În ultimele 2-3 luni am studiat în trecere diferite programe de loialitate oferite de companiile româneşti. Spun „în trecere” pentru că n-am făcut o analiză dedicată, dar am fost atent de fiecare dată când am interacţionat cu aplicaţii şi carduri de fidelitate, m-am uitat ce primesc, ce oferte am şi m-am gândit la ce simt după interacţiunea respectivă.
Şi concluzia este că multe branduri au programe de loialitate doar ca să adune date de la clienţii care pun botul la un card şi conceptul de fidelitate. Pentru că beneficiile reale sunt aproape inexistente. La Ikea am primit un card cadou de 55 de lei după cumpărături de zeci de mii de lei făcute în ultimele luni, cu acelaşi card IKEA Family. La Petrom am o reducere de 2 bani pe litru dacă folosesc aplicaţia, activez oferta şi este Lună plină. La Kaufland şi Lidl nu prea înţeleg foarte clar ce primesc cu cardurile de fidelitate, dar parcă la Kaufland au început să afişeze la casa de marcat cât am economisit cu Kaufland Card (sper să nu mă înşel).
Uneori mai sunt anumite produse la preţuri speciale dedicate doar celor care au card, însă mi se pare că sunt încă destul de restrânse ofertele. Poate pentru că iau eu produse care nu prea se nimeresc la oferte?
Cert este că toate programele astea nu reuşesc să facă fix ce ar trebui: să mă fidelizeze.
Un exemplu pe jumătate „aşa da” este Answear, care mi-a dat puncte de vreo 180 de lei pe două comenzi de cel mult 1200 de lei şi m-a făcut să cumpăr de la ei ceva ca să folosesc punctele.
Alt exemplu bun ar fi punctele de la ZooPlus, care aduc mereu nişte jucării sau accesorii pentru Mira.
Aveţi vreun alt exemplu de companie care să aibă un program de loialitate beton?
13 comentarii. Leave new
kaufland card: 6 lei reducere la un bon de 500 lei.
never again.
De la Cărturești am primit reduceri destul de consistente fiindcă am Buletin de Cărturești – le dau adresa de mail de fiecare dată când cumpăr ceva și se adună puncte în aplicație. Mai au și alte beneficii, oferă invitații la evenimente interesante sau pachete de cărți.
Și la H&M am mai primit o reducere mare astfel, știu că m-am mirat fiindcă era a doua comandă într-un an sau ceva de genul ăsta, cumpăr rar și puțin.
Dar în general da, și eu am avut sentimentul că e doar un mod prin care se adună date și asta e tot.
Folosesc carduri de fidelitate Rompetrol si Lidl. Si primesc reduceri pe care nu le-as fi primit fara cardul de fidelitate; cu sau fara card tot clientul lor as fi pentru ca sunt multumit de servicii.
Benzina oricum bag, asa ca mi-am facut card la mol. nu e mult, dar se aduna. La mega image am salvat 245lei in ultimele 12 luni
De la ce I-ai salvat pe cei 245lei?
Am gresit, am asa connect discount 246. Membership promotions 113, weekly promotions 200, personal offers 89..total 643 lei salvati pe ultimele 12 luni
Experienta mea cu cardurile de reduceri – de la cel mai bun la cel mai slab:
Carturesti – am primit destule reduceri cu acele puncte de fidelitate.
Dr Max – si acolo primesc mereu reduceri si uneori oferte tip la doua produse cumparate primesti unul gratis.
MegaImage – se mai intampla uneori sa primesc reduceri la anumite produse in baza cardului dar depinde de noroc (sa fie la reducere produsul preferat de mine). Acel 1,2,3% pentru luna in functie de cat ai cumparat luna trecuta nu mi se pare prea tentant.
Restul cardurilor le-am folosit destul de rar, deci nu le pot evalua.
Ma rog… ele se numesc carduri de fidelitate… dar toti le folosim pentru reduceri 🙂
La farmacii fara card de fidelitate platesc uneori preturi de te doare minta. Practic au toate preturile mai mici cu card de fidelitate. Nu m-au fidelizat nici una, dar avem la toate card, tocmai sa nu platim mai mult nejustificat. Oricum la ei cardurile de fidelitate par o gluma proasta.
Asta fiindcă nu ai descoperit Farmacia Tei!
Am descoperit si Tei si Dr. Max online si altele, doar ca dureaza livrarea, si uneori avem nevoie anumite chestii rapid.
Ps: nu sunt din Bucuresti.
Lukoil, în weekend bagi combustibil din clasa superioară la prețul celui normal.
Auchan, cam la o lună se strâng în jur de 40-50 lei „cashback”, mai ai 10 bani în plus la SGR, plus ocazional reduceri, gen weekendul trecut 2 la preț de unul la gel de duș Nivea, 30% la diverse produse.
Carrefour , pe langa reduceri primesc mereu si vouchere la fiecare 100-200 lei cheltuiti . Si te poti inscrie si la tot felul de experiente .