În vacanța de iarnă am reușit să bifez un obiectiv turistic pe care îl aveam de mult timp pe listă: parcarea subterană din pasajul Obor.
Chiar dacă am stat 5 ani în zonă și aveam mari probleme cu parcarea, nu m-am încumetat niciodată să parchez acolo din cauza zvonurilor care circulau pe diferite forumuri privind spargerile de mașini. La vremea respectivă parcarea era administrată de altă firmă (n-am idee care, poate Dali?) și intrarea nu arăta deloc bine.
Între timp au preluat administrarea spaniolii de la Interparking, cei care se ocupă și de parcările de la Intercontinental TNB și Universitate. Am mai scris despre aplicația lor, îmi place extrem de mult că pot intra fără tichet, îmi recunoaște numărul și îmi trage banii de pe card atunci când ies.
Momentan este renovată (și funcțională) doar parcarea de pe sensul spre Piața Victoriei, probabil că urmează să deschidă în curând și jumătatea de pe sensul spre Dristor, așa că abonați-vă la blogul ăsta ca să aflați impresii și de acolo. Sigur o să mai fac o vizită ca să descopăr și această bucată pe care n-am explorat-o până acum.
Spre deosebire de parcările de la Universitate, cea de la Obor pare renovată în viteză, cu multe detalii la care mai e de lucrat. Inclusiv în zona de acces pietonal încă se lucra, am nimerit pe un culoar care ducea într-un șantier insalubru.
După intrarea pe lângă pasaj accesul e destul de întortocheat, însă aspectul general e asemănător cu celelalte parcări Interparking. Ce m-a uimit a fost să văd mașini extrem de scumpe ”cazate” aici pe termen lung. Un Ferrari nu e chiar mașina pe care te-ai aștepta să o vezi parcată la Bucur Obor, de exemplu.
Accesul se face prin pasajul pietonal de sub liniile de tramvai, pe lângă un magazin de accesorii GSM. N-aș fi ghicit în veci că acolo e ușa care duce spre parcarea subterană de la Obor. Presupun că al doilea acces dă direct la suprafață, însă momentan se lucrează la zona respectivă.
La suprafață arată cam așa, în cazul în care vă lăsați mașina acolo și nu mai știți cum să ajungeți la parcare.
Automatul de plată e diferit față de cele de la Universitate (și nici nu cred că funcționează partea de acces fără cartelă, nu mi-a recunoscut numărul).
Costă 2 lei pe oră, iar 24 de ore sunt taxate cu 30 de lei. Există și abonamente lunare, desigur, în condițiile în care parcarea are câteva sute de locuri dedicate închirierii pe termen lung. Culmea, din ce-am văzut eu era destul de plină, sunt tare curios cum vor sta lucrurile după ce se termină și cealaltă jumătate.
Și apropo de acea jumătate, am senzația că există culoar de trecere dintr-o parte în alta, ceea ce ar fi excelent dacă vii dinspre Dristor și vrei să te întorci ușor tot acolo, ieșind din pasaj pe celălalt sens.
Faptul că ambele capete aveau semne de șantier m-a făcut să mă întreb ce e în spate, însă rămâne o dilemă până data viitoare.
Sunt tare curios dacă parchează cineva pe acolo constant (dintre cititori), am avut surpriza să descopăr recent că unul dintre cunoscuții de pe Facebook parca des mașina într-o vreme în pasajul Obor, când nici măcar nu era sub administrarea Interparking.
Mi se pare interesant cum unii oameni nu ajung niciodată în locurile astea, în timp ce pentru alții sunt extrem de banale. Eu, de exemplu, parchez la Intercontinental din 2008, însă chiar și acum descopăr oameni care habar n-au de parcarea aia. La fel cum nici eu nu intrasem până acum la Obor.
7 comentarii. Leave new
Super obiectiv! Păcat că nu erau ai niște gunoaie prin parcare, ca sa fie mai pe gustul tău. :))
Pe viitor, comentariile stupide nu vor mai fi aprobate.
E doar un troll cu fetish pe partea de gunoi; ignore este cea mai buna solutie, nici block nu este de trecut cu vederea, dar momentan un ignore face minuni.
Ca sa elaborez, ca sa ai fetish pe partea de gunoi, trebuie intai sa fii un gunoi, asta este parerea mea, care este, punct! 😀
Awww. Vezi să nu uiți să te ștergi la gură.
Pentru plata cu ora e foarte ok, dar pentru rezidenti nu cred – toti cei cu abonament de acolo ( si sunt multi) platesc 385 lei/luna, adica 4620 lei/an ?! comparat cu un 5-600 lei/an cat sunt la primarii
Păi da, dar e o parcare subterană care vine cu alte beneficii față de o parcare pe stradă.
Or fi si avantaje, dar nu sa justifice un pret de 8 ori mai mare.
Iar asta capata alta „intelesuri” pentru cei care locuiesc acolo acum cand primarul a anuntat un proiect prin care se pierd vreo 140 de locuri de parcare din cele la suprafata!