Cred că întrebarea din titlu mă blochează de fiecare dată. Am constant discuţii cu oameni care ar vrea să înceapă un business, dar care nu ştiu exact ce să facă. Au banii, poate că au şi timpul să investească în ceva, dar „nu se pricep la nimic”. Adică le lipseşte know-how-ul într-un anumit domeniu.
Mie mi se par uşor suprarealiste discuţiile astea, pentru că trăim într-o ţară care e plină de oportunităţi. Sunt şi riscuri cu grămada, nu ai statul de partea ta, taxele cresc din pix în fiecare an, însă poţi să faci business dacă vrei cu adevărat. Şi poţi prospera dacă eşti serios şi munceşti mult. Sau dacă ai oameni să muncească pentru tine.
Sunt o mulţime de businessuri pe care le-aş face dacă aş avea timp pentru asta sau dacă aş găsi oamenii potriviţi. Şi în special pe producţie, că acolo stăm prost în continuare.
Cred că pe agricultură e o pâine de mâncat, sunt tot mai multe restaurante care vor să implementeze conceptul from farm to table şi au nevoie de materie primă de calitate.
E suficient să te uiţi la ce nevoi au oamenii din jurul tău, la ce consumă şi găseşti o idee de business.
În zona de produse de copii sunt multe oportunităţi, dacă le gândeşti cu un plan mai mare, pe partea de servicii pentru casă iar e mare nevoie. Aici e nevoie de specialişti pe care să-i găseşti, dar dacă îţi faci un plan şi găseşti o formulă sunt sigur că se poate dezvolta o treabă mişto.
Am un prieten care a plecat de la zona de servicii, şi-a deschis un business de comerţ, a convins câteva branduri să devină importatorul lor unic în România, iar acum are şi un business de producţie. Fără să fi avut mare experienţă pe vreun domeniu la început. Dar a învăţat să facă business.
Şi vorbim de business pe bune, nu de un SRL pe care îl gestionezi singur şi emiţi câteva facturi de servicii către nişte clienţi.
Eu mă concentrez pe agenţie şi pe Aceeaşi Mărie, dar pentru ambele sunt planificate creşteri. Şi mi-ar plăcea să mai fac nişte lucruri în anii următori în alte domenii.






