Un interviu care va fi trecut cu vederea de industria marcomm, dar care surprinde o realitate extrem de tristă.
Cosmin Hodor, directorul turneului Ţiriac Trophy de la Bucureşti, povesteşte în GSP despre cât de greu s-a născut această ediţie.
Au venit și sponsori, dar a fost o experiență nouă pentru că după opt ani am interacționat cu anumite departamente de marketing foarte tinere, care m-au surprins neplăcut. A fost destul de greu, m-am întâlnit cu o echipă întreagă a unui retailer care mi-a spus că „Untold este mai cool decât turneul vostru de la București”
Absolut halucinant.
Din păcate, asta e piaţa în care ne învârtim. Contează doar ce e cool, nu avem niciun fel de noţiuni despre reputaţie, afinitate de brand, nu facem nicio diferenţiere între categoriile de public.
Un director de bancă aflat în tribunele unui turneu de tenis este net inferior unui grup de 100 de puştani care iau bani de la părinţi ca să meargă la un festival de muzică.
Pe lângă asta, la Untold oamenii de la marketing primesc multe invitaţii, mai dau şi ei către prieteni, au şi brăţară de-aia şmecheră, e mişto.
La tenis ce poţi să faci? Nici să bei prea mult nu poţi, mâncarea nu e grozavă, trebuie să faci şi linişte. Probleme.
Şi totul pleacă de la oameni. O parte din ăia buni şi cu experienţă îşi găsesc un rost pe cont propriu, deschis un business, ies din comunicare. Aşa că sistemul suplineşte cu ce poate, de obicei cu tineri plini de impresii. Şi nu iese mereu.
Că tinerii se ghidează mai mult după cool, trend, vibe şi mai puţin după eficient, convingător sau obiective.
2 comentarii. Leave new
Realist vorbind, in cadrul festivalurilor de muzica Untold este un brand international mult mai mare decat Tiriac Trophy in randul turneelor de tenis.
Pe de alta parte Romania are nevoie de evenimente cat mai diverse. Faptul ca „pustanii” gandesc asa este normal (si noi am fost la fel), faptul ca brandurile isi dau marketingul pe mana unor pustani este trist. Toti au inceput de undeva, tinerii trebuie sprijiniti in cariera, dar trebuie sa isi aiba si experienta locul ei.
Senzatia mea este ca in zilele noastre sa fie „cool”, „ieftin” si „cu prietenii/prietenele mei/mele” e tot ce conteaza.
De fapt este problema generațiilor Google este lipsa completă a culturii generală, cea care îți dă niște repere. Le lipsește… waze-ul. Așa cum fără waze 3/4 din Bucureșteni nu pot ajunge acasă, lipsa culturii generale te lasă fără „orientare”.
Mai nou constat că orice chestie care depășește click->next>finish devine o problemă imposibilă care nu poate fi rezolvată. Pentru anumite domenii o să fie complicat că nu va mai exista cine să lucreze.