in Advertising/PR, Web


Ultimii 2-3 ani au adus un boom al creatorilor de conţinut, care s-au înmulţit mai ceva decât insert glumiţă aiciOrice om care are puls şi creier poate deveni creator de conținut şi mai rău e că, de cele mai multe ori, îşi exercită acest drept. Mă bucur că se renunță ușor-ușor la termenul de ”influencer”, că mulți dintre oamenii ăștia n-au influențat în viața lor nici un copil de 5 ani să mănânce o înghețată.

Popularea asta forțată a internetului cu creatori de conținut a adus modificări în algoritmi, a schimbat formate și, în general, a obosit pe toată lumea.

Problema nu e cu numărul de creatori, ci cu faptul că fiecare intră în hora afișărilor și a prezenței pe la evenimente. Facem conținut doar ca să se vadă că am postat ceva, că suntem acolo, să pară că suntem importanți și ne bagă lumea în seamă, nu contează dacă avem ceva de zis, dacă am făcut chestii interesante.

Și oricât s-ar screme copiii ăștia, nu fac decât super rar chestii interesante, restul e balast. Producem tone de deșeuri offline, iar acum am ajuns să producem Terabiți de deșeuri online. Din 500 de story-uri postate într-o săptămână de un creator de conținut mai mult de trei sferturi sunt o variație de ”hello, guys, ce mai faceți?”, ”am fost în locul X, acum mă pregătesc să mă duc în locul Y”, ”fetele de la agenția Z mi-au trimis pachetul ăsta și e absolut supeeerb”, ”mulți dintre voi m-au întrebat de rutina mea de ceva și iată că a venit momentul (adică a plătit sponsorul) să vorbesc despre asta”.

Bine, nu vă gândiți că bărbații au dispărut din ecuație, ba chiar mi se pare că la mulți dintre ei lucrurile sunt mai scremute, exceptându-l pe Dorian Popa care știm că a picat în butoiul cu Red Bull când era mic.

Și pe măsură ce lumea merge mai departe apar alții, iar ăia vechi nu doar că nu-și găsesc un job real, dar intră în depresie și încearcă să facă mai mult ”conținut”, să cerșească mai multă atenție, să se plângă mai mult de algoritm (mă rog, și femeile să dea jos textila mai des în poze).

Soluția e să dați logout, shut down, uninstal sau ce mai e nevoie ca să faceți o mică pauză. Clipurile cu ”amfostșimăduc” rămân tot acolo, chit că sunt făcute de Selly, Nelly sau Martinelli. 

5 comentarii. Leave new

  • Imbatranesti, poate ar fi buna o reprofilare.

    Răspunde
  • Nu am Twitter, Instagram, TikTok. Si viata mea e ok asa.
    Am doar facebook, ramas de pe vremea cand eram student, ca acolo puneau profii anunturile, cursurile etc. Dar in afara de a spune prrietenilor diin lista „la multi ani” de ziua lor, nu il mai folosesc acum. Recent am facut curatenie si prin lista aia de prieteni, cred ca am dat unfollow la jumatate din ei.
    Am cumparat de doua ori niste produse la recomandarea unor „influensari” si de fiecare data a fost tzeapa. Mi-am invatat lectia si nu am mai recidivat.

    Răspunde
  • Pur si simplu imbatranesti. Ai vazut de prea multe ori ciclurile astea. Sunt sigur ca exista sute de copii care consuma cu disperare 5-6 influenceri si tot asa. Fiecare cohorta are nevoie de creatorii lor de continut si vedetele lor. Putini reusesc sa se reprofileze sau sa evolueze.
    La nivel personal eu nu ma plictisesc. Internetul e asa mare si pot sa ma plimb prin el pe masura ce evoluez si descopar pasiuni noi. Momentan ma uit la masini, renovari de case si la chestii cu drumetii. Faiar e misto momentan, asa cum ma uitam in generala si liceu cu disperare la Doza de Hash. Acum 6-7 ani ma uitam zilnic la vlogger-ul Ilie, dar acum nu imi mai pasa de el. Atat timp cand Youtube poate sustine miliardele de TB de informatie sa ramana acolo.

    Răspunde
  • […] browserul, pe ideea decât un articol prost mai bine niciun articol, dar mi-a venit o idee citind Nu v-aţi plictisit de aşa mult „conţinut”? Și ideea e simplă, problema nu e că se produce mult conținut, ci că se produce prea mult […]

    Răspunde
  • S-a ajuns la asta pentru că:
    1. Competiția crescută: acum toată lumea e prezentă online, te „lupți” cu mulți alți creatori de conținut.
    2. Pareto: bugetele se duc spre top ~1%, e o prăpastie mare între ei și restul.
    3. Algoritmul vrea să te țină cât mai mult pe o anumită rețea, fiindcă atenția înseamnă bani și astfel rețeaua aia face mai mulți bani.
    Asta înseamnă că ai nevoie să rămâi constant în atenția celorlalți. Dacă postezi prea rar, chiar dacă sunt doar chestii de super calitate, riști să uite lumea de tine.
    Suspectez că o să devină din ce în ce mai rău, e un joc în care câștigă ăia care țipă mai tare și mai mult.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu