in Advertising/PR

Poate că aţi văzut deja clipul filmat în fabrica Ford cu ocazia celor 400.000 de motoare Ecoboost produse la Craiova. Mi s-a părut foarte mişto realizat, l-am văzut deja pe o mulţime de bloguri, pe siteuri de specialitate, pe siteuri cu profil economic, ba chiar şi la ProTV, la ştirile sportive din Prime Time. Super coverage, pun pariu că e earned media. Plus vreo 40.000 de views pe clipul de pe Youtube şi Facebook.

Ok, dar acum să ne uităm puţin şi la clip. Credeţi că a costat 200 de euro? Că a venit un student cu drona şi a filmat într-o pauză de la examene şi pe urmă a montat în două nopţi consecutive?

Eu zic, ochiometric, că a ajuns lejer la 10 mii de euro toată distracţia. Asta ca să nu mai punem la socoteală tămbălăul produs prin fabrică (opreşte producţia, aranjează totul să dea bine la filmare etc.).

Deci da, poţi să obţii earned media mult şi bun, dar trebuie să investeşti nişte bani în producţia de content.

11 comentarii. Leave new

  • Suma aia scoasă din burtă nu-ți face cinste. Probabil că atât au costat doar piloții și utilizarea mașinii.

    Oprirea producției (mă îndoiesc că s-au antrenat doar în weekend) are alte costuri mari. Editarea, GoPro-uri și drone sunt mai greu de calculat. De regizori, sunetiști, aprobări și tot restul nu mai zic.

    Răspunde
    • N-am luat în calcul costurile cauzate de oprirea producţiei, m-am referit strict la filmarea clipului – pre şi post-producţie. În plus, am întrebat în stânga şi în dreapta înainte nişte oameni care fac aşa ceva, nu e scoasă chiar din burtă 😀

  • Felicitari. Din doua motive. Unul este subiectul articolului…:)

    Răspunde
  • Foarte tare clipul. Mai tare ca e prin Craiova si realizat de Romani.

    ca tot se discuta de pret, 10.000€ e cam putin poate in Romania producatia Video e mai ieftina sau se mai gasesc „prieteni” care realizeaza asa ceva la 100€.

    Ford a creat un Video super si pot sa zic ca jumate din Video a fost platit din sponsori, GoPro etc. asa merg lucrurile si ei castig din asta.

    In Austria sta mai diferit productia Video, cu 10.000 gandeste pe hartie filmul, si face schite + pregatirea echipament-ului.
    Ca sa realizaze si sa taie mai trebe 10, 15 mii.

    Pe final tinand cont ca filmul e inspirat ajunge la 20 mii doar e Ford 🙂

    Inca o data, e frumos filmul, noroc cu Twitter 🙂

    Răspunde
  • 10.000 mi se pare foarte putin, la ce vad. Strict productie.

    Răspunde
  • Sunt nunți în România, multe, ce se fac pe banii precizați de tine. Acolo pui o echipă de 4,5 oameni.

    Ce e în video e mult mai mult, iar firmele mari au mai mult de atât: regizori, oameni pe platou și fel de fel de lucruri.
    Ca să iți faci o idee aruncă un ochi pe filmulețele de making of ale celor de la Abis Studio pentru eMAG.

    Numai camera video din producția aceea pleacă de la 50 000E în funcție de dotări…arunca un ochi pe red.com sa vezi câteva scoruri. 🙂

    Răspunde
  • Aici vorbim de brand management si acesta nu se face cu 2ooE pentru ca pierderile ar putea fi colosale. Iar 10.000E in alte cazuri mi s-ar fi parut un buget suficient, dar aici cu siguranta productia a costat cu mult mai mult. Indiferent de suma cheltuita, dupa un astfel de clip vorbim de investitie.

    Răspunde
  • Ochiometric in jur de 120.000 euro. Daca subiectul postarii tale este cat costa un film poate ar trebui sa stii mai bine ce si cum 🙂

    Răspunde
  • […] Conţinutul bun nu se face cu 2 lei. […]

    Răspunde
  • Lorena Diaconu
    martie 3, 2017 2:20 pm

    O productie de calitate cere echipamente pe masura dar si oameni capabili sa manipuleze echipamentele respective. Numai inchirierea echipamentelor este la un cost destul de ridicat la care se adauga costurile de post productie si alte zeci de cheltuieli. Din proprie experienta pot spune ca nu este chiar atat de simplu sa asiguri o productie de calitate.

    Răspunde
  • Calitatea cere si investitii pe masura. Nu te poti astepta ca atunci cand doresti sa iti faci publicitate este de ajuns un pumn de maruntis, nimeni nu se uita la tine. Costurile sunt mari si munca este asidua.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu