Treceam vineri seară pe Barbu Văcărescu şi am observat că se lucra de zor la un refugiu al unei staţii de tramvai. Era aproape de miezul nopţii, relativ frig, iar o echipă mică de muncitori STB amesteca la un sac de ciment. Pregăteau un adeziv pentru nişte borduri, ceea ce nu pot să spun că mă surprinde foarte tare. E campanie electorală, de unde să faci un ban în plus dacă nu schimbi borduri peste tot?

Însă mi-a dat puţin cu eroare pentru că pe-acolo nu mai trece niciun tramvai momentan. Între Băneasa şi Sf. Gheorge circula tramvaiul 5, care într-un oraş normal ar fi putut reprezenta o variantă bună de transport pentru cei care au treabă la clădirile de pe lângă Promenada sau în zona Băneasa. Cum nu suntem într-un oraş normal, tramvaiul 5 se târâia mai ales pe porţiunea dintre strada Tunari şi podul Băneasa, devenind un fel de tramvai fantomă.

Ştiu că l-au scos la un moment dat, dar nu ştiam exact când. Am căutat pe net şi am aflat că în toamna lui 2017 a fost înlocuit cu linia provizorie de autobuz 605. Pe de-o parte motivele ţineau de calea de rulare proastă, de care s-au plâns puţinii călători, pe de altă parte aveau nevoie de nişte tramvaie cu dublă comandă în altă parte, aşa că le-au luat de pe linia asta şi le-au dus pe altă linie. De ce era nevoie de tramvaie cu dublă comandă? Pentru că de vreo 10-15 ani (nici nu mai ştiu de când), tramvaiele nu mai întorc la Cocoşatu, ci trec de pe o linie pe alta, iar vatmanul se mută din faţă în spate şi vice-versa.

De ce nu mai e funcţională linia aia prin care se întoarce la Băneasa? Naiba ştie. Dar să revenim la absurditate. Deci nu reparăm rondul de la Băneasa, ceea ce ne face să avem nevoie de anumite tramvaie. Cum n-avem aşa multe tramvaie de care ne trebuie, mai bine renunţăm de tot la utilizarea unei linii de tramvai, nu?

Unde mai pui că nici călătorii nu sunt prea mulţumiţi de cât de proastă e linia pe o anumită bucată. Ah, ar trebui s-o reparăm? Păi de ce? Oamenii unde mai parchează maşini dacă nu acolo?

Ce mi se pare mai dubios este că am căutat informaţii despre modernizările pe care le făceau oamenii de la STB pentru acele refugii, însă n-am găsit nimic. Ba mai mult, n-am văzut să se fi alocat vreo sumă de bani pentru modernizarea liniei tramvaiului 5, care, repet, porneşte din centrul oraşului, trece printr-o zonă de birouri foarte traficată şi apoi ajunge aproape de o ieşire din oraş.

Dacă stau şi mă gândesc cred că ceea ce s-a întâmplat cu modernizarea liniei 41 în urmă cu vreo 20 de ani ar putea să intre la categoria miracole. Ţin minte oricum că a durat enorm, cred că vreo 2 ani a fost închis traficul în zonă, dar măcar s-a rezolvat parţial problema. Sigur, n-avem tramvaie, n-avem staţii decente, însă e mult mai bine decât o linie abandonată care trece prin mijlocul oraşului.