Nu cred că există o situaţie care explică mai bine România decât aşteptatul în stradă după autobuz. 

Poza asta e făcută undeva pe Şoseaua Pantelimon zilele trecute şi oamenii ocupaseră pur şi simplu prima bandă privind după autobuz. Nu-i ajuta cu absolut nimic chestia asta, ba chiar îi punea într-un pericol mare (trage cineva aiurea de volan, i se face rău unui şofer, sunt tot felul de lucruri care pot merge prost). Şi cu toate astea oamenii erau acolo, neclintiţi.

Probabil că un sociolog ne-ar putea explica cum chestia asta are legătură cu starea de incertitudine în care am trăit ani la rând. Sau cu serviciile proaste de transport în comun, cu care ne-am obişnuit.

Cu siguranţă este şi un pic de FOMO acolo. Vrem să vedem când vine autobuzul ca să ştim, să nu cumva să ne scape informaţia asta şi să ne trezim cu autobuzul în staţie. 

Plus că nu se întâmplă nimic dacă stau acolo, cel mult claxonează vreun nebun care îşi ia înjurături pe urmă. Câte amenzi se dau pentru pietoni în România? Vreo 2 pe an. Care oricum nu se plătesc. 

*folosirea sintagmei „in a nutshell” într-o expresie înseamnă a explica ceva pe scurt

14 comentarii. Leave new

  • Chestia asta nu s-ar intampla daca ar exista un afisaj electronic care sa anunte intervalul de timp la care circula mijlocul de transport in comun. Asa, oamenii isi pierd rabdare si isi pun viata in pericol.
    P.S. Cred ca mai sunt prin Bucuresti statii de tramvai fara refugiu pentru pietoni. Oamenii stau pe trotuar, iar cand vine tramvaiul se napustesc spre el, printre masini. Asa era la un moment dat pe Soseaua Giurgiului la unele statii.

    Răspunde
  • dupa poza am crezut ca articolul este despre parcarea ilegala a masinilor in statia de autobuz. boy i was wrong.

    Răspunde
    • E şi aia o problemă, dar crezi că de-aia stau oamenii în stradă, că sunt parcate maşini? :))

    • masinile parcate sunt cauza, oamenii in strada sunt efectul.

    • :))) amuzant.

    • „Câte amenzi se dau pentru pietoni în România?” Fix pietonii sunt devina :))=)) si ne place sa ne comparam atat cu vestul, dar luam doar ce ne convine. Suntem in UE degeaba, avem acces la atiatia specialisti si exemple care ne pot ajuta sa schimbam in bine locul unde convietuim. Singurul lucru care ne impiedica este ca nu formam o societate. In Romania fiecare e pentru el. Nu intelegem conceptul de comunitate.

      Ca sa va faceti o idee cat de departe suntem incercati sa cautati informatii despre Olanda anilor 1970. Cam atat de departe, aici ma refer la mentalitatea sociala strict.

      Imi place sa revin pe blogurile din Romania. Imi confirma ca mai e mult pana departe si am luat cea mai buna decizie pentru mine si familia mea.

      PS: cam asta este ordinea normala a participantilor la trafic intr-o societate care functioneaza decent (pe baza de respect reciproc si implicare civica)
      https://www.researchgate.net/figure/The-reverse-traffic-pyramid-Source-Bicycle-Innovation-Lab_fig1_328748845

    • Aha. Și zici că în Olanda pietonii au voie să nu respecte nicio lege? Interesant.

      De-aia n-avem noi comunitate, ca dacă am avea, ar fi ceva normal să aștepți autobuzul în buza bandei a doua de circulație. Da, e logic ce spui.

    • Ba nu deloc amuzant
      In statiile de autobus e interzis parcajul
      Abirdarea este infantila
      In orice oras civilizat din lume masinile alea erau ridicate imediat

    • Ba da, e amuzant, pentru că e un whatabout-ism ieftin. Faptul că oamenii ăia stau pe șosea nu are legătură cu mașinile parcate. Dacă ar fi avut legătură, stăteau în interiorul zonei „acoperite” de mașini. În schimb ei stau dincolo de linia mașinilor parcate ilegal.

      Sunt două probleme distincte. De-aia e amuzant, că ne preocupă mereu alte probleme, paiul din ochiul celuilalt.

  • Ciprian te a pus la punct foarte bine, degeaba te zbati, ca mai rau te afunzi.

    Ca idee

    1) Daca ti a zis john oliver ca whataboutismul e rau nu inseamna ca asa si e, nu mai mestecati tot ce scuipa altii, mai ales cand el avea o directie de urmarit acolo. De cand a zis oliver la tv cuvantul asta, ne ati asasinat toti hipsterii in fiecare zi cu el.

    2) in mod clar oamenii aia nu ar fi stat in mijlocul strazii daca nu erau masini parcate. Ar fi stat in statie si ar mai fi iesit din cand in vand sa se uite. Duh!

    Răspunde
  • First: Imi pare rau ca am fost agresiv si arogant in comentariul anterior.

    Second: Problema principala in poza aia sunt masinile, nu oamenii.
    Iti recomand acest playlist ca un mic trainig de mobilitate urbana: https://www.youtube.com/user/optarpunctro/playlists

    Si aici mai multe detalii despre Olanda https://bicycledutch.wordpress.com/2011/10/20/how-the-dutch-got-their-cycling-infrastructure/

    Ce ma frustreaza este ca exista atatea exemple de bune practici si nu reusim sa reproducem. Exista un om care o sa moara incercand probabil, Marian Ivan, initiatorul protestelor biciclistilor si al organizatiei Optar (pentru mai multe detalii recomand optar.ro) Se “lupta” de peste 8 ani cu administratiile locale oferind consultanta gratis, incercand sa aduca expertiza din afara sa ne ajute, dar evident a fost ignorat. In momentul de fata am vazut ca au reusit cumva prin politia rutiera sa aduca niste modificari utile la codul rutier, dar in rest este ignorat total de primarii, chiar si de cei noi. Avand in vedere expertiza lui in domeniu ma asteptam sa fie implicat din prima zi, dar chinion.

    Mereu vrem sa reinventam roata. Avem atatia specialisti in copy/paste, chiar nu putem sa copiem si lucruri bune?

    PS: Cea mai mare frustrare probabil este ca vad in jurul meu o tara care e facuta din nisip (este adevarat pe spatele unor imperii coloniale si a sclavilor) si apoi ma intorc in Romania si vad munti, mare, delta, tot ce iti poti dorii, mai putin un popor care sa isi iubeasca tara si sa o ingrijeasca, acolo la minim macar.

    Răspunde
    • @Ciprian, poti sa stai tu zeci de ani in civilizatie, caracterul agresivi si arogant nu ti-l mai schimbi.
      Sunt o gramada de statii RATB in care oamenii stau, ies in strada chiar daca nu sunt masini parcate. La postul asta poate ca Alex nu a ales poza cea mai potrivita si a dat nastere la comentarii pe langa subiectul articolului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu