Am văzut din nou Faust săptămâna trecută, a 4-a oară. Am vrut să revăd spectacolul pentru că nu reuşisem să ajung până acum la varianta cu Miklós Bács în rolul doctorului Faust.

Au fost oameni care m-au întrebat dacă nu m-am plictisit, dacă n-aş vrea să văd spectacole noi în timpul ăsta. Dar tocmai asta e chestia, că la Faust observi mereu ceva nou.

Şi chiar e mult diferit. Auzisem că dinamica spectacolului e alta, însă nu mă aşteptam la schimbări majore. Chimia dintre Ofelia Popii şi Miklós Bács e diferită, raportul de forţe este altul. Dacă până acum, cu Ilie Gheorghe, aveam un Faust dominat total de Mefisto, lucrurile s-au mai echilibrat. Nu pot să spun că mi-a plăcut varianta asta cu un Faust atât de viguros, parcă o preferam pe cea veche.

Pe lângă asta, sunt toate micile schimbări pe care le face regizorul Silviu Purcărete de-a lungul timpului. Faţă de 2015, când am văzut ultima oară Faust, au apărut o mulţime de elemente noi, vizual s-a schimbat imaginea de ansamblu, mai ales în bucata de Infern.

Sigur, în fond e acelaşi spectacol, dar e unul dintre acele spectacole care pot fi văzute de mai multe ori, care pot reprezenta un succes chiar dacă rămâne acelaşi public în sală de la o reprezentaţie la alta. Şi, practic, asta e cheia în care se desfăşoară întreg festivalul, capacitatea asta de a aduce mereu ceva nou şi a repeta succesul.

Aceeaşi provocare apare şi la branduri, nu cred că am văzut de două ori aceeaşi activare sau acelaşi stand. Iar FITS chiar are o mulţime de parteneri.

LIDL România a fost partener la FITS pentru a doua oară consecutiv. Anul acesta au creat în Piaţa Mare din Sibiu o zonă de relaxare numită Lidl Hub. Pe tot parcursul weekendului a fost plin, erau acolo câteva activări simple pe baza cărora puteai să câştigi premii (sucuri fresh, îngheţate şi mixuri de nuci de la Lidl).

În paralel, în sălile de spectacole erau alte activări, cu mixuri de nuci pe care spectatorii le primeau în pauză, iar în Piaţa Mică se desfăşura o altă activare cu Casa Lidl, în cadrul proiectului Sibiu 2019 – Regiune gastronomică europeană. Am văzut multe restaurante din Sibiu care aveau meniul adaptat pentru acest proiect care înţeleg că e cam ca o capitală culturală europeană, doar că e cu mâncare.

Au fost şi alte branduri cu activări mişto, Unicredit avea o proiecţie cu un copac pe care se afişau mesaje preluate prin intermediul unei aplicaţii, Raiffeisen avea un fel de macara cu care puteai să faci poze de la înălţime în Piaţa Mare. 

Cred că implicarea unui brand într-un astfel de eveniment ar trebui să treacă dincolo de nişte afişe şi spoturi, chestie pe care unii parteneri ai festivalului au înţeles-o de la început.