Aşa cum lăudăm brandurile când fac ceva bine, cred că e important să le criticăm atunci când o dau în bară cu comunicarea.

Weekendul ăsta am prins la cinema spotul de mai jos, care rulează deja de câteva săptămâni şi pe TV.

Copy-ul zice cam aşa:

“Vii la Mc şi pentru extra gust. Extra gustul e când te descurci, trişezi, dai cu racleta…”.

STAI, CE?

Pe bune? În contextul social din România, un ditamai brandul aprobă un spot în care se vorbeşte despre cum “te descurci” şi “trişezi”?

Înţeleg că tonul este unul funny, inocent, şi sunt convins că hipsterul creativ care a scris acest copy e un om bine intenţionat. Poate că iese şi la proteste în weekend. Cu toate astea McDonald’s n-ar fi trebuit să aprobe niciodată aşa ceva.

România e în situaţia asta tocmai pentru că s-a perpetuat mentalitatea lui “merge şi aşa”. Mica ciupeală, “hai că o dată nu se pune”, “nu era chiar roşu semaforul” şi toate variaţiunile lui “a te descurca”.

Dragnea şi ai lui asta fac zi de zi, trişează. Rescriu regulile jocului, încearcă să fure la numărătoare, să ocolească legile. Cum să prezentăm trişatul ca pe ceva funny?

Nu ştiu dacă spotul este o adaptare din afară, dar chiar de-ar fi, trebuie să filtrezi ce se potriveşte şi ce nu la nivel local. Nu poţi să vorbeşti de funie în casa spânzuratului şi de trişat într-o ţară care şi-a luat doctoratul în a se trişa pe sine.

Sorry, McDonald’s, dar ai dat-o în bară rău cu spotul ăsta.