare mai buna decat mi’as putea face eu, nespecialista

    Răspunde
  • Nu-i chiar acelasi lucru. Că părul chiar e mai complicat de făcut de unul singur.

    Răspunde
  • nu e. dar creste riscul de a taia aiurea si dupa aia tot la specialistul care te repara ajungi.

    Răspunde
  • Aha, simti ca-ti fuge pamantul de sub picioare… Revolta celui care se simte amenintat! 🙂

    Răspunde
  • Daca firma in cauza face tot ce fac si eu, mai bine fac singura. Drept este ca teoretic imi eliberez timp dar, daca nu am hourly rate mai teapan, prin faptul ca ii platesc, tot acolo ajung, doar ca, in loc sa ma promovez eu, ma promoveaza unu’ care probabil nu stie atat de bine ca mine ce vreau de la viata.

    Răspunde
    • Păi dacă te apuci tu să faci şi promovare, şi contabilitate (că nu ştie nimeni mai bine decât tine ce ai facturat şi ai plătit), şi aprovizionare, şi vânzări, când mai ai timp efectiv să munceşti? 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu