in Web

Google localizează AdWords Express şi atacă bugetele de „Boost Post”

Google a organizat ieri un eveniment de prezentare a celui mai nou tool localizat: Google AdWords Express. Aşa cum puteţi deduce şi din nume, este o variantă „lite” a Google AdWords, adresată ownerilor de afaceri mici, care vor să-şi facă o promovare basic pe Google fără să apeleze la serviciile unei agenţii.

De ce spun că atacă bugetele de „Boost Post”? Pentru că ideea asta de simplitate a mers bine la Facebook şi, probabil, sunt nişte bugete interesante care se cheltuie acolo. 

Pentru proprietarii de afaceri era aproape „fructul interzis” publicitatea pe Google. Cei mai perseverenţi dintre ei reuşeau să urmeze nişte cursuri şi să seteze nişte campanii, dar în lipsa unor experienţe diverse, nu ajungeau să facă mare lucru.

Acum ar trebui să fie totul cât mai simplu, doar din câteva clickuri. Practic, Google a preluat aici modelul Facebook, prin care reuşeşti să dai drumul la o boostare şi dacă te împiedici şi scapi telefonul pe jos.

Cum funcţionează AdWords Express?

Primul pas pe care trebuie să-l faci este să-ţi deschizi un cont de MyBusiness. Google a adunat MyLocation şi părţi din contul (pagina) de Google+, apoi a localizat informaţia şi a început să împingă diferite facilităţi în ultimele luni. În My Business poţi să-ţi pui adresa (verificabilă cu un cod venit prin poştă), câteva fotografii, nişte informaţii basic şi un URL. Dacă nu ai site, ţi se face unul automat, pe adresa numeafacere.business.site. Totul gratuit, ca să poţi să începi campaniile cât mai repede.

După ce ai siteul, porneşti campania, Google îţi alege nişte cuvinte cheie în funcţie de categoria în care ai plasat afacerea şi în funcţie de descriere, apoi scrii un ad şi ai pornit. Oficialii Google promit că n-ai ce să optimizezi mai mult de 15 minute pe săptămână.

Ce are şi ce nu are AdWords Express?

Deşi poţi să te mişti foarte repede şi să porneşti campanii fără efort, AdWords express e limitat la 3 tipuri de obiective: – vizite pe site, apeluri telefonice şi directions pe Google Maps.

Sunt o grămadă de chestii care lipsesc, de la remarketing la opţiunea de a adăuga tu cuvintele cheie după care vei fi găsit.

Însă asta n-o să-i oprească pe oameni să bage bani în promovarea afacerii lor.

Vor avea de pierdut agenţiile mici, care aveau clienţi cu bugete sub 1000 de lei pe lună. Aici vor fi o mulţime de owneri care vor prefera să facă singuri campanii, în varianta asta simplificată.

La Facebook am observat că există clienţi care desconsideră munca de campanii, crezând că pot face şi ei acelaşi lucru cu un Boost Post şi Promote my business. Celor mai mulţi degeaba le explici că cele două variante nu se pot compara la nivel de opţiuni.

Asta e, agenţiilor nu le rămâne decât să continue să se specializeze, astfel încât să poată rămâne utili pentru clienţii lor.

Alte cifre interesante din prezentare:

  • peste 100.000 de conturi româneşti de My Business
  • 40% dintre oamenii care caută informaţii locale vor să afle programul de lucru
  • companiile care au fotografii la profil primesc cu până la 42% mai multe clickuri în pagina de rezultate

Foto via

4 comentarii. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu