Două scandaluri noi nouţe de la Facebook arată cât de mişto înţeleg ei noţiunea de privacy pe care o tot promovează din primăvară.

Un expert în cybersecurity a descoperit că pozele de pe Facebook au nişte coduri ascunse care le permit oamenilor din companie să facă tracking chiar şi pe nişte fotografii care ies de pe platformă. Practic, atunci când vezi o poză haioasă pe Facebook, o salvezi pe telefon şi o trimiţi pe Whatsapp, Facebook ştie de unde ai luat-o. Dacă poza trece dintr-un cont în altul într-un lanţ de forwarduri şi re-save-uri, Facebook tot ştie de unde a pornit poza iniţială şi care a fost traseul. Însă asta e varianta bună. Varianta naşpa e aia în care Facebook colaborează cu WordPress.com, de exemplu, şi face legătura între un anumit cont din reţea şi un blog pe care s-a urcat o poză. Sau colaborează cu orice alt site terţ.

A doua problemă e legată de datele pe care siteurile le trimit către Facebook prin intermediul butoanelor de Like (şi share + FB pixel). Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a decis că siteurile trebuie să-şi informeze vizitatorii că datele le sunt trimise către Facebook prin intermediul acelor butoane. 

Ce-a zis Facebook despre chestia asta?

“We are carefully reviewing the court’s decision and will work closely with our partners to ensure they can continue to benefit from our social plugins and other business tools in full compliance with the law,” 

Ca să vă traduc din limba piaristă: căutăm soluţii ca s-o dăm la pace cu autorităţile astfel încât să putem obţine în continuare datele alea, pentru că sunt aur curat pentru noi. Povestea asta cu butoanele de Like şi Share + pixelul au fost glonţul de argint pentru Zuckerberg şi ai lui, s-au bazat pe vanitatea oamenilor pentru a răspândi un fel de friendly-virus cu care ajung să colecteze date de peste tot. Facebook ştie în acest moment ce trafic are blogul ăsta, care sunt demograficele (vârstă, location, sex etc.), ştie ce le place vizitatorilor, ştie mult mai multe chestii decât ne arată în partea aia de insights. Şi noi le-am dat acces cu bucurie, că doar trebuia să vedem câte likeuri ne dă lumea, trebuia să se răspândească mesajele noastre cât mai mult, nu?

Dacă v-a plăcut articolul, daţi un like, mă ajută foarte-foarte mult! Mă rog, şi pe mine, dar mult mai mult pe Zuckerberg.