Cred că e cea mai importantă informație care mi-a atras atenția din Digital 2022 Romania, prezentarea localizată a celor de la Data Reportal: 62% dintre românii de pe net se gândesc la ce e real și ce e fake.
Aproape 2 din 3 români care se dau pe net înțeleg că sunt multe lucruri false care circulă pe internet și își pun întrebări. N-avem cifre, dar probabil că sunt procente bune din acești 62% care s-au cam săturat de atâta falsitate în online. Poate că de-aia e și trendul ăsta de sinceritate ostentativă care circulă printre influencerițe. Toate pozele alea cu femei nemachiate, care insistă constant să arate că ele sunt true și n-au doar viața fabuloasă din feed-ul de poze, mai au și o viață nefabuloasă, preț de 3-4 storyuri pe lună.
Din păcate, doar o treime se gândesc ce fac companiile cu datele lor.
Interesantă și diferența uriașă între reachul statusurilor text și restul. La nivel global diferențele sunt mult mai mici. Fraier cine o să mai pună postări altfel decât cu text de-acum încolo. În ambele slideuri este măsurat engagementul, însă cele două sunt strâns legate.
Iar media atât de joasă a reachului arată că statusul text only este un fenomen marginal (în bula noastră poate că vedeți mai des oameni cu statusuri lungi, dar per total ei o excepție). De-aia are și mult succes, că iese din tipare.
De notat creșterea impresionantă YoY a smart watchurilor și a brățărilor de fitness. 30% creștere YoY e ceva ce nu prea se mai întâmplă cu multe categorii de produse nicăieri în lume.
Și dacă vorbim de creșteri impresionante, +41% pentru fashion YoY pe ecommerce! Mi se pare excelent. Și celelalte categorii au dus-o bine, însă fashionul deja era la un anumit nivel, ceilalți au pornit cu creșterea de mai jos.
Restul de cifre se găsesc mai jos, sigur puteți găsi și alte amănunte interesante.