in Web

Se mai închide robinetul la ads pe Google și Facebook

Google a dat și în România anunțul legat de taxarea cu 2-5% din valoarea reclamelor rulate în anumite țări. Știrea e veche, dar abia acum se implementează. Pe scurt, dacă aveți reclame care rulează în Franța, Google va lua 2% din bugetul vostru și îi va folosi ca să plătească taxe statului francez. În Italia și Spania la fel, în UK la fel. Dacă aveți reclame în Turcia sau Austria o să pierdeți 5% din ads, că acolo atât sunt taxele. 

Realist vorbind, sunt mici șansele să fiți în situația asta, noi în 11 ani cred că am avut vreo 3 campanii cu reach european. Pe de altă parte, noi nu suntem agenție de performance, deci e posibil ca unele agenții de la noi să fie direct afectate.

Teoretic nu e mult 2%, iar în România nici nu se aplică taxe încă, dar ce se va întâmpla când UE va dori să uniformizeze aceste taxe? Că prea scot Google și Facebook banii în ”paradisul fiscal” din Irlanda. O să vă convină să dați 5% taxe din bugetul de media? Veți suplimenta bugetul, sau se va transforma într-o scădere a numărului de afișări?

Tot în direcția asta e și știrea de la Facebook. Au anunțat că nu vor mai folosi datele personale ale userilor minori pentru targetarea reclamelor. Vor transmite doar vârsta, genul și locul în care se află/s-au aflat. Altfel spus, vom putea targeta doar fetele de 16 ani, din București, fără să putem face vreo diferențiere între cele care sunt interesate de modă sau nu. Sau cele cărora le plac manelele și cele cărora le plac doctoratele.

N-au făcut-o din bunăvoință, oricum îi arde la bani chestia asta, însă au făcut-o la presiunile autorităților de reglementare din lumea întreagă, fie că vorbim de SUA, China sau UE.

În ce se va traduce chestia asta? În reclame mai puține, că unele branduri vor căuta să ajungă mai bine țintit la tineri. În special pe categoria asta de vârstă a minorilor e important să comunici cu ei bazându-te pe anumite afinități, nu poți să dai reclame în orb și să speri că funcționează.

S-ar putea să aibă de câștigat creatorii de conținut (sau influencerii, dacă vreți, deși m-am cam săturat de termenul ăsta). Numai că asta e o chestie cu bătaie lungă de tot.

Deocamdată se închide puțin de tot robinetul. Va urma.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu