Netflix (prin echipa lor locală: Andreea Cartu, Iulia Boloca, Alex Nimurad, Andreea Cotet) a gândit o activare pentru lansarea sezonului nou Emily in Paris.
Au făcut un takeover pe patiseria lui Nea Mihai de la Piaţa Amzei, aia care are merdenele de top. Celebrele merdenele pentru care se fac cozi şi în miez de noapte.
Clipul de promovare e mai jos:
Pe Facebook are vreo 400k views, pe Instagram au făcut mai mult content, care a ajuns la vreo 2 milioane de views.
Dar dincolo de cifrele care se vor pune în prezentări, au fost extrem de mulţi oameni care au stat la cozi uriaşe pentru o merdenea.
Uitaţi ce cozi erau (poza este de la Radu).
Ca orice demers cu impact, povestea asta a atras şi mult hate, în special de la oamenii din marcomm. Unii s-au declarat dezamăgiţi, alţii au zis că e un kitsch teribil, o spoială de hipsteri etc.
N-am înţeles deloc reacţiile astea. Mi se pare că e o activare bună, pe brief, care vreme de câteva zile a atras oamenii şi a reuşit să comunice un lucru simplu: s-a lansat un serial. Uite merdeneaua, ia vezi filmul. Atât. Cred că e bestial că Netflix dă banii pentru o astfel de activare în România. Arată încredere în echipa locală şi buget alocat (deci bani pe care îi fac aici, ca să justifice acest buget).
Nu cred că are sens să analizăm prea mult dacă e kitsch sau nu. Dar dacă chiar vrem să analizăm, până la urmă e un PR stunt care te transpune într-o poveste. Ai acest serial care chiar aşa este, plin de poleială, mult roz şi chestii care n-au cum să se întâmple în viaţa reală. De ce e diferit să aduci tronul din Game of Thrones şi să-l pui pe undeva prin oraş?
Cel mai câştigat din povestea asta este Nea Mihai, care a luat bani de la Netflix ca să-şi decoreze locul, a făcut şi interviu, l-a şi văzut mai multă lume, a şi vândut de a rupt merdenele şi cornuri.
4 comentarii. Leave new
Fac si eu parte din echipa „kitsch teribil” desi nu m-am exprimat. Ia poza de la Radu, tai-o in 4 cadrane si uita-te doar la cel din dreapta-sus. Acolo e kitsch-ul – „flori” roz artificiale puse pe o cladire jegoasa cu rame de geamuri in culori diferite (maro si alb). Un fel de dacie tunata din anii 2000
Ok, dar blocurile alea sunt mereu aşa. Nu mai facem nimic în rest pentru că sunt blocurile din jur dărăpănate?
Daca tot au instalat florile pana la etajul 1, puteau, de exemplu, sa dea o perie sau un “power wash” pe fatada, sa ia jegul mai intai
Cred ca criticile au venit de la oamenii din marcomm pe care nu ii baga Netflix in seama. Ia sa le fi aruncat si lor ceva banuti sa vezi atunci extaz.