Cred că a venit momentul să recunoaștem o chestie: gardurile de-a lungul liniilor de tramvai au fost o idee bună. Sau hai să nu zicem bună, cât eficientă. Gata, am zis-o! Dați-mi eticheta de pesedist și insigna cu duamna Firea.

Eram pe Barbu Văcărescu (unde nu sunt garduri) zilele trecute și asistam la sarabanda depășirilor pe linia de tramvai când mi-am dat seama că n-am mai experimentat de mult chestia asta. De ce? Pentru că pe multe bulevarde nu mai au cum să se bage în față pe liniile de tramvai. Sigur că mai sunt câțiva care se bagă pe modul YOLO și trec direct pe linia de tramvai pe un segment întreg dintre două intersecții, dar am văzut doar 2-3 cazuri în ultimii ani.

Restul așteaptă cuminte în coadă, mai încearcă să forțeze intrarea, mai fac cunoștință cu gardurile, asta e viața.

Da, sunt oribile, da, strâng jeg și nu prea pare că le întreține nimeni, dar funcționează. Nu e deloc mișto să te gândești că locuiești într-un oraș care are nevoie de garduri care să delimiteze clar benzile de circulație de alte căi de acces, dar n-a venit nimeni cu nicio soluție mai bună.

Încă așteptăm, dar tare mă tem că se duc și ăștia 2 ani rămași, iar noi vom rămâne cu ochii în soare și fără trafic eficientizat. Ce să faci în doar 4 ani de mandat, vorba aia.

3 comentarii. Leave new

  • Mie unul nu mi se pare o masura buna (ca orice masura care trateaza strict efectul si nu cauza) 🙂
    Mananca un pic din banda si blocheaza locurile in care puteai face stanga si tre sa mergi pana la prima intersctie mare.
    Aia care sunt ghiolbani gasesc solutii oricum, acum nu mai vin pe linia de tramvai prin stanga ci prin dreapta si se pun in fata celor care asteapta regulamentar la stop. In caz ca nu e loc in intersectie forteaza intrarea pe banda de stanga si pana la urma se gaseste un fraier sa ii lase.

    Solutia e fara garduri dar sa sa fie politia pe teren si sa dea amenzi la sange. In Praga de ex nu erau garduri si desi era un trafic intens nici macar o masina nu era pe linia de tramvai. Dar nah, asta ar insemna ca politia sa puna osul la treaba, cum sa faca asa ceva … :))

    Răspunde
    • Nu, să faci stânga nu este o nevoie. Capitalele civilizate au cam scos treaba asta, faci dreapta, dreapta, dreapta și apoi mergi înainte unde ai treabă. Asta exceptând intersecțiile în care ai bandă și/sau semafor pentru stânga.

      Nu e nevoie să facă toată lumea stânga fix pe străduța pe care au treabă.

      Fix asta spuneam, că s-a mai terminat cu șmecheria. Ghiolbanii nu mai au pe unde să o ia. Linia de tramvai devenise banda de șmecherie, acum nu mai e așa.

    • Te invit in orice intersectie mare din bucuresti, de ex cea de la Tineretului. In medie trec pe rosu si se baga in fata celor care stau regulementar sa faca stanga cam 6-10 masini la fiecare semafor (calculeaza cam cati trec zilnic). In alte cazuri banda din mijloc/inainte se transforma de stanga, ca vin baietii pe banda de mijloc/inainte care e mai libera si apoi fac stanga si ei.
      Daca asta inseamna ca s-a (mai) terminat cu smecheria inseamna ca esti foarte optimist. 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu