Anul trecut am ajuns la Sovata să văd cum se face #caşcavalulHochand şi a fost una dintre cele mai mişto vizite la o fabrică. Parcă simt şi acum gustul caşului proaspăt scos din producţie, elastic şi puţin cald. Eram fan Hochland şi înainte să vizitez fabrica, însă de-atunci am început să testez şi alte produse de-ale lor, mai ales că am văzut cum se produce caşcavalul şi sunt convins că rigoarea asta germană e folosită şi la fabricarea celorlalte produse. Eu trăiam cu impresia că se produce în afară şi se importă, dar foarte multe produse sunt făcute la cele două fabrici, din Sovata şi Sighişoara. Laptele e colectat de la mai mulţi fermieri din zona Târnavelor, antreprenori care au primit sprijin de la Hochland pentru a se dezvolta şi a putea furniza mereu lapte de calitate.
Pe traseul ăsta au fost în acest an Anca Serea şi Horia Vârlan, noii endorseri din familia Hochland. Mie mi-a plăcut mai mult clipul cu copiii de anul trecut, însă mă bucur că se insistă pe comunicarea acestor amănunte importante legate de provenienţă şi calitatea caşcavalului, pe gustul foarte pronunţat de lapte şi pe consistenţa diferită faţă de orice altă marcă. Sper să fie doar începutul pentru o campanie care să aibă în componenţă şi ceva porţi deschise, sunt convins că mulţi oameni vor să ajungă acolo şi să vadă cu ochii lor cum se prepară caşcavalul. Mie mi s-a părut fabrica cu cele mai stricte reguli din câte am vizitat (şi am fost prin fabrici de maşini, iaurturi, haine, vinuri, beri şamd.), ei numesc asta „rigoare germană”, însă muncitorii sunt localnici, unii lucrează la Sovata de câteva zeci de ani, numai utilajele şi procedurile sunt nemţeşti.
Cred că are mult potenţial direcţia asta cu „familia Hochland”, mă duce cu gândul la familia de producători pe care am vizitat-o anul trecut.
https://www.youtube.com/watch?v=GByBiQM0_XI
Îmi place că au fost aleşi să vorbească în clipurile de promovare trei oameni care muncesc de foarte mult timp în fabrică, Csabi, Willi şi Cosmina au fost foarte simpatici când am făcut noi vizita. De obicei muncitorii din orice fabrică văd ca pe o corvoadă vizitele şi se poartă frumos doar de nevoie, însă cei 3 chiar au avut rădare şi deschidere.
În momentul ăsta eu prefer caşcavalul afumat pentru sandvişuri, cel clasic este foarte bun în salata Caesar care îmi iese perfect, iar pentru mici gustări mai iau Delicii calde la grătar. Am încercat de-a lungul timpului şi Delicii calde (pasta aceea care se unge pe pâine şi se bagă la cuptor) şi tot zic că o să iau şi caşcavalul Pane, singurul pe care nu l-am gustat până acum.
Promit să urmăresc ce mai comunică Hochland şi să revin cu informaţii legat de porţile deschise, pe pagina lor de Facebook scria ceva de luna august.
2 comentarii. Leave new
Şi mie mi se pare mult mai reuşit clipul cu copiii. Scenariul pare mult mai veridic pentru explicaţiile date unor copii. Aşa, cu cel pentru „oameni mari” e un pic aiurea. Nu mai vorbesc de replicile artificiale care fac poc, poc în toţi pereţii. „Hmmm ce gust bun”, „Hm, natural! Ăsta este gustul din copilărie”. Pe dracu! Parcă atunci toţi beam lapte direct de la vacă. Şi aia cu copiii plimbaţi în roaba cu care de regulă se cară bălegarul e ceva de vis. Iar momentul cu gustatul laptelui abia muls, acolo în grajd, e de colecţie. Cred că toată lumea abia dacă şi-a muiat buzele în pahar. Priviţi faţa fetiţei din braţele Ancăi, care spune totul. Şi Horia mai vroia şi mustăţi…
Eu chiar mă întreb de ce nu sunt lăsate personajele să se exprime liber într-un spot. Li se spune la început cam ce se doreşte, şi apoi se lasă camera de voie să prindă exact cuvintele şi sentimentele naturale ale „endorser-ului”. Ar fi mult mai credibil.
Pe mine spotul ăsta nu mă convinge absolut deloc. Doar mi-ar prezenta, simplist şi fără nicio urmă de talent actoricesc, un produs. M-ar convinge mult mai mult un reportaj similar făcut cu oameni simpli de la Viaţa satului.
You can say that again!