La vreo 2 luni după ce au finalizat preluarea Prima TV, cei de la Clever Media anunţă azi relansarea canalului, inclusiv în format HD, cu o grilă şi o echipă nouă.

Am urmărit cu atenţie (şi fără îngrijorare) ce mutări s-au făcut la Prima şi mi se par foarte interesante, cu potenţial chiar mai mare decât mult-aşteptatul Aleph News, lansat de Adrian Sârbu la 1 septembrie.

Dacă la Aleph News Sârbu a vrut să şteargă totul cu buretele şi să reinventeze, Prima TV merge mai degrabă pe reţete din câte văd. Andreea Berecleanu la ştiri. Gusti Roman Head of Digital. Anca Budinschi (ex-ProTV) director de programe. Bebe Cotimanis vocea de pe promouri. Selly cu un late night show care era gândit iniţial doar pentru online (aici o să revin cu nişte idei separat).

Coordonatorul neoficial al proiectului este Orlando Nicoară.

Clever Media a mai cumpărat recent şi 3 canale de filme de buzunar (CineMaraton, ComedyEst, CineEst), astfel că deţine în momentul ăsta 11 canale TV (printre ele Look Sport 1, 2, 3, Look 4K, Profit.ro TV şi Prima TV).

Punctul forte pe care îl are Clever Media constă în drepturile de televizare pentru o mulţime de competiţii sportive. De la Liga 1, Champions League, Europa League până la Cupa Italiei şi Serie A, Bundesliga, Scottish Premier League, Formula 1, MotoGP, handbal, baschet, tenis de masă şi multe altele. O parte din aceste drepturi sunt obţinute prin preluarea posturilor Telekom Sport.

Ce nu înţeleg eu e de ce au preferat să mizeze pe un cal mort. PrimaTV e un nume care aproape că nu mai aducea deloc audienţă, era în picaj, chiar dacă aveau în continuare Cronica Cârcotaşilor şi alte emisiuni de acum 20 de ani (Prima împlineşte curând 23 de ani). E un brand atât de prăfuit încât nu cred că va fi suficient să facă infuzie de oameni cu experienţă din PROTV.

Sigur, e mai simplu să iei un post tv cu istoric, cu arhivă video, cu o echipă deja formată, cu aparatură, cu un public existent, decât s-o iei de la zero. Dar chiar PrimaTV? Probabil că aici intervine şi variabila ce ţine de disponibilitate, Cristi Burci voia să vândă, Clever Media căuta ceva, iar la nivel de posturi generaliste cu audienţă naţională nu puteau alege decât între B1TV, Naţional TV şi Prima. Iar primele două n-au fost de vânzare.

Clar e un subiect de urmărit, probabil că noua echipă va încerca să transforme Prima dintr-un canal cu audienţe de locul 7-8 într-unul cu pretenţii la locurile 4-5. Momentan au un trust media ce poate vine mult spaţiu publicitar, pentru audienţe diverse. Rămâne de văzut dacă va reuşi să fie mai mult de-atât.