Mai mult pentru posteritate, notez aici niște idei după această ediție de Webstock.
Am prins mai multe sesiuni și am reușit să-mi fac o idee de ansamblu, chiar dacă n-am reușit să mai stau la aproape tot evenimentul cum se întâmpla acum câțiva ani.
- Incredibil de multă lume anul ăsta, a fost prima ediție ”full” de după pandemie (știu că pandemia n-a trecut, dar e destul de folosită exprimarea asta). Prima oară când e luată și sala din stânga scărilor pentru Webstock, acolo erau de multe ori alte evenimente.
- N-o să mai spun că erau multe fețe noi, că e deja redundant; e ultimul an în care notez asta, o să explic mai jos de ce.
- Festivalul pornit ca un eveniment dedicat social media (unde accentul se punea pe bloggeri) a devenit un eveniment ”cu de toate” mai puțin blogging.
- Nici măcar nu mă mai deranjează chestia asta, vom avea în continuare bloggeri, unii dintre ei cu mare succes, la fel cum vom avea și mimi sau arheologi. Publicul larg nu va fi disperat să consume astfel de conținut, dar consumul va rămâne la un anumit nivel.
- Așa că putem vorbi de un nou eveniment care să adune exclusiv bloggerii, o readucere la viață a Blogfest. Diverși cetățeni între 30 și 40 de ani se vor putea întâlni într-un cadru în care să depene amintiri despre cum erau singurii creatori de conținut de pe internet
- M-am bucurat să văd fețe noi pe scene; nu îmi plac toate, dar nu contează asta, important e că s-a ieșit din paradigma aia în care aceiași oameni apăreau non-stop.
- Tipul de la Pepsi mi-a dat puțin de gândit, pentru că fie este rupt de realitate, fie a încercat să vândă o chestie banală ca pe ceva WOW. A vorbit despre un bootcamp de o zi în care mai mulți creatori de conținut au avut șansa să intre în contact cu brandul și au fost expuși la o prezentare de 30 de minute (exprimarea nu e exactă, dar asta era ideea). Ok, really? 30 de minute de prezentări și șansa networkingului? Chestiile astea se întâmplă de 12 ani cel puțin, doar că nu le zicea Boot Campuri și nu se lăuda nimeni cu ele la conferințe.
- Tot din prezentarea respectivă am rămas cu ideea curajoasă dar extrem de corporatistă conform căreia brandul transferă din legitimitate către creatorul de conținut. Cum ar veni, nu doar că influencerul transferă din reputația lui către brand (și Messi bea Pepsi, hai să beau și eu să văd cum e), dar și brandul face același lucru pentru influencer (Messi ăsta o fi bun, că l-a sponsorizat și Pepsi!). Probabil că asta funcționa la părinții noștri, la frații noștri mai mari și chiar și la Milennials, dar generația Alpha, cea cu care comunică Pepsi prin influencerii de la acel bootcamp, nu e deloc așa. Nu e nimeni dat pe spate că a prins influencerul o campanie, ba chiar sunt toate șansele să fie invidiat și blamat că ”s-a vândut” și nu mai e ”tru”.
- Inițial m-am gândit că iar a lipsit o dezbatere, pe urmă m-am întrebat ce ar fi de dezbătut. Sau de ce să mai facem asta. Că s-a dezbătut despre etică de ne-a venit rău, nu s-a schimbat nimic, alte schimburi de păreri nu mai au loc, e greu să le explici unor creatori de conținut ceva, că știu ei mai bine. Mă rog, aici discuția e mai amplă, mi se pare că acum 10-15 ani scopul era să crească online-ul, toată industria să facă mai mulți bani, acum scopul este să mulgem noi cât mai suntem pe val, cât mai mult, din câte părți se poate. De ce să-i crești pe alții care mâine pot fi concurență? La 500-1000 de euro pe campanie parcă voiai să fie mai bine pentru toată lumea, la 20-30-50.000 de euro scopul e să o împuști și pe următoarea.
- Despre Premii n-am mare lucru de comentat, Aluziva e alegerea logică pentru Personalitatea anului, s-a vorbit cel mai mult despre ea în online anul ăsta. În rest, o idee despre discuțiile inerente este că vor câștiga mereu clienții mari și pentru că au agenții cu experiență în spate care știu să scrie un case study și apasă pe butoanele potrivite.
- Poza de intro e de la prezentarea Penny la zi, cea mai clasică și, totodată, cea mai cinstită platformă de comunicare de brand din ultimii ani; corect executată, fără pretenții să reinventeze apa caldă, inițiată într-un moment de pandemie în care un brand a încercat să câștige puțin din atenția presei și a creatorilor de conținut.
2 comentarii. Leave new
”Diverși cetățeni între 30 și 40 de ani”, prietene? :))))
nici nu mai am câmp să trec adresa blogului, huooooooo, maică
” Aluziva e alegerea logică pentru Personalitatea anului, s-a vorbit cel mai mult despre ea în online anul ăsta. ”
Eu credeam ca despre Buhnici s-a vorbit in online cel mai mult anul asta. E doar o parere a unui simplu cititor de bloguri si presa online.