Sâmbătă a apărut o ştire legată de o problemă cu nişte autorulote. ProTV a titrat: “Au rămas fără vacanţa de vis, după ce s-au certat cu patronii unei firme din Braşov“.

Povestea prezentată în reportaj e următoarea: 4 familii din Bacău au făcut rezervare în februarie, au venit la data stabilită să ridice maşinile, furnizorul le-a dat nişte maşini cu mai puţine locuri decât aveau ei nevoie (4+2 locuri ceruseră, li s-au oferit autorulote cu 2+2 locuri). Asta se zice în reportaj, se arată şi nişte preţuri de pe un site, fără să spună cineva numele firmei.

Ştiind de unde se ridică autorulotele Haff.ro (Braşov), m-am dus imediat cu gândul la ei, apoi am intrat şi pe site ca să văd dacă seamănă cu cel difuzat la ştiri. Într-adevăr, era vorba de Haff.

Apoi m-am distrat şi enervat în acelaşi timp văzând cum îl muşcă lumea de fund pe Ionescu pentru că el a avut campanii de promovare în care a folosit autorulote Haff. M-am distrat pentru că unele acuze erau de-a dreptul puerile, m-am enervat pentru că i s-au pus vloggerului în cârcă toate relele, de parcă el dăduse gherla cu autorulotele.

Aseară a venit un răspuns de la Haff.ro, atât pe pagina de Facebook, cât şi pe mail, către clienţi, parteneri şi cam toată lumea care ar fi putut fi interesată.

Asta a fost prima greşeală. Ai un material video în care nu îţi este difuzat numele, ai cel puţin 4-5 competitori pe piaţă, acel reportaj apare într-un weekend de august, iar tu nu te gândeşti să limitezi răspândirea crizei, ci anunţi pe toată lumea despre asta. E ca şi cum ai fi mers cu şliţul descheiat într-un autobuz plin, iar la un moment dat ai striga cât să te audă toţi “Oameni buni, să ştiţi că mi-am închis şliţul!”

A doua greşeală a fost că au povestit o mulţime de lucruri în acel drept la replică fără să aducă nicio dovadă în sprijnul spuselor. Doar au repetat de mai multe ori, UNEORI CU CAPS, de parcă asta te AJUTĂ când e vorba să te creadă oamenii în legătură cu CEVA. Nu ştiu ce puteau să publice pe internet, poate măcar mailurile pe care le-au trimis oamenilor (cu adresele blurate, evident) prin care să încerce să demonstreze că i-au avertizat în privinţa lipsei garanţiei.

A treia greşeală e formularea asta:

Grupul haff consideră că atitudinea mass-media este departe de a fi etică și reiterează că nu tolerează, sub nicio formă, violența și agresivitatea, ca urmare își rezervă dreptul de a încheia orice colaborare cu clienți care se manifestă astfel.

Nu în ultimul rând, a patra greşeală a fost că au publicat acest drept la replică duminică seara. Puteau foarte bine să aştepte să-l dea luni, poate se consultau şi cu cineva care ştie să facă comunicare de criză.

Per total povestea mi se pare puţin dubioasă. Nişte băieţi fac o rezervare, nu plătesc garanţia (sau ce era de plătit), apoi vin de la Bacău cu o dubiţă plină cu mâncare şi băutură (sper că n-aţi ratat acel amănunt) şi se aşteaptă să primească autorulotele? Ciudat.

Mai degrabă aş zice că fie s-au produs ceva încurcături cu autorulotele şi oamenii de la Haff au încercat s-o dea la pace, fie s-au speriat de avântul cu care veniseră clienţii de la Bacău. Nici nu vreau să mă gândesc câţi oameni s-ar fi înghesuit de fapt în acele 4 autorulote.

Cert e că a rezultat o criză de PR de toată frumuseţea şi nişte mari semne de întrebare pe care şi le pun nişte potenţiali clienţi. Chiar ieri vorbeam cu nişte prieteni care voiau să închirieze de la ei autorulote pentru un tur al Italiei, iar acum sunt în dubii.