Gata, sper că a trecut valul de topuri cu cele mai bune reclame de la Super Bowl şi ne putem concentra pe chestii mai serioase. Puteţi vedea toate reclamele de la Super Bowl 2016 pe AdBlitz.

Dacă n-aveţi chef să vă petreceţi o oră şi ceva vizionând reclame, vă fac un rezumat: a fost un an slăbuţ. Reclame nici prea bune, nici proaste, multe reţete, multe branduri care au preferat varianta safe, mult mai multe vedete decât se anunţaseră iniţial şi au fost şi câteva trailere interesante.

Pentru că n-a mai fost GoDaddy prezent, titlul de “Cea mai stupidă reclamă” merge la Mountain Dew şi Puppymonkeybaby. Se vrea a fi o ironie fină legată de reţetele din advertising dar a ieşit o chestie absolut grotească. Cu toate astea a ajuns la 18 milioane de views. 

Industria auto a mers pe vedete: Serena Williams, Harvey Keitel, Christopher Walken, Ryan Reynolds. Nu prea le-a ieşit. Audi R8 s-a vrut a fi reţeta de acum câţiva ani care mergea pe mândria americană, realizările SUA, trimiteri la legacy etc. A câştigat Hyundai Elantra pe reţeta: animale vorbitoare +fat joke.

Nu, nu e amuzantă glumiţa cu Walken Closet. E doar un joc de cuvinte pe care l-a testat Heineken acum mulţi ani cu walk-in fridge şi walking fridge.

Sillicon Valley a venit cu Amazon, PayPal şi Apartments.com. Şi surpriza a fost PayPal, care chiar au propus ceva decent. M-a dus cu gândul la Wolf of Wall Street, dar ăsta nu-i neapărat un lucru rău. Apartments.com au venit cu Jeff Goldblum cântând un cântecel. Really? Suntem în ’98? Wix a reuşit să rupă topurile de vizionări cu o animaţie din Kung Fu Panda. Şi au strâns 36 de milioane de views.

Cred că e ceva greşit dacă mi-a plăcut mai mult reclama Pepsi din România decât cea de la Super Bowl.

Marilyn Monroe a reuşit performanţa să fie prezentă în două reclame din acest an: Snickers şi Jeep. Interesantă abordarea Snickers, dar tot Jeep a integrat totul mai bine.

Categoria simpatice: Honda Ridgeline (chiar dacă au mers pe animăluţe, au ales ceva amuzant), Marmot, AXE, Colgate.

Categoria meh: Heinz, Shock Top, TurboTax (ştiţi cum e când faci o reclamă care vrea să facă mişto de chestiile ridicole şi de fapt ajunge să fie ridicolă şi atât?), T-Mobile (publicitari care fac mişto de alţi publicitari) şi iar T-Mobile (glumiţă legată de un viral de acum 2 luni).

Surpriza din acest an a fost Dollar Shave Club, care a avut spot la Super Bowl. Vorbim de o companie lansată în 2011. În 5 ani oamenii au ajuns la vânzări de 153 de milioane de dolari pe an şi sunt pe locul 2 în SUA, după Gillette.

Per total, au fost cam 30 de reclame în care au apărut celebrităţi. Aproape jumătate din spoturi. Arnold, Steven Tyler pentru Skittles, Liam Neeson sunt doar câteva dintre nume.

Cu ocazia asta am aflat că au şi americanii “Catenele” lor, doar că se cheamă Advil. Da, cineva a plătit 5 milioane de dolari pentru a difuza tâmpenia aia către 120 de milioane de pământeni. Iar alţii au dat aceeaşi sumă pentru ceva medicament împotriva constipaţiei. Nici Super Bowl-ul nu mai e ca pe vremuri, dacă au avut în program reclame anti-constipaţie.

Şi ce-ar fi fost Super Bowl-ul fără reclame cu copii mici? :)

Aşa cum spuneam şi mai sus, peste 2 ani probabil că n-o să ne mai amintim mare lucru de la acest Super Bowl. Poate doar show-ul din pauză şi, culmea!, meciul.

PS: Despre meciul în sine puteţi citi aici.