Am ajuns la Paris fix în perioada în care se lansase ultima parte din sezonul 4 Stranger Things (adică cele 2 episoade lungi de la final). Pentru a promova sezonul 4 al serialului, Netflix a deschis nişte pop-up stores (magazine temporare) în Paris, Chicago, Dallas, New York, Los Angeles şi alte oraşe din SUA.
Şi pentru că văzusem nişte poze pe Instagram cu magazinul ăsta, oricum ne plimbam pe Champs Elysees şi aveam nişte timp liber ne-am aşezat la coadă la intrare. Jumătate de oră mai târziu pătrundeam într-un tărâm magic… glumesc. E un spaţiu cu parter + subsol în care s-au băgat destul de mulţi bani în decor. Cineva i-a zis „experienţă imersivă”, eu n-aş merge chiar până acolo.
Sigur că e o experienţă interesantă, dar rămâne un magazin cu mult merch branduit cu serialul. Hanorace, tricouri, şepci, borsete şi multe altele. Fiecare cameră avea o tematică dintr-un sezon de Stranger Things. Undeva la subsol era şi o zonă de jocuri arcade, la care puştanii francezi se băteau pe locuri. Noi mai aveam de ajuns în alte locuri aşa că am dat o tură, ne-am lămurit care e treaba şi am plecat.
Mult mai mişto mi s-a părut ce a făcut Netflix în România cu Stranger Things, la Electric Castle. Presupun că parteneriatul cu Twenty One Pilots l-aţi văzut deja, din câte ştiu a fost un proiect care s-a negociat la cel mai înalt nivel între Netflix şi managementul Twenty One Pilots. Şi cele 2.8 milioane de views de pe Facebook au fost completate de cele 7 milioane de pe Youtube.
Pe lângă asta, au avut o activare cu stand care mi s-a părut mai cool decât cea din Paris. Tot o zonă de jocuri arcade, însă am văzut prin poze pe Instagram şi o butaforie cu un monstru din Upside Down world.
Tot contextul mi s-a părut interesant pentru că trăind în Estul Europei avem senzaţia că nu se întâmplă nimic cool la noi, că nu sunt bugete la fel de mari ca în Vest şi că nu se pot face lucruri. Plus că e aura aia de mister când vezi vreun studiu de caz din afară. Wow, un întreg magazin la Paris! Şi când ajungi acolo vezi că nu e ceva inimaginabil. Sigur, e muncit, e pe Champs Elysee, însă se descurcă şi ai noştri foarte bine. Ba chiar sunt situaţii în care mixul de creativitate şi costuri mai mici poate duce la rezultate mai spectaculoase.