Probabil că aţi văzut deja, Cristiano Ronaldo a scos din cadru două sticle de Coca-Cola într-o conferinţă de presă la Euro 2020 şi a îndemnat oamenii să bea apă. Drept urmare, acţiunile Coca Cola au scăzut cu 4 miliarde de dolari, adică 1.6%. Nu vreau să insist acum pe faptul că Ronaldo a făcut ani la rând reclamă la KFC, Pepsi şi chiar Coca-Cola, pentru că astea au fost greşelile trecutului, după cum a declarat.

Însă trebuie punctat că omul chiar are o influenţă asupra ceea ce se întâmplă în lume. N-o să moară Coca-Cola că a mutat el 2 sticle, la fel cum nici Heineken n-o să intre în faliment după ce Pogba a mutat sticla pentru că e musulman şi nu consumă alcool. Dar ceva pierderi s-au simţit, pierderi chiar mari.

A doua poveste cu influenţă e legată de Puya, care şi-a influenţat singur conturile bancare când s-a asociat cu familia tradiţională în plină dispută publică pe tema referendumului pentru familie.
Oamenii de la Lay’s au rupt contractul cu el în secunda doi pentru că nimeni nu vrea să se asocieze cu opinii nepopulare, cu droguri (vezi cazul Bromania, aştept cu interes reclamele Vodafone), cu oameni care incită la abuzuri asupra minorilor etc.

De-asta n-o să vedeţi prea curând să se întâmple ceva cu influenceriţele de carton, care azi testează un ruj, mâine testează altul. Că alea oricum nu influenţează nimic, ce fac ele se cheamă teleshopping cel mult. Citesc nişte reclame, prost de cele mai multe ori. Nimeni nu se sesizează, nimănui nu-i pasă cu adevărat.

În mod normal, ar trebui făcută o diferenţiere între cei care chiar influenţează ceva, îi fac pe alţii să aibă un răspuns şi „creatorii de conţinut” care vând spaţiu publicitar la ei pe story.

Şi tot apropo de influenţă, o poveste personală. În primăvară, la lansarea Digital Recap, s-a strecurat o greşeală legată de Sony, am menţionat că Cyberpunk 2077 ar fi un joc creat de ei. Ceea ce nu era adevărat, evident.

Nu mai contează acum contextul în care a apărut greşeala, mi-am asumat, oricum e prima oară când se întâmplă asta în 10 ani. Însă a 2-a zi după lansare m-a sunat cineva de la agenţia de PR şi mi-au semnalat eroarea, pe care am şi remediat-o imediat. Pentru că oamenii de la client sau de la agenţie au realizat că din ăia 1500-2000 de oameni care citesc Digital Recap cei mai mulţi sunt din industrie, chiar în poziţii de conducere, oameni cu experienţă. Puteau foarte bine să ridice din umeri şi să meargă mai departe, că e un produs de nişă, care nu le afecta direct businessul. 


În altă ordine de idei, cât de învechită e povestea cu sticlele pe masă la conferinţa de presă? Serios, what year is this?

7 comentarii. Leave new

  • ai văzut comunicatul artmark de ieri, cu caritatea și donațiile și făcutul de bine, nu de analize?

    Răspunde
  • stirea cu Ronaldo/KO e de 2 lei. Coca Cola ca orice stock, oscileaza in fiecare zi. 1.x% pe zi e nimic. KO isi revine dupa o cadere din ianuarie si n-a influentat cu mai nimic ce a facut baiatul ala.

    Răspunde
  • www.Trofin-Dan.blogspot.ro
    iunie 16, 2021 8:59 pm

    Iși permite sa se joace cu bursele si a vrut sa demonstreze ca poate influenta inclusiv cotațiile și oscilațiile firmelor listate la bursa. Nu plecați pe fenta : nu e niciun indemn de a bea apa, e o ipocrizie speculata inteligent pt a-si creste imaginea de influncer 😉

    Răspunde
  • Nu a influentat bursele ci doar au speculat niște baieti știrea si au facut unii bani.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu