Vă recomand să citiţi articolul din Wired despre Facebook, dacă n-aţi făcut-o deja.

O să fie mai clar de ce platforma se mişcă atât de prost uneori, de ce unele schimbări par să nu aibă niciun sens şi de ce există uneori sentimentul că lucrurile se bat cap în cap.

Pe scurt, chiar e o lipsă de coerenţă, dată de multitudinea de echipe care au micro-taskuri.  

Bucata de Trending Topics era gestionată de o echipă dedicată, care nici măcar nu era angajată la Facebook, ci la BCforward, un subcontractor. Ceea ce îmi aduce aminte de Summify, start-up-ul românesc cumpărat de Twitter, care mai apoi a fost integrat în serviciul lor de mailing. Şi de multe alte companii care făceau un lucru bine şi care au fost înghiţite de aceşti giganţi pentru a rezolva o problemă punctuală în platformă.

Numai că acest model heirupist, în care cumperi orice echipă vrei pentru că ai bani şi testezi de toate în timp ce-ţi merge maşinăria cu sute de milioane de conturi, se poate dovedi şubred.

Ca să nu mai punem la socoteală toate agendele ascunse pe care le au şefii mai mici sau mai mari.

Concluzia e că aceşti giganţi tech nou-veniţi par să fie mult mai vulnerabili decât ne dăm noi seama, de-aia şi încearcă unii din ei să diversifice cât mai mult portofoliul.