Cei de la Upswing au avut un webinar săptămâna trecută pe care abia acum am apucat să-l văd. Radu Mărcuşu, CEO-ul Upswing, a vorbit despre cum se pot adapta businessurile la situaţia actuală şi a ţinut o prezentare cu exemple mişto de afaceri care au pivotat etc. De exemplu, ştiaţi că Miniprix vând acum legume şi fructe? Mie îmi scăpase informaţia asta. Mă rog, au o întreagă secţiune de minimarket.

Despre Upswing am mai vorbit pe blog, fac SEO şi content pentru o grămadă de companii şi au dezvoltat anul trecut un tool gratuit numit Visibility Report.

Mergând pe aceeaşi idee, au lansat acum acest Upswing Covid-19 Data Insights Hub. E un tool care trage informaţii din Google Trends şi îţi arată ce cuvinte cheie au avut creşteri importante în ultima vreme pe diverse categorii. Pentru că e clar că acolo e cererea mare, aşa că poate vă adaptaţi businessul sau vă îndreptaţi atenţia acolo.

De exemplu, dacă mergeţi la categoria Books, o să aveţi surpriza să descoperiţi că a scăzut mult interesul pentru “poveşti de adormit copiii”, dar au bubuit căutările pe “monopoly pret”. 

Sigur că ştim că biletele de avion s-au dus în cap, dar cât de mult? Care a fost trendul? Vedem în graficul care e centralizat alături de mii de alte cuvinte cheie. Dintr-un motiv sau altul, a explodat şi numărul de căutări pe “caiace”, probabil că o să fie un nou trend după ce ieşim din nebunia asta, sute de români se vor plimba cu caiacul.

Tristeţe mare şi pentru “prosecco”, care s-a dus în cap zilele astea, probabil după ce a anunţat Iohannis că prelungeşte starea de urgenţă.

Mă rog, recomand să vă uitaţi la webinar, apoi să căutaţi informaţii legate de domeniul care vă interesează, altfel nu e foarte relevant să citiţi la întâmplare date de acolo. Găsiţi nişte informaţii extra aici.