Cumva am reuşit să nu public acest draft după UNTOLD şi e păcat să nu vadă lumina internetului.

Anul ăsta au fost 4593 de activări la UNTOLD. Sau cel puţin atâtea am numărat eu. Efectiv nu puteai să faci un pas în lateral că vedeai pe cineva care vrea să te activeze în relaţie cu un brand. Unii oameni s-au plâns că sunt prea multe şi că *festivalul nu mai e ce a fost*, alţii s-au bucurat de ceea ce le făcea cu ochiul. Eu am fost cumva între cele 2 extreme, mi-a plăcut diversitatea, dar la un moment dat m-am simţit puţin obosit de tot haosul ăsta.

De departe, câştigătorii acestei ediţii de UNTOLD la capitolul activări au fost oamenii de la Winston care i-au adus pe băieţii cu acel wind tunnel. Au avut şi un plasament bun, chiar între scena Absolut şi stadion, ceea ce a făcut ca toată lumea să se oprească minute întregi şi să se uite la curajoşii care zburau la câţiva metri înălţime. 4 zile a fost ambuteiaj total în zona aia.

După asta mi-a mai plăcut mult ce-a făcut Engie, cu biciclete care îţi încărcau bateria la telefon (doar dacă mergeai pe ele), biciclete care îţi permiteau să produci curent electric cât să-ţi faci un smoothie şi încă câteva chestii legate de curent. Multă lume la ei la stand, erau cozi pentru smoothieurile alea.

Telekom a rezolvat foarte uşor problema, pe lângă brandingul omniprezent, au adus un tron de fier, aşa că toţi fanii GoT s-au plasat strategic la coadă.

Şi Samsung a avut o chestie mişto, o experienţă VR care te purta în zbor. Alte cozi şi acolo. Iar pe lângă asta a mai fost şi un fel de Escape Room, tot de la ei.

Dintre brandurile mici care au rupt, acest service auto (care nu mai ştiu exact cum se cheamă) a adus un tub cu spună pe care îl foloseau de vreo 2-3 ori pe zi. Era super agolmeraţie de puştani şi de fotografi. Primii să se distreze, ceilalţi să muncească. După posibilităţi.

În rest, McDonald’s a avut o staţie de încărcare şi poze pe magneţi, Kaufland a avut o scenă şi o zonă de lounge, Absolut a avut o altă scenă şi altă zonă de lounge chiar în centru.

La categoria “n-am înţeles foarte bine care e faza” au existat aceste domnişoare de la nu-ştiu-ce brand şi baloane de la Mol.

În altă ordine de idei, m-au amuzat taximetriştii din Cluj, care zici că erau de la evidenţa populaţiei, non-stop întrebau câtă lume e. “Da’ e mai multă decât ieri? Dar comparativ cu anul trecut? Au mai rămas mulţi? Câtă lume e pe stadion?”. Ai putea crede că voiau să-şi calculeze potenţialul profit, dar eu sunt convins că făceau de fapt un recensământ secret al clubberilor.

Oricum, indiferent de calculele lor, mai bine decât şoferul din ultima seară n-aveau cum să facă. Omul mi-a povestit că la ediţia din 2016 i-a dus pe nişte băieţi până la Piteşti. Cică erau gradaţi şi au fost chemaţi de urgenţă la post. Când te cheamă datoria, ce mai sunt 800 de lei, cât a făcut toată cursa?