in Casual stuff

Instagram, şomerii şi reachul strămoşesc

M-am amuzat maxim la ce a găsit Vali aici, cu influenceriţa care se plânge de reachul organic de pe Instagram. Aveţi aici întregul scâncet.

Cel mai mult mi-a plăcut asta:

So f**k IG, pentru că, la un moment dat, o să mi se ia. Și la fel ca mie, o să li se ia multora.

Deja nu mai suntem în zona de „Instagram este gratuit, ai făcut o grămadă de bani prin intermediul platformei, taci din gură” suntem la punctul în care râdem cu gura până la urechi de copiii ăştia care bat din picior şi ameninţă.

O să ţi se ia? Aoleu! Nasol! Alt special zice prin comentarii că:

Draga Alexandra, ți-am scris și in privat, repet și aici. Mafia asta cu social media = Zuckerberg. În rest tot ce putem face, e să strigăm în continuare și să facem gălăgie, poate ne vor auzi cei mai mari și facem front comun, altfel nu cred ca sunt șanse. Take care!

Băăăi, daţi-ne reachul organic înapoi!!! Hoţilor! Huăăăăă! V-aţi făcut vile pe spatele reachului nostru furat! E posibil aşa ceva?

Deci o să vi se ia de Instagram şi ce-o să faceţi? Speraţi să vă susţină ăia mari? Da, păi de-asta plâng surorile Kardashian, că e mic reachul organic. Vă mutaţi pe altă platformă? Văleu! Păi ştiţi ce-o să vă simtă lipsa Instagram, în condiţiile în care mai sunt mii de creatori la fel ca voi?

Reachul organic pe orice platformă nu este un drept strămoşesc, este ceva provizoriu din care câştigă ambele părţi implicate într-un schimb. Platforma pune la dispoziţie nişte funcţionalităţi, creatorul de conţinut îşi pune la dispoziţie creativitatea, utilizatorul de rând consumă gratuit. Iar provizoratul ăla s-a cam terminat. 

Iar multe dintre fetele astea vor deveni şomere, pentru că s-au concentrat pe o singură platformă. Ceilalţi, care au şi vreun blog sau un canal de Youtube, vor mai supravieţui o vreme, dar vor fi puternic afectaţi de lipsa reachului. Aşa e când îţi faci casă pe teren închiriat.

E amuzant că s-a mai discutat asta cu Facebook acum 6-7 ani. Unii s-au mutat atunci pe Instagram, că reţeua asta e corectă şi ne vrea binele, şi n-o să ne facă niciodată aşa ceva. Şi nici n-o să ne bată…

9 comentarii. Leave new

  • și fabuloasele se plâng că sunt dăunate de algoritm
    https://zoso.ro/img/2020/12/alina-fabuloasa-deprimata.jpg
    https://streamable.com/565rr4

    Răspunde
    • Cât o mai fi ajutorul de șomaj? Scrie și tu niște articole utile pentru oamenii ăștia! Chiar nu-ți pasă de valurile de viitori șomeri?

    • mai cumperi 50.000 abonați și niște like-uri și mai merg campaniile doi ani.

  • La fel ca la Facebook, si la Instagram este aceeasi poveste logica cu reachul. Nu au cum sa arate toate postarile de la toti… In plus fac ce vor ei si pot tipa toate influenceritele. E putin procentul pentru care utilizatorii stau pe platforma pentru ele.

    Poveste cu “influenceri”: am un client ce vinde produse pentru bebelusi. L a abordat o influencerita “micro”. Ca asa isi spun astea care au followeri putini :)) I a trimis omul un produs gratis, nu a vandut nimic in urma promovarii. Faza amuzanta e ca apoi a primit vreo 10 cereri de barter toate de la influencerite trase la xerox. Cu aceleasi poze: ea cu copilul imbracate asortat, ea cu copilul in lanu de grau, poza de craciun etc

    Răspunde
  • Am avut discuția asta de n ori în 2010-2011, cu artiștii care descoperiseră puterea Facebook și se bazau pentru promovare doar pe ce făceau acolo și se încăpățânau să nu mai bage bani în propriile site-uri. Și-au construit și ei casă pe teren închiriat și pe urmă se plângeau că nenea Zuckerberg e rău și le-a tăiat reachul, nu mai ajungeau la 20% din fani, ajungeau la 5% (acum nu cred că mai ajungi nici la 1% dacă nu plătești).
    Aceeași poveste se repetase cu câțiva ani înainte cu MySpace.
    Pe urmă s-a repetat cu YouTube.
    Pe urmă cu Instagram.
    Se va repeta și cu TikTok și ce-o mai apărea.

    Nu-mi dau seama dacă le lipsesc niște principii economice de bază, să înțeleagă că nu există nimic gratis pe lumea asta, sau dacă pur și simplu se cred ei speciali / inteligenți și au impresia că ei nu o vor păți.

    Răspunde
  • Normal că au mai existat discuții, dar cei/cele ce se plâng acum, nu erau în cercurile în care se discuta acum ceva timp. Ei/ele cred că se pricep la online/marketing, dar cel mult se pricep la creare de conținut și PR. Sunt puțini instagrammeri care înțeleg cum să faci un business sustenabil din asta, ceea ce, în apărarea lor, e destul de greu în România. Peste vreo 5-10 ani se cam duce frumusețea și la fel ca vedetele de pe TV, dacă nu ți-ai deschis un salon, o cârciumă, un brand de haine sau alt business mai clasic, e posibil să trebuiască să pozeze nud (ca Raicu) ca să o mai bage lumea în seamă.

    Răspunde
  • Auzi la ei, front comun. Maine-poimaine fac petitie la UE pentru Zucker sau cer subventii de la stat.

    Răspunde
  • Astept cu mare interes lansarea programului “Rabla Social Media”.
    Dai un cont vechi, folosit si fara reach, iar in schimb primesti reducere ca sa-ti iei altul nou, dar pe care esti obligat sa poluezi mai putin.
    Ce analogie, chiar sunt mandru de mine :))

    Răspunde
  • Cariciu’ organic

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu