Aşa cum am mai spus, lucrurile se schimbă puţin în ceea ce priveşte conţinutul sportiv de pe net. Federaţia Engleză de Fotbal pare că s-a mai relaxat şi a început să găsească soluţii pentru a oferi fanilor din lumea întreagă content de caliltate pe reţelele sociale importante (Facebook, Twitter). 

În momentul ăsta sunt disponibile rezumate extinse şi golurile pentru multe meciuri din Premier League, însă au fost introduse şi fazele din FA Cup. Iar următorul pas este să se găsească o soluţie online şi pentru meciuri.

În Anglia, există în acest moment un deal cu firmele de pariuri online, care pot difuza meciurile gratuit, pentru utilizatorii lor. Dacă îţi faci cont cu 24 de ore înainte de un anumit meci, sau pariezi pe meciul respectiv, îl poţi vedea gratuit, la mai multe case de pariuri. 

Federaţia Engleză vrea să schimbe contractul ăsta, aşa că firmele de pariuri din UK au renunţat de bunăvoie la exclusivitate, ca să mai îndulcească poziţia Federaţiei. În felul ăsta, s-au negociat nişte dealuri cu Facebook, care a transmis deja săptămâna asta 2 meciuri din FA Cup.

Aşa cum am mai spus, se fac şi acolo teste, încă nu a venit niciun gigant tech cu banii pe masă pentru zeci de meciuri dintr-un sezon. Amazon a făcut nişte teste, Twitter a făcut nişte teste, acum Facebook a difuzat două meciuri pe Facebook Watch.

Nu suntem foarte departe de momentul în care o să dăm stream la meci din aplicaţia de Facebook direct pe Chromecast, fără să ne mai intereseze care meci se difuzează la TV. Probabil în următorul ciclu al drepturilor TV.