A fost azi conferinţă de presă eMAG, una din aceea în care anunţă cifre şi planuri pentru viitor. Genul de eveniment la care aş plăti ca să fiu prezent şi nu e nicio exagerare aici. Din punctul meu de vedere presa nu reuşeşte să relateze complet informaţiile care se transmit acolo, sunt o mulţime de amănunte care scapă sau care nu îi interesează, dar care sunt super valoroase.
Dintre chestiile financiare macro: au ajuns la 0.5% din PIB ca valoare adăugată brută, 52871 de locuri de muncă directe şi indirecte, aproape 1% din forţa de muncă salariată din România. 1 angajat al eMAG creează 7 locuri de muncă pentru economie (curieri, producţie şi multe, multe alte lucruri conexe).
Au ajuns la 5 milioane de aplicaţii active, după ce în 2019 aveau 1.7 milioane. Fantastică creşterea între 2020 şi 2021, acolo se vede cât a crescut ecommerce-ul odată cu pandemia.
Genius
Aici sunt mai multe lucruri de zis. Au ajuns la 342.000 de abonaţi în mai puţin de 2 ani de când s-a lansat serviciul. E considerat serviciul flagship al eMAG şi va creşte numărul de beneficii în timp. Momentan au ajuns la 4.9 milioane de produse care sunt disponibile cu Genius şi vor să continue creşterea.
Începând cu 15 iunie vor fi integrate în Genius cele 4 aplicaţii ale grupului: eMAG, tazz, Fashion Days şi Freshful. Nu am întrebat exact ce presupune asta, dar presupun că livrare gratuită în anumite condiţii. Nu mă aştept să-ţi livreze gratuit o bere prin Freshful dacă ai comandat doar asta sau o merdenea prin tazz, dar vor fi nişte beneficii extinse. S-au mai făcut teste cu asta şi sunt binevenite.
Tot legat de Genius, vei putea adăuga un membru al familiei gratuit. Presupun că legi în contul eMAG acel membru al familiei şi va putea şi el să dea comandă. Sunt tare curios cum va fi abordată aici problema, înţeleg că utilizatorii au cerut asta. Şi până la urmă e normal, vrei să dea şi soţia comandă singură, nu trebuie să te roage mereu pe tine sau să-ţi acceseze contul şi să vadă telefonul pe care l-ai cumpărat cadou de ziua ei.
Scopul final oricum e să comande lumea mai mult, dacă le oferi beneficiul ăsta vei avea poate 500.000 de oameni care dau comenzi mai des (nu mă aştept să folosească toată lumea opţiunea de familie). Când se activează asta o să revin cu detalii, presupun că nu te iau după nume sau după adresă.
Pe lângă asta, au anunţat că abonamentul anual rămâne la acelaşi preţ, ceea ce este remarcabil din 3 puncte de vedere: 1. inflaţia care a crescut costurile de livrare; 2. abonamentul dublu, practic; 3. cele 3 aplicaţii extra pe care le primeşti în aceiaşi bani.
Dacă e să mă întrebaţi pe mine, preferam beneficii mai multe şi cost ridicat, sau un Genius Plus, despre care am mai vorbit de-a lungul anilor. Aşa cum face PlayStation cu diverse paliere de preţ cu beneficii diferite. Pe de altă parte nu e chiar momentul să creşti costurile având în vedere situaţia economică actuală.
easybox
Și aici au venit mai multe informații interesante. Numărul de easyboxuri a ajuns la 2836 în România, vor să adauge încă 1500 de lockere în următoarea perioadă, vor depăși 4000. Am întrebat care e strategia aici, dacă au terminat cu Bucureștiul și se concentrează pe dezvoltarea rețelei din țară, însă răspunsul e că vor să dezvolte suplimentar și în Capitală. Ținta lor este să aibă fiecare român un easybox la 5 minute distanță, probabil că în mediul urban vor ajunge mai repede la obiectivul ăsta.
Acolo unde e cerere mare și se ocupă repede lockerele caută soluții să mai aducă altele, astfel încât să fie mai ușor pentru toată lumea. Pentru că și din punct de vedere economic e rentabil, un curier poate livra cel mult 100 de colete pe zi și vorbim de unul care e super rapid, are densitate mare de adrese pe zona lui și puţin noroc să găsească pe toată lumea acasă, să nu fie trafic mare etc.
Un curier bun livrează la easybox până la 500 de colete pe zi. Deci de 5 ori mai mult dintr-un foc. Muţi produsele, vin banii, goleşti depozitul, toată lumea e fericită.
În acest moment 1 din 2 comenzi se livrează la easybox, ba chiar 52% este procentul anunţat. În 2019 erau la 1%, în 2021 la 31%. La creşterile astea probabil că în 2-3 ani vor fi la 75%.
Şi dacă mai punem la socoteală că Sameday a deschis lockerele şi pentru clienţii terţi, ajungem la nişte cifre uriaşe. Aceeaşi Mărie, de exemplu, livrează de câteva luni bune în easybox.
Au crescut şi în Ungaria reţeaua easybox, acum este la 400 de lockere, până la finalul anului vor avea 700 de bucăţi.
Probabil că şi datorită uşurinţei cu care se livrează o comandă au ajuns să crească de la 9.4 produse pe an la 15 produse pe an pentru un client.
Alte informaţii
Peste 2600 de comercianţi din România vând în Bulgaria şi Ungaria.
Ponderea de produse non-electro vândute a ajuns la 75%, era la 63% în 2019.
Cifra de afaceri a eMAG România a fost de 5,682 miliarde de lei în 2021, creştere de 61% faţă de 2019. Adică peste 1 miliard de euro. Tot grupul Dante (adică şi Fashion Days) a ajuns la 7,346 miliarde de lei în 2021, în timp ce tot grupul eMAG (Freshful, Tazz, Sameday) este la 9,572 miliarde de lei. Creştere de 76% faţă de 2019.
Împreună cu cei de la Knapp vor implementa o tehnologie nouă pentru depozit, care pare să fie total automatizată, vine produsul singur de pe raft şi asta va însemna mai multe comenzi consolidate. Nu mai stai după 3 curieri pentru aceeaşi comandă, vin într-un singur colet (sau măcar în acelaşi timp).
1 comentariu. Leave new
sunt curios cand o sa vanda afacerea catre amazo