in All Sports

… şi Simona Halep e pe locul 77 în acest top.

ESPN, gigantul media din SUA, realizează de câţiva ani încoace un top al celor mai importanţi sportivi din lume. Topul este calculat în funcţie de 3 factori: cât de căutat este numele sportivului pe internet, câţi bani face din contracte de publicitate şi câţi followeri are pe cel mai popular cont din social media (se ia în calcul doar o reţea, nu se adună).

Pentru partea de search s-a dat un punctaj plecând de la Cristiano Ronaldo, n-am înţeles exact de ce. El are 100 de puncte, iar restul se raportează la el. Floyd Mayweather, de exemplu, are 196 de puncte, deci e de 2 ori mai căutat decât CR7.

Sigur, putem să spunem că e un top făcut de cineva după nişte criterii random, care n-au nicio relevanţă, dar putem în acelaşi timp şi să surprindem nişte detalii interesante.

LeBron James are cele mai mari contracte de endorsement din lume, 55 de milioane de dolari în total. Suma asta e pe an, dacă nu mă înşel. 

Apoi, 3 dintre cei mai importanţi sportivi din lume sunt fotbalişti. 

Ce m-a mirat e că Tom Brady, care e aproape un zeu în SUA, are contracte de doar 5 milioane de dolari, fiind şi cel mai bine clasat jucător de fotbal american (abia pe locul 38). 

Sunt o grămadă de jucători de cricket din India! Vreo 3 care au endorsments de peste 15 milioane de dolari pe an. Din ce? De ce?

Există o sportivă de origine indiană mai bine plasată decât Simona Halep. Nimic dubios până aici, doar că tipa joacă badminton! Şi face şi vreo 10 milioane de dolari doar din contracte comerciale. 

Lewis Hamilton este abia pe locul 68, depăşit de jumătate din echipa naţională de cricket a Indiei. Şi de golferi. Şi de orice jucător mai important de fotbal. Ca să nu mai spun că englezul are doar 7 milioane din endorsements, mai puţin şi decât Simona Halep. N-aş fi crezut, puteam să pariez că F1 e mai populară decât tenisul la nivel mondial. 

4 comentarii. Leave new

  • daca nu ma insel, indienii si pakistanezii depasesc un milliard de suflete, iar la ei cricketul si badmintonul sunt la mare cinste, muuult mai bine vazute decat fotbalul sau baschetul (ca sa nu mai zic de hochei 🙂 ). E adevarat ca, din miliardul ala, majoritatea sunt saraci si foarte saraci, dar cred ca tot mai ramane o buna parte de „public comercial” care sa fie tinta reclamelor de la cricket.

    Răspunde
  • Pakistanul are vreo 200 de milioane de locuitori, in schimb India a depasit binisor miliardul avand in 2016 peste 1,3 miliarde de locuitori. Deci ar fi o potentiala piata de vreo 1,5 miliarde de oameni, acolo, cum spunea si @marcian, cricketul si badmintonul sunt foarte populare. Iar Formula 1 si-a pierdut de mult timp din popularitate de cand nu mai sunt super piloti ca Ayrton Senna, Alain Prost, Nigel Mansell, Michael Schumacher…..Alde Hamilton si care or mai fi astazi (nici eu nu mai urmaresc constant de ani buni Formula 1) nu se compara cu marii titani….

    Răspunde
  • Mi se mai pare interesant ca Zlatan Ibrahimovic are castiguri din publicitate doar de 6.1 milioane, mai putin decat Caroline Wozniacki sau Simona Halep, in timp ce are 30 de milioane de followeri pe social media adica de 10 respectiv 20 de ori mai multi decat ele.

    Răspunde
  • Pai ce fete frumoase sunt Caroline si Simona…se compara cu uratul ala? 🙂 Serios acum, Zlatan da deseori cu bata in balta in declaratii, pare tampit si arogant, asa ca nu se inghesuie firmele sa isi asocieze imaginea cu numele lui…Eu asa vad lucrurile…

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu