Mi-au atras atenţia două „exporturi de talente” anunţate în ultima vreme şi am vrut să le notez aici, pentru arhivă.
Sunt două mutări notabile, aşa cum se întâmplă destul de rar în industria de la noi.
Prima e trecerea lui Mihai Tănase, mulţi ani şeful diviziei de digital din cadrul Dacia România, care merge în echipa de Sales Performance din Franţa. Se va ocupa şi de lansările din grup, după ce a făcut o treabă bună cu lansările din România. Tot el a fost cel care a împins proiectul cu vânzările de maşini online, chestie care a funcţionat destul de bine dacă e să ne uităm la vânzările care s-au comunicat. 600 de maşini vândute într-o lună nu e deloc rău şi o medie de 400 pe lună în primele 10 luni din 2022.
De altfel, francezii nu cred că ar fi adus pe marketing un om din România dacă nu aveau mare încredere în el. Din poveştile pe care le-am auzit de la oameni care au interacţionat direct cu reprezentanţii Renault, nu prea se iau în seamă opiniile de la Bucureşti, ci mai degrabă se dau nişte direcţii de la Paris şi alea trebuie să se execute în toate regiunile. De-aia zic că e mare lucru să fie cineva de la noi apreciat şi chemat acolo pe o poziţie interesantă.
A doua astfel de ştire e trecerea Cristinei Hanganu de la conducerea comunicării Lidl România la cea a Lidl Portugalia. Oameni din poziţii importante au mai plecat din România în alte ţări, dar nu-mi amintesc să fi mers cineva pe o poziţie echivalentă în Vest. Au fost nişte plecări notabile acum 10 ani+ cu Gabriela Lungu, Bogdana Butnar şi Răzvan Căpănescu, mai e şi Adrian Boţan care mulţi ani şi-a păstrat şi un rol de coordonare pe echipa de la Bucureşti (pe lângă atribuţiile de la „centru”), dar cam astea sunt exporturile pe care le-am făcut în materie de oameni de marketing. Ah, ar mai fi şi Mihnea Gheorghiu, care e şeful de creaţie al Publicis Italia. Le numeri pe degetele de la o mână.
Cristina a făcut o treabă bună la Lidl România şi sunt foarte curios cum se va descurca în Portugalia. Joburile în marketing şi comunicare sunt mai greu de făcut într-o ţară străină pentru că de multe ori nu ai aceleaşi referinţe culturale, ai nevoie de un timp să înţelegi cum funcţionează oamenii acolo, care sunt categoriile de KOL etc.