Nu ştiu dacă aţi observat, dar în ultimele săptămâni Facebook livrează tot mai des postări de tipul “Similar with posts that you liked”. Un fel de “produse care te-ar putea interesa” doar că pe videouri. Şi n-am sesizat asta din prima, dar la un moment dat mă minunam de ce videouri interesante legate de fotbal am prin listă.

Şi m-am uitat la un clip, la două, apoi am început să caut paginile care livrau aşa content, că nu-mi aminteam să fi dat like la chestii atât de specifice (clipuri din fotbalul spaniol, de exemplu).

Aşa că m-am trezit consumând mai mult video pe Facebook, conţinut pe care nu-l căutam neapărat, dar care a apărut. Ceea ce mă duce cu gândul că Facebook are mare nevoie să dea un boost pe cifrele din acest trimestru, aşa că face tot felul de teste, ca să iasă cât mai bine interacţiunea. 

Altfel, nu-mi dau seama ce l-a făcut pe Zuckerberg să considere că nu e neapărat relevant ceea ce le place prietenilor mei şi că poate că sunt prieten cu unii oameni pentru că am făcut liceul împreună, nu pentru că ne-ar plăcea acelaşi gen de manele (zic aşa, ipotetic, nu e o confesiune asta).

Deci până la urmă s-au prins şi ei că e mai simplu ca prin algoritmul ăla să-mi livreze postări pe interesele mele, că e mai probabil să dau like, să mă uit până la capăt etc. Datele oricum le au de ani buni, pot foarte bine să-mi livreze cele mai asemănătoare postări.