Mâine are loc Black Friday-ul românesc, adică cel organizat de eMAG, în funcţie de care se adaptează toate magazinele din România. Am ajuns şi anul ăsta la evenimentul de presă, care încă stârneşte foarte mare interes din partea jurnaliştilor. Probabil că va mai dura 2-3 ani, moment în care se va ajunge la un punct maxim, şi de notorietate, şi de interes, simt că ne apropiem de momentul acela.

2018

Ca de obicei, au fost prezentate la început nişte cifre pentru anul trecut:

  • vânzări de 460 de milioane de lei
  • din care 100 de milioane de lei s-au cheltuit pe produse “valoroase”, adică peste 500 de lei
  • au fost 200.000 de astfel de produse, ceea ce e logic, că nu te bucuri la o reducere de 30% la un pix de 5 lei sau la o husă de telefon
  • telefonul Samsung S8 care era la 1499 de lei s-a vândut în 30 de secunde, erau 1000 de bucăţi
  • 500 de lei a fost coşul mediu în 2018

Aici vreau să fac o paranteză pentru că discuţia asta cu “au avut puţine bucăţi la ofertă” sau “n-a fost pe bune oferta” cred că va exista întotdeauna. Şi asta pentru că oamenii nu înţeleg dimensiunea evenimentului şi a ceea ce înseamnă eMAG astăzi.
Anul trecut, la startul evenimentului, au avut 400.000 de vizite simultane. Pentru anul ăsta au investit 3 milioane de euro în servere şi IT. Probabil că mult este cost de cloud şi scalabilitate, deci nu au cumpărat X servere de banii ăştia.

2019

Pentru anul acesta sunt pregătite zeci de mii de televizoare, telefoane, etc. Mi-a atras atenţia că au pregătite 70.000 de televizoare, în general de diagonale mari, acolo e cea mai mare cerere. Dacă ar fi să arunc o presupunere, aş spune că sunt oamenii care au cumpărat televizoare la primele ediţii de Black Friday şi acum sunt pregătiţi de un upgrade.

300.000 de articole de fashion (aici probabil că se canibalizează puţin cu Fashion Days, deşi e clar că sunt publicuri diferite, pe eMAG stau mai mult bărbaţii pe zona de fashion)
400.000 de articole cu jocuri şi jucării
200.000 de anvelope – eh, aici aş vrea să prind şi eu nişte anvelope de iarnă, că e momentul să mi le schimb şi m-ar mulţumi un deal bun. 

8000 de selleri (din totalul de 20.000) vor avea oferte de Black Friday. Reducerile totale sunt de 270 de milioane de lei.

Se aşteaptă la vânzări de peste 500 de milioane de lei, probabil că un 10%+. Eu o să mă bazez pe trendul obişnuit şi voi estima că depăşesc 550 de milioane de lei anul acesta.

Sistemele de rate fără dobândă au ajuns la 40 de rate pentru Raiffeisen (care are şi acel card co-brander) şi BRD, 24 de rate cu ING, Garanti Bank şi AlphaBank, 18 rate prin Card Avantaj şi BT.

Estimări

  • Peste 40% plata cu cardul în 2019 (au avut 33% în 2018)
  • Îşi propun ca 70% din comenzi să fie expediate în 5 zile
  • 60.000 de clienţi noi
  • Livrarea tuturor produselor până pe 28 noiembrie

Ca de obicei, Radu, Vali, Marius şi alţii vor face live-blogging, puteţi să-i urmăriţi pentru oferte şi alte chestii. 

Dacă vă place blogul ăsta, puteţi să daţi click pe acest link afiliat cu ajutorul căruia eu o să fac nişte bani pe care n-o să-i scot prea curând din platformă (serios, am nişte bani acolo de câţiva ani pe care îi păstrez ca fond de pensie – momentan îmi ajung pentru o pensie).

Nu ştiu dacă voi avea timp mâine să fac live-blogging cu minutul şi scorul, deşi am acces în dashboardul eMAG, mai vedem.

Până atunci, spor la cumpărături!