jonsnow_9possdw

Săptămâna trecută am preferat să văd primul episod din Game of Thrones la ora oficială la care a fost difuzat de HBO, adică luni la 20:00. Am câţiva prieteni care şi-au făcut un ritual din asta, după o zi obositoare de luni se relaxează cu un episod dintr-un serial la modă. Ştiţi, cum făceau părinţii noştri acum 20 de ani. Citisem şi un articol care milita pentru asta, aşa că mi s-a părut o idee bună să mă bucur de experienţa serialului în format HD cu tot cu titrare.

Lăsând la o parte că aşteptarea aia m-a terminat nervos şi m-a obligat să fac slalom printre spoilere, momentul în sine mai degrabă m-a stresat. Am pregătit chipsurile, sticla cu apă, m-am aşezat pe fotoliu, am verificat dacă e încuiată uşa, am dat telefoanele pe silent, am făcut tot ce face un om ca să fie pregătit pentru o pauză de o oră (da, aici încerc să vă sugerez subtil că m-am dus la baie înainte). Şi odată ce a început serialul m-am tot gândit că sigur o să sune telefonul, că parcă e cineva la uşă, m-am întrebat de vreo 30 de ori dacă am scos cheia din uşă sau o să mă deranjeze colega de apartament când vine acasă.

Întreg episodul am trăit cu o criză de FOMO, adică m-am temut că o să îmi întrerupă cineva momentul de entertainment. Şi asta pentru că nu aveam opţiunea de pune pauză, totul era oarecum live. Adică sigur, puteam să mă uit pe net ulterior, dar ideea de la care am pornit a fost să văd pe TV, pe net puteam să mă uit în timpul zilei sau chiar dimineaţă. Ştiu oameni care se trezesc mai devreme lunea ca să vadă episodul din GoT şi oameni care se uită în pauza de masă de la birou în timp ce mănâncă un sandviş adus de acasă.

Când s-a terminat episodul mi-am zis că nu mai fac asta niciodată, nici dacă ar însemna să văd doar marţea episodul pe net. Mi se pare că modelul ăsta de vizionare e total depăşit, iar Netflix şi celelalte servicii de streaming au schimbat ireversibil paradigma. Probabil că în următorii 10 ani TV-ul va rămâne doar pentru leneşi, bătrâni şi reluări.

În altă ordine de idei, Netflix atacă o altă bucată de business şi lansează filme direct pe net, sărind peste circuitul cinema-VOD-Blu-ray-etc. Sunt curios cum vor răspunde cinematografele. Special Correspondents, cel mai nou film al lui Ricky Gervais e deja pe Netflix, pe 27 mai urmează să-şi lanseze şi Adam Sandler cel mai nou film tot acolo. O listă completă aici.