in Casual stuff

shutterstock_92292391_small

Încă de când s-au anunţat concertele Andre Rieu în România am zis că Eventim are nişte comisioane nesimţite. 64 de lei comision pentru un bilet la categoria VIP este enorm. La fel şi 52 de lei pe un bilet de 650 şi tot aşa. Comisionul este de 8%. În medie, cam aşa practică Eventim: între 9 şi 12%, uşor negociabil când sunt mai multe bilete. Şi pentru că eram curios câţi bani a reuşit să facă Eventim cu 4 concerte vândute în vreo 2 zile, am calculat câte locuri sunt şi comisioanele pentru fiecare zonă.

4 concerte X 12492 locuri, câte apar pe planul de pe site. ÎNSĂ vor fi multe invitaţii, asta e clar. Aşa că am tăiat un concert, mai mult de 12500 de invitaţii nu cred că vor fi. E foarte posibil să fie mai puţine invitaţii, dar nu-i nimic, rotunjim în favoarea Eventim.

Iată calculele:

920 de locuri categoria VIP – 64 lei – 176640 lei pe 3 concerte – 40.145 euro
586 de locuri categoria I – 52 lei – 91416 lei pe 3 concerte – 20.700 euro
1558 de locuri categoria II – 44 lei – 205656 lei pe 3 concerte – 46.740 euro
1280 de locuri categoria III – 36 lei – 138240 lei pe 3 concerte – 31.400 euro
1762 de locuri categoria IV – 28 lei – 148008 lei pe 3 concerte – 33.635 euro
1912 de locuri categoria V – 20 lei – 114720 lei pe 3 concerte – 26.070 euro
946 de locuri categoria VI – 15,2 lei – 43137 lei pe 3 concerte – 9804 euro
3528 de locuri categoria VII – 12,8 lei – 135475 lei pe 3 concerte – 30790 euro

Cu un total de aproape 240.000 de EURO pentru 4 concerte care s-au vândut în 2 zile. Adaugi zilele de weekend în care au muncit oamenii de acolo ca să se vândă repede biletele, adaugi şi zilele de pregătire şi rezultă cam o săptămână de muncă. Ce firmă din România cu 8-9 angajaţi produce 240 de mii de euro într-o săptămână de muncă? Una care face profit declarat 100.000 de euro în 2013 (profitul declarat e ăla pe care nu-l mai poţi deduce de nicio culoare ca să poţi ieşi cât mai aproape de zero).

Morala nu e: ce hoţi sunt Eventim, hai să ne dăm cu fundul de pământ că au făcut profit. E o piaţă liberă, fiecare se descurcă cum poate. Adevărata morală este: iată ce se întâmplă într-o piaţă în care competiţia e la pământ şi un singur jucător aproape că are monopol. Când toate firmele de duzină s-au apucat să vândă bilete fără o strategie clară, fără know-how pe zona asta şi fără nişte siteuri decente. Intraţi pe Bilete.ro, Bilet.ro, BLT.ro, MyTicket.ro, IaBilet.ro, Biletmaster.ro, VreauBilet.ro sau Ticketstore.ro şi număraţi câte au selecţia locurilor din sală pentru spectacole, câte au print at home, câte au ridicarea de la un anumit punct din oraş. Apoi uitaţi-vă cu atenţie ce grafică din anii ’90 au multe din ele.

Ţin minte o discuţie avută acum câţiva ani cu şeful de la Eventim, când voiam să găsesc o soluţie pe zona de ticketing a teatrelor şi ei abia intraseră în ţară. Omul era foarte relaxat ştiind că are o concurenţă atât de slabă şi cu resursele companiei mamă va ajunge lider de piaţă în scurt timp. 5-6 ani mai târziu Eventim nu doar că e lider de piaţă, dar îşi permite să dea tunuri de genul ăsta. Şi niciun player important nu bagă bani suficienţi ca să reprezinte o concurenţă puternică.

Foto: Money stack via shutterstock

10 comentarii. Leave new

  • Sincer, 8% nu mi se pare mult. De data asta a fost usor: s-au dat repede, artistul a avut suficienta notorietate + oamenii il asteptau de mult si n-a fost nevoie de extra munca. A fost tunul lor pe anul asta, dar cred ca au fost multe concerte la care au iesit in pierdere, la fix sau nesemnificativ.

    E tare posibil ca dupa ce acopera toate gaurile, platesc toate facturile si toti angajatii, sa ramana doar 100 000. Poate la anul o sa declare 110 000, nu stiu.

    Dar sunt de acord ca si ceilalti isi fac un deserviciu.

    Răspunde
  • Claudia, Eventim n-a facut mai nimic de banii astia. Ei nu au pierderi.

    Eventim Germania a investit sute de mii de euro, poate milioane intr-un soft, s-au raspandit in toata Europa si il folosesc in toate tarile. In Romania doar a fost tradus.

    Munca lor pentru concertul Andre Rieu a constat in:
    1. Creare banner pentru site cu 4 variante, pe masura ce s-au anuntat concertele.
    2. Trimitere newsletter cu grafica adecvata.
    3. Creare harta a locurilor pentru concert.
    4. Incasare bilete 🙂

    Răspunde
  • eu nu inteleg de ce promoterii accepta procent si nu suma fixa. ce, eventim munceste mai mult la biletele mai scumpe?!

    Răspunde
  • As zice ca IaBilet.ro vine puternic din urma. Au un site nou, aplicatie de mobile, poti sa-ti printezi biletele acasa sau poti sa le arati direct de pe telefon la intrare…

    Mai au de crescut, dar ii vad mai bine pe viitor decat pe ceilalti.

    Cat despre eventim, bafta lor :))

    Răspunde
  • Pe piata de ticketing NU exista competitie ci doar aranjamente. Din acest motiv nu o sa vezi vreodata un concert Emagic vandut pe Eventim, un concert Events vandut pe Myticket sau un concert The Mission vandut pe Eventim sau Myticket.

    Revenind la celalalt subiect, za money – Eventim nu a facut nici pe departe 240 k. De ce? Pentru ca acum intr-un mod absolut „surprizator”, soldout-ul din 12 si 13 iunie nu mai e chiar soldout si gasesti bilete la aproape toate categoriile.

    http://www.eventim.ro/ro/bilete/andre-rieu-bucuresti-piata-constitutiei-381661/event.html

    Răspunde
  • Noroc cu consumerismul. Nu spun ca Andrei Rieu n-ar fi genial si n-ar imbogati cultura, insa sistemul asta comercial e viciat, nu gluma!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu