in Casual stuff

De vreo 2 săptămâni au apărut la Lidl-urile pe care le frecventez zone cu case self-checkout. Cel de lângă birou a fost primul, credeam că e un experiment, apoi am văzut și la reședința de iarnă.

Teoretic, o casă self-checkout la Lidl este un concept inutil, că n-o să se poată mișca nimeni atât de rapid în scanarea produselor precum fac angajații Lidl. Dar sunt momente în care n-ai chef să stai la coadă, ai doar 2-3 produse și vrei să scapi cât mai repede.

Din ce-am observat, sunt grupuri de câte 4 sau 6 case, ceea ce este excelent, având în vedere că la Lidl ai în general între 3 și 4 case deschise într-un moment obișnuit. Deci dublezi sau chiar triplezi numărul de persoane care pot face check-out simultan.

Terminalele sunt printre cele mai ok pe care le-am folosit până acum, în special la nivel de interfață. Pe o scară de la 1 la 10 probabil că astea sunt de 9.5 cel puțin (nu le-am folosit decât de 2 ori, însă voi mai repeta experiența), în timp ce alea de la Mega Image sunt de 4 (de prea multe ori se blochează sau dau erori), cele de la Carrefour de 9, cele de la Kaufland de 8 (prea mulți pași, prea multe opțiuni inutile), iar sistemul de scanat la casieră + plătit la terminal de la Auchan este de 2.

La genul ăsta de ”aparat” trebuie să fie totul cât mai intuitiv, să nu ai mulți pași de făcut și să se miște repede interfața. Terminalul Lidl bifează toate lucrurile astea. 

Principiul după care funcționează este asemănător cu ce am văzut la Mega Image, în sensul că ai cântar în stânga, cântar în dreapta. Pui toate produsele pe cântarul dintr-o parte (în funcție de poziția casei), apoi le scanezi și le treci în partea cealaltă. Sistemul calculează greutatea și îți permite să treci la următorul produs. Te mai întreabă ceva de Lidl Plus și apoi poți plăti cu cardul. Mai erau și alte opțiuni acolo, dar n-am studiat foarte atent, revin cu un update când o să mai ajung pe-acolo.

Per total e un lucru bun, țin minte ce uimit am fost când am văzut case self checkout prin Franța în urmă cu vreo 10 ani. Cum, și ei se așteaptă să-ți scanezi corect toate produsele și să plătești? Haha, o să mai treacă 10 ani cel puțin până când o să vedem asta și în România. 

N-au fost 10, doar vreo 5 până la primele teste, dar abia de vreo 2-3 ani a devenit ceva obișnuit.

14 comentarii. Leave new

  • La Lidl-ul pe care le frecventez in provincie, daca am alcool prefer sa ma asez la coada, asta dupa ce erau 6 din 6 posturi libere la self, iar monitorul de la self era la casa normală, eu asteptand 10 minute sa imi confirme varsta. Am pățit de 4-5 ori faza asta fie cu alcool, fie cu vreo eroare la cântar, timp minimum de așteptare de 5 minute. De multe ori mă miram cum de este așa de liber la self, dar am primit răspunsul.
    A fost fain cand eram vreo 2 cu eroare la self, iar ei tocmai ce mai deschisese o casă normală. La început mă bucuram că uite ce liber e la self etc, apoi am vazut ca se mișcau mai rapid casele normale decât self, așa că prefer să mă așez și eu la coada de la casa normală.

    Răspunde
    • Ce-i drept, nu prea iau alcool. Dar da, am pățit să fie nevoie să vină un supervizor pentru o bere.

    • Problema nu e ca vine, problema este pana vine. Iar faptul ca prioritizeaza clientii de la coada normala in schimbul celei self mi s-a parut aiurea.

  • Cel mai de cacat sistem la self il are Kaufland – te trateaza ca pe un hot, trebuie sa pui totul pe cantar, suporta o anumita greutate doar etc. – plus ca nu e intuitiv, nu gasesti tot timpul un angajat sa te deblocheze/ajute etc. – deci nota 1. De asta, merg la casa de marcat, unde e uneori coada, mai mult stau la self sa astept dupa o tanti sa-mi explice ce si cum – plus eterna prostie, cu baxul de apa minerala, nu il bagi ca bax ci ca 6 sticle… si mai sunt cateva, in fine.
    La Carrefour mai merge, decentel, cam de un 5, nu te trateaza chiar ca pe un hot, dar are bubele lui si el, insa merge.
    Nu am vazut la Lidl asa ceva, dar daca e ca la Kaufland, mai bine lipsa!

    Răspunde
    • De ce e o așa mare problemă treaba cu cântarul? Crezi că ăilalți nu își iau măsuri de precauție? Probabil se bazează pe camere dacă nu au cântar.

    • Nu e o problema cu cantarul […], chiar deloc. PROBLEMA este ca functioneaza 99% din timp defectuos si astepti o gramada pana cand rezolva careva problema – prin niste workaround-uri complicaate, ba chiar odata m-a certat de ce am luat 6 cutii de lapte, ca nu vad ca e casa self si pentru putine produse? In conditiile in care, in total, aveam doar 11 produse pe cantar… Ce sa mai zic?

  • La carrefour imi place ca-mi scanez cu aplicatia produsele cand le pun in cos si ma duc la case sau la self-checkout si doar scanez codul qr, platesc si am iesit. La lidl merg foarte bine in 99% din cazuri.

    Răspunde
  • Andrei Constantin
    august 10, 2021 11:40 am

    La Carrefour si Kaufland nu ai nevoie sa mai scanezi la iesire produsele, le scanezi din aplicatie si doar platesti la iesire. Nu stiu cum ar putea avea nota 9.5 un sistem care te face sa iei produsul de pe raft, sa-l pui in cos, din cos sa-l pui intr-un cantar apoi sa-l scanezi si sa-l pui in alt cantar.

    Răspunde
    • Pe mine nu mă atrage sistemul în care scanez produsele imediat ce le pun în coş. Nu vreau să stau cu telefonul în mână să scanez produse în timp ce fac cumpărături pentru că sigur îmi distrage atenţia vreo notificare şi durează mai mult totul.

  • Chiar ma intrebam cand o sa apara si prin Bucuresti, cred ca pe la inceputul anului am folosit prima data case self la lidl, din start am avut o parere mai buna fata de altele.

    Răspunde
  • La Carrefour e mega combinație cu aplicația. Știi mereu cât ai în coș și cât costă un produs. Combinat cu self checkout, mergi scanezi codul de pe telefon și ai ieșit. Super rapid. Ocazional se mai uită cineva prin coș, dar primul meu gând de român/balcanic a fost: „Mamă ce țeapă pot să le dau ăstora. Pui 3 produse, scanezi 2 etc. ”
    La Kaufland e super ok, merge repede in majoritatea cazurilor. Nasol este cu bax-uri de apă sau când ai foarte multe lucruri (peste 25kg limita la cântar). Acolo cel mai rapid este să intre operatorul in alt meniu și scanează direct lucrurile mari și grele și nici nu trebuie să le mai scoți din coș.
    La Lidl este exact ca la Kaufland numai că au 3 oameni in tot magazinul, deci operatorul ăla aleargă din spatele magazinului.
    Ce am mai observat în ultimul timp este că operatorii nu te mai tratează ca pe un hoț sau un prost. Sunt de ajutor cu toată inima și se mișcă repede. Cu toate astea unii clienți sunt bătuți în cap.

    Răspunde
  • Si in Hornbach Berceni au introdus astfel de case, functioneaza, am fost de aprox. 15 ori in ultimele 3 luni, era o persoana dedicata acolo tot timpul. Pentru metraje (sfoara, lant etc.) sau factura e nevoie de interventia lor.

    Răspunde
  • Sunt ca cele de la Mega, în niciun caz 9.5, hai un 7 de milă. Dpmdv cel mai ok este Carrefour, aplicația lor este geniala și merge impecabil, la casele self checkout doar scanezi codul, plătești și vira. Dar și casele Carrefour sunt foarte bune și rapide, există conceptul de a plătii pe bucăți, ceea ce la ceilalți nu am văzut (de exemplu vrei sa plătești o parte cu cardul de bonuri iar restul cu cardul de debit). De asemenea nu există conceputul de cântar, care este de un penibil extrem.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu