in Advertising/PR

Cum să-ţi adânceşti criza de imagine: cazul Haff.ro

Sâmbătă a apărut o ştire legată de o problemă cu nişte autorulote. ProTV a titrat: „Au rămas fără vacanţa de vis, după ce s-au certat cu patronii unei firme din Braşov„.

Povestea prezentată în reportaj e următoarea: 4 familii din Bacău au făcut rezervare în februarie, au venit la data stabilită să ridice maşinile, furnizorul le-a dat nişte maşini cu mai puţine locuri decât aveau ei nevoie (4+2 locuri ceruseră, li s-au oferit autorulote cu 2+2 locuri). Asta se zice în reportaj, se arată şi nişte preţuri de pe un site, fără să spună cineva numele firmei.

Ştiind de unde se ridică autorulotele Haff.ro (Braşov), m-am dus imediat cu gândul la ei, apoi am intrat şi pe site ca să văd dacă seamănă cu cel difuzat la ştiri. Într-adevăr, era vorba de Haff.

Apoi m-am distrat şi enervat în acelaşi timp văzând cum îl muşcă lumea de fund pe Ionescu pentru că el a avut campanii de promovare în care a folosit autorulote Haff. M-am distrat pentru că unele acuze erau de-a dreptul puerile, m-am enervat pentru că i s-au pus vloggerului în cârcă toate relele, de parcă el dăduse gherla cu autorulotele.

Aseară a venit un răspuns de la Haff.ro, atât pe pagina de Facebook, cât şi pe mail, către clienţi, parteneri şi cam toată lumea care ar fi putut fi interesată.

Asta a fost prima greşeală. Ai un material video în care nu îţi este difuzat numele, ai cel puţin 4-5 competitori pe piaţă, acel reportaj apare într-un weekend de august, iar tu nu te gândeşti să limitezi răspândirea crizei, ci anunţi pe toată lumea despre asta. E ca şi cum ai fi mers cu şliţul descheiat într-un autobuz plin, iar la un moment dat ai striga cât să te audă toţi „Oameni buni, să ştiţi că mi-am închis şliţul!”

A doua greşeală a fost că au povestit o mulţime de lucruri în acel drept la replică fără să aducă nicio dovadă în sprijnul spuselor. Doar au repetat de mai multe ori, UNEORI CU CAPS, de parcă asta te AJUTĂ când e vorba să te creadă oamenii în legătură cu CEVA. Nu ştiu ce puteau să publice pe internet, poate măcar mailurile pe care le-au trimis oamenilor (cu adresele blurate, evident) prin care să încerce să demonstreze că i-au avertizat în privinţa lipsei garanţiei.

A treia greşeală e formularea asta:

Grupul haff consideră că atitudinea mass-media este departe de a fi etică și reiterează că nu tolerează, sub nicio formă, violența și agresivitatea, ca urmare își rezervă dreptul de a încheia orice colaborare cu clienți care se manifestă astfel.

Nu în ultimul rând, a patra greşeală a fost că au publicat acest drept la replică duminică seara. Puteau foarte bine să aştepte să-l dea luni, poate se consultau şi cu cineva care ştie să facă comunicare de criză.

Per total povestea mi se pare puţin dubioasă. Nişte băieţi fac o rezervare, nu plătesc garanţia (sau ce era de plătit), apoi vin de la Bacău cu o dubiţă plină cu mâncare şi băutură (sper că n-aţi ratat acel amănunt) şi se aşteaptă să primească autorulotele? Ciudat.

Mai degrabă aş zice că fie s-au produs ceva încurcături cu autorulotele şi oamenii de la Haff au încercat s-o dea la pace, fie s-au speriat de avântul cu care veniseră clienţii de la Bacău. Nici nu vreau să mă gândesc câţi oameni s-ar fi înghesuit de fapt în acele 4 autorulote.

Cert e că a rezultat o criză de PR de toată frumuseţea şi nişte mari semne de întrebare pe care şi le pun nişte potenţiali clienţi. Chiar ieri vorbeam cu nişte prieteni care voiau să închirieze de la ei autorulote pentru un tur al Italiei, iar acum sunt în dubii.

25 de comentarii. Leave new

  • Mai rau e ca au mai iesit cativa care au patit acelasi lucru si de data asta cu avansul si garantia platite pe bune. Comanda 4+2 si la ridicare li se ofera 2+2. Ceva ma face sa cred ca faptul ca aia din BC nu platisera garantia e pentru ca haff sau partenerul le-a dat de inteles ca se poate si la preluare. Ca altfel nu ar fi trimis haff rulotele la BV. 😉 Mi se pare ca vor s-o dea la intors dar nu prea le iese. Vorba ta, mai bine mai asteptau putin cu comunicarea asta de criza. Cumva si Mariciu i-a fortat pentru ca i-a dat de gol ca sunt ei, evident neintentionat. Cred ca s-au speriat putin vazand discutiile din social media si au zis sa le inchida repede gura comentatorilor. Graba si panica strica treaba mai ales in comunicare.

    Răspunde
    • Da, am văzut la tine în comentarii. Asta e, cei mai mulţi oameni vor uita, ăia care erau interesaţi pe bune se vor gândi de două ori dacă să lucreze cu Haff.

  • Greșeala lor este că măcar ar fi putut să-l întrebe și pe Mariciu dacă e ok răspunsul ăla sau nu. Așa, rapid, o simplă consultare. Cred că i-ar fi putut ajuta mai mult.

    Răspunde
  • Smenarul ala de la firma spune: „Rulota 2+2 este superioară rulotei 4+2, atât ca şi cost de achiziţie, cât şi că performante tehnice. Autorulotele 2+2 sunt mai mari.”

    Pai stai putin nene, ca eu am arvunit rulota 4+2, nu ma intereseaza altceva, chiar daca e mai mare, mai noua, mai nu stiu cum. Am platit pentru ceva, vreau acel lucru, nu altceva!

    Răspunde
  • Asta a fost cea mai mare greseala pe care a facut-o cel din conducerea de la Haff, ca a incercat sa vina cu un argument de rahat, ca a facut el un upgrade la ce au ales clientii, desi asta cauza disconfort clientilor. Daca se limitau la comunicatul in care anuntau ca nu a fost platit un avans, cred ca toata lumea era fericita.

    Răspunde
  • Si eu am avut mai multe experiente neplacute cu o inchiriere de la Haff, printre care si una similara cu cazul de la ProTV. Am platit integral din octombrie 2018 inchirierea unei autorulote 4+2, iar in august, cand trebuia sa plec in vacanta, au tot incercat sa imi dea una 2+2, prin diferite mijloace: initial mi-au spus ca cea 4+2 e disponibila dupa ora 15:00, insa cea 2+2 poate fi ridicata la ora 12:00. Am refuzat, dupa care, cand m-am dus sa o ridic, Florin Hrituliac (managing partner la Haff) a insistat foarte tare sa o luam pe cea 2+2, pentru ca ar fi, dupa cum spunea si in reportajul ProTV, superioara si mai scumpa. Cred ca au abordarea asta cu fiecare client, pentru ca probabil nu au suficiente rulote 4+2 cate cereri au. Si cum o rulota 4+2 e la acelasi pret cu una 2+2, majoritatea romanilor o aleg pe cea mai spatioasa.
    Variantele propuse de domnul Hrituleac erau sa aleg ori o rulota noua 2+2, full option (cu camera pentru parcare, aer conditionat separat, system audio cu touch screen, …, etc), ori o rulota 4+2 fara camera de parcare, fara aer conditionat separat si mai ales, fara radio. Mai avea sa imi spuna ca n-are nici volan daca insistam sa o iau pe cea de 4+2.
    Discutia aceasta de a ma convinge ne-a facut sa plecam abia la ora 19:00 din parcarea Haff, cu o autorulota de 2+2 care ar fi fost disponibila de la 12:00. Deci prima zi a fost platita cam degeaba.
    Cat despre garantia bancara, e posibil sa ii intarzie pe toti ca sa aiba o portita de iesire daca nu au pe stoc ce au comandat. Eu m-am autosesizat sa le fac plata celor 800 de euro garantie, cu 10 zile inainte de a lua rulota, asta pentru ca citisem tot regulamentul pe site, nu ca mi-ar fi spus ceva despre garantie cand am platit integral, in octombrie.
    Insa problema cu 4+2 versus 2+2 a fost cea mai mica din experienta mea cu Haff.
    In a doua zi de vacanta am avut o mica avarie: am agatat cu scara de acces janta unei masini parcate neregulamentar, s-a rupt, si abia cand am ajuns la politie am aflat ca numerele rosii ale rulotei expira in 4 zile, in conditiile in care mai aveam 8 zile de vacanta si planificasem initial sa mergem in Austria.
    Cand l-am sunat pe domnul Hrituleac, mi-a spus ca numerele vor fi prelungite, insa politistul mi-a spus ca nu se poate (trebuie inlocuite fizic) si ca risc amenda, dosar penal si inchisoare de la 1 la 3 ani daca circul cu un autovehicul neinmatriculat pe drumuri publice.
    Cand si-au dat seama ca au gresit, cei de la Haff au trimis un baiat cu noile numere dupa mine, care m-a prins chiar cu cateva ore inainte de urca pe munte intr-o zona fara semnal si de unde m-as fi intors cu numere expirate.
    La intoarcere din vacanta mi s-a oprit integral garantia de 800 euro, chiar daca accidentul a fost un noroc (atat pentru mine, cat si pentru Haff), pentru ca in lipsa lui, m-as fi putut alege cu o amenda usturatoare, mi s-ar fi facut dosar penal, as fi putut fi condamnat la 1-3 ani de inchisoare pentru conducerea unui autovehicul neinmatriculat si probabil Haff ar fi suferit la randul sau eventuale amenzi, cat si posibile daune de imagine pentru o situatie mai grava decat cea prezentata la ProTV zilele trecute.
    Nici cand le-am explicat acest lucru si ca accidentul a fost clasat ca si culpa comuna, deci jumatate din reparatie va fi acoperita de RCA-ul celuilat autoturism, domnul Hrituleac n-a vrut sa-si asume nicio greleala sau sa returneze vreun cent din cei 800 de euro. Ce a inteles dansul a fost ca i-am cerut 800 euro pentru 3 ore de asteptare in parcare la Auchan ca sa ma intalnesc cu baiatul care aducea numerele.
    In plus, spre deosebire de un serviciu de inchirieri auto standard, unde majoritatea clientilor apeleaza o singura data in viata la serviciile acestuia (pentru ca probabil viziteaza locatia respectiva doar odata), serviciul de inchiriere autorulote ar trebui sa se bazeze pe revenirea clientilor si determinarea acestora sa le promoveze serviciile mai departe, ceea ce am si facut cand am vazut ca la o saptmana dupa ce le-am predat rulota mi s-a deblocat garantia de pe card: le-am povestit tuturor amicilor cat de OK au fost si am mai inchiriat 2 autorulote in noiembrie immpreuna cu niste prieteni. Nu va imaginati surpriza pe care am avut-o ulterior, cand am observat ca totusi mi-au fost retrasi 3680 lei de pe card. Se pare ca garantia poate fi blocata doar o perioada de timp, dupa care se deblocheaza automat, insa daca cei de la Haff vor, o pot taxa oricand in baza aceluiasi ordin de plata – asta mi-au spus de la banca. Deci mai bine goleam cardul cand am avut ocazia.
    Oricum, ca si experienta generala, m-am indragostit de vacantele cu autorulota, dar dupa ce trece si vacanta din noiembrie pe care am platit-o deja, ma voi reorienta catre orice alta firma de inchirieri (care apropo, am descoperit ca au si preturi mai avangajoase decat Haff).

    Răspunde
  • Da, in materie de comunicare cei de la Haff sunt la pamant. Acea replica a d-lui Hrituliac trebuia sa contina maxim 3-4 randuri… scurt si la obiect. Insa dl de la Haff… ne-a amintit de proverbul: „cine se scuza, mai rau se acuza”. Cam asta a facut dl respectiv prin acea replica data.
    El, de fapt, prin ultima propozitie a comunicatului si-a dorit provocarea unei bai de multime on-line.
    In afara pupincuristilor nativi, binenteles, au existat si oameni care au comentat strict cazul prezentat la ProTv.
    Am avut si eu doua postari, de bun simt zic eu, in care am comentat printre altele si un alt aspect. Ce faci in situatia in care tu ai in talonul autorulotei 4 locuri, in masina sunt 5 sau 6 persoane si te opreste un politist ? Pe unde scoti camasa ? Vii cu argumentele puerile ale d-lui Hrituliac ? Stai domnule politist… ca asta este mai mare decat una de 6 locuri… 🙂
    Zilele trecute, vazand o reclama a firmei Haff, am zis sa vad ce s-a mai scris in acel drept la replica al firmei respective. Oricat am tot invartit rozeta de la mouse pe pagina de facebook a firmei Haff, nu am avut sansa sa mai dau de acea postare a domnului Hrituliac. Fusese stearsa !
    Dar mai mare mi-a fost mirarea constatand ca nu mai pot posta pe acea pagina, am fost blocat…

    Răspunde
  • Gata, toata lumea e linistită, acum ca Haff e in insolvență, nu mai are masini de închiriat. TEAPA IN STIL ROMÂNESC!!!

    Răspunde
  • la cum merge turismul acum, cred ca toti cei cu rulote vor fi in insolventa

    Răspunde
  • Grancea Nicoleta
    mai 19, 2020 5:21 pm

    Bineinteles haff m-a pagubit de sejurul platit integral din toamna intru-cat a intrat in insolventa!! Numai polemici ca mi-au suspendat rezervarea din cauza starii de alerta…. minciuni pe fata…Si acum cateva saptamani ma intrebau daca sa imi trimita factura de garantie! … asadar nu cred ca voi mai achita integral vre-odata vre-o vacanta…

    Răspunde
  • Chiaburu Sebastian
    mai 20, 2020 11:00 am

    Si eu am avut o rezeevare pt Paste 2020. De atunci incerc sa contactez Haff pe toate caile iar telefoanele sunt inchise, la mail nu raspunde nimeni, se primeste un mesaj automat. Probabil toti cei ce am platit avansuri vom pierde banii. Asta inseamna business in Romania…tzeapa pe spatele clientilor.

    Răspunde
  • Dar de ce ati achitat integral, inca de asta toamna? Ati mai cerut oferte si la alte firme de inchirieri autorulote? Nu cred ca mai solicita vreuna plata integrala.

    Răspunde
  • Grancea Nicoleta
    mai 20, 2020 10:30 pm

    Asa a fost oferta de care am beneficiat pentru extra-sezon la inceputul verii… fiind o firma de renume nu mi-am pus problema ca nu vor fi seriosi. Oricum… nu au fost corecti… m-au mintit pana in ultima clipa cu suspendarea rezervarii… puteau sa spuna ca sunt in faliment si nu ma mai agitam atata sa ii conving sa imi anuleze suspendarea… am inchiriat deja de la alta firma… sper ca de data asta sa fie cu succes.

    Răspunde
  • Si eu sunt in situatia asta – platit integral la Haff, adio autorulata, sigur nu ne mai vedem banii inapoi? Pot fi dati in judecata? Cel putin asta e raspunsul pe care l-am primit de la ANPC.

    Răspunde
  • Grancea Nicoleta
    iunie 18, 2020 12:47 pm

    Am incercat sa scriu din nou celor de la haff…mesajul primit inapoi in mod automat a fost ca pe perioada starii de alerta ei nu lucreaza… Sunt curioasa ce vor mai spune dupa ce se termina starea de alerta…

    Răspunde
  • noi am facut si plangere la ANPC, si nici ei nu ii pot contacta; in plus mi-au raspuns ca i-au sanctionat cu amenda ca nu dau de ei si ca dupa urmatorul demers ii putem da in judecata.

    inteleg ca au mari probleme financiare cu creditorii

    putem face un facebook group ceva, poate ne strangem mai multi sa incercam sa recuperam ceva din bani?

    Răspunde
  • Nicoleta Grancea
    iunie 18, 2020 2:35 pm

    Sunt de acord… se poate face un grup, insa eu nu ma prea pricep.. dar, daca se face intru si eu in el. Sigur se vor aduna din ce in ce mai multi oameni pagubiti, macar cu acansuri platite…

    Răspunde
  • am facut un grup pe facebook – https://www.facebook.com/groups/890291848136989

    sper sa ne strangem mai multi/sa fie gasit si de altii in situatii similare si poate sa ne recuperam banii

    Răspunde
  • Faceti in reportaj si despre țeapă generală care a dat-o haff in 2020. Pe fondul pandemiei au ales să nu mai raspunda la nici o modalitate de comunicare(mail, telefon, etc). Am rezervare făcută din 2019 pt 2020 , plătite integral si nu pot sa iau legatura ei. Asta e inselaciune. Rog faceti o anchetă jurnalistică legata de acest aspect.

    Răspunde
  • poate ne strangem mai multi si ii dam in judecata in speranta ca recuperam ceva?

    https://www.facebook.com/groups/890291848136989/members/?notif_id=1593076269650177&notif_t=group_milestone&ref=notif

    Răspunde
  • Buna ziua! Anul trecut am închiriat o rulota și am fost mulțumit de serviciile oferite! Chiar am rezervat și achitat integral pentru luna mai 2020 un campervan!
    Odată cu starea de urgentă și, ulterior, alerta am avut o corespondenta cu ei prin care am dorit replanificare rezervării…ultimul răspuns a fost ca au suspendat rezervarea….
    Care este procedura in continuare? Trebuie reclamație la ANPC sau direct sa fie acționați in judecată? As dori sa ma înscriu in grupul păgubiților și sa întreprindem cele necesare pentru a ne recupera banii, inclusiv cu penalizările și dobânzile aferente….

    Răspunde
  • cristinel popescu
    iunie 26, 2020 9:09 am

    am facut plangere la anpc – fara nici o solutie care sa ma avantajeze. mi-au comunicat ca nu ii gasesc si ca au fost amendati. Am mers mai departe si am inregistrat plangere penala pentru inselaciune. sa vedem unde se va ajunge.

    Răspunde
  • Cristian Tudor
    iulie 5, 2020 4:05 pm

    Ii urmaresc pe toate canalele posibile. Referitor la scandalul cu cei de la Bacau, a fost procesul in instanta insa instanta a anulat cererea celor de la Bacau.
    In concluzie, baietii de la Bacau au fost doar cu gura mare iar Proteveul s-a facut de cacao . Am auzit ca unul era militian si toti erau pesedei. De aia atata atentie.

    Răspunde
  • https://haff.ro/inchirieri/ intrati toti pe site-ul lor si raportati-l la google sau anpc sa il inchida ca cei de la Haff.ro inca inchiriaza si trag teapa la lume.

    Răspunde
  • Florin Hriţuliac, reprezentantul grupului Haff care închiriază şi vinde autorulote şi rulote, este în arest preventiv fiind cercetat pentru înşelăciune.

    https://www.zf.ro/companii/afacere-sarit-aer-florin-hrituliac-reprezentantul-grupului-haff-20060686

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu