Mâine se întâmplă Black Friday-ul românesc, cel puţin ăla care contează, organizat de eMAG şi preluat de mulţi alţi jucători mai mici din piaţă.

Am fost zilele trecute la conferinţa de presă care anunţă evenimentul şi mi-am dat seama că anul trecut a fost singura dată când am ratat întâlnirea asta. Eram plecat cu treabă pe la Timişoara.

Motivul pentru care îmi place să merg acolo este că mai auzi nişte informaţii interesante, unele care de obicei sunt în afara „scriptului” de PR. Iulian Stanciu şi Tudor Manea erau experţi la dat din casă mici detalii către presă, odată cu venirea Irinei Pencea mi se pare că e totul mai controlat. Probabil că la nivel de corporaţie este mai bine.

Chiar şi aşa, am notat o mulţime de lucruri interesante.

Trec rapid peste informaţiile de bază: vor fi milioane de produse la reducere, este o promoţie specială pentru abonaţii noi la Genius, care plătesc 69 de lei şi primesc 6 vouchere de 25 de lei (deci 150 de lei de cheltuit), este şi un voucher pentru cei care prelungesc Genius.

În 2023 au avut: 

  • 86.5% comenzi de pe mobil
  • 11.000 de selleri implicaţi (din totalul de 56.000).

În acest moment au în jur de 900.000 de clienţi în Genius, dar ar vrea mult mai mulţi. 

2.5 milioane de clienţi au acces la Wallet, iar ţinta e de vreo 5 milioane. În condiţiile în care au 4.6 milioane de clienţi lunari.

A întrebat cineva şi cum se dau banii în Wallet (de ce unii au 1000 de lei şi alţii au suma maximă, de 4000 de lei). Se pare că sunt 80 de parametri care sunt luaţi în calcul de machine learning pentru a stabili câţi bani merită fiecare. Printre ei se numără şi câte comenzi ai dat, ce valori sau ce categorii.

Anul ăsta de Black Friday nu vor avea în ofertă imobiliare. Ceea ce mi se pare interesant. Sigur nu are legătură cu scandalul Nordis, ci pur şi simplu nu vor românii aşa mult să cumpere imobiliare. Sau poate că nu la ofertă, mai bine zis. 

A întrebat un jurnalist despre impactul pe care l-au avut campaniile electorale în bugetele de ads (dacă au crescut din cauza asta) şi răspunsul a fost că nu s-a simţit foarte tare. În schimb ce s-a simţit a fost investiţia în ads pe care au făcut-o chinezii: Temu şi Shein. 

La o întrebare legată de Trendyol răspunsul lui Tudor Manea a fost că turcii sunt ok pentru că joacă după regulile Europei în producţie în special, pe când chinezii nu respectă nimic, aşa că pot să vină cu nişte preţuri neverosimil de mici. Asta apropo de motivul pentru care iei nişte chestii atât de ieftine de pe siteurile alea. Exploatarea muncitorilor, zero norme de protecţia muncii, zero norme de calitatea materialelor şi aşa ajungi la 2 lei pentru un produs care vine tocmai din China.

Dintre funcţiile noi pe care nu le ştiam: căutarea semantică cu ajutorul AI-ului şi căutarea cu poză. Cea din urmă mi se pare absolut bestială. Faci o poză unui produs care habar n-ai cum se cheamă şi algoritmul ştie să identifice obiectul ca să îl poţi comanda de pe eMAG. 

Şi, desigur, întrebarea care ne macină pe toţi: De ce au mai mutat cu încă o săptămână Black Friday? Simplu: ca să livreze până pe 23 noiembrie mare parte dintre produse şi să fie aproape de 100% până pe 30 noiembrie, când mai pleacă oamenii din Bucureşti. Nu ştiu ce să zic despre anul ăsta, că 1 decembrie pică duminică, dar e posibil să fie nişte plecări. Cred că va fi interesant de văzut şi ce impact o să fie în rezultatul alegerilor parlamentare, dar asta e altă poveste.

E impresionant că au ajuns la 6400 de lockere easyBox, cu 80% mai multe faţă de 2023. Să vedem ce va însemna asta pentru targetul acela de livrare a comenzilor până pe 23 noiembrie. 

În hubul din Joiţa au instalat o linie automatizată de coletare, care permite să ajungă la 750 de colete pe oră, vs. 70 de colete pe oră câte făceau până acum. În plus, vor transporta cu 80% mai puţin aer (adică vor fi colete mai potrivite cu dimensiunea produsului. Probabil că aţi observat mai ales de Black Friday că îţi venea un stick într-un ditamai coletul. Acum se eficientizează mult procesul ăsta.

Am lăsat mai jos câteva imagini relevante, unele dintre ele făcute de Marius, care a prins loc mai în faţă şi a fost drăguţ să împartă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu