La finalul lui 2018, Ringier a renunţat la licenţa revistei Glamour. Publicaţia a fost relansată la începutul lui 2019 cu un nou editor, compania Newsroom AI, compania fondată de Mihai Fanache.
Auzisem lucruri bune despre ediţia de print, însă nu ştiam ce schimbare mare au făcut şi pe online. Practic, au renunţat de tot la o versiune de desktop şi s-au concentrat 100% pe mobile.
Dacă intri pe site acum de pe computer vezi următorul mesaj:
Articolele publicate sunt cele vechi, rămase de pe vremea în care revista aparţinea de Ringier.
Pe mobile, însă, experienţa e cu totul alta. Totul e gândit în termeni de stories, ca pe Instagram. Practic, a fost replicată experienţa din Instagram şi adaptată pentru diferite articole.
Dai „tap” de la un ecran la altul şi treci printr-o scurtă poveste. Ceea ce mi se pare foarte interesant. Oricum articolele din aceste reviste glossy sunt destul de uşurele, oricum se bazează foarte mult pe poze.
Pe de altă parte, mi se pare un experiment şi atât. Nu cred că putem să vorbim de o reproducere a acestui model la scară largă, mai ales că story-urile şi acest layout sunt relevante acum. Probabil că peste 2-3 ani o să apară altceva, o altă formă de a consuma repede conţinutul. Ce faci, investeşti într-o altă tehnologie?
Pot toate companiile media să devină şi companii de tehnologie în acelaşi timp? Sigur că nu. Presa abia se descurcă în actualul context, nu ar avea cum să acopere nişte costuri uriaşe de dezvoltare pentru aceste platforme care încearcă să ţină pasul cu vremurile.