afbeelding-11

Cel mai uşor este să creezi ceva dacă eşti abonat la feedurile AdsOfTheWorld, Adverblog, Adfreak, Adpunch, Adrants s.a.m.d. (nu pun link, le căutaţi şi voi).

Şi creaţia se face în felul următor: vezi ceva pe unul din site-urile astea şi te apuci să faci ceva aproape la fel identic în ideea că n-o fi nimeni care să citească adverblog în cazul de faţă. Aşa au făcut băieţii de la MbDrăgan zilele trecute când au ieşit cu super Office Projectul lor în cadrul căruia poţi să controlezi o maşinuţă prin sediul lor. Maşinuţa are o cameră montată şi totul se petrece în timp real, timp de 1 minut. Linkul aici.

Foarte tare mi-am zis eu în gând până am intrat să mă joc şi mi-am amintit că am mai făcut asta cu vreo lună în urmă, cu o maşină Skoda! După vreo 2 ore de căutări am găsit campania celor de la Achtung pentru Skoda Olanda. Timp de o săptămână mai multe skode parcate prin Olanda au putut fi controlate de vizitatorii siteului de campanie (claxon, ştergătoare etc). Linkul aici.

L.E. Se pare că m-am înşelat.  Cele două campanii au fost dezvoltate în paralel, asemănările fiind nişte coincidenţe. Pentru mai multe detalii citiţi în comentariile de mai jos.

11 comentarii. Leave new

  • Strugurii sunt acri.

    PS: Misto blogul tau, m-am si abonat deja.

    Răspunde
  • @octav nu cred ca m-ai inteles. ideea e foarte misto, doar ca mie mi se pare ca seamana cu cea de la skoda… :-??

    Răspunde
  • Salut Alex,

    Interesanta teoria ta. 🙂

    Nu s-a pornit de la ideea ca „n-o fi nimeni care sa citeasca adverblog”. Nu ne-am apucat sa cautam o idee pentru a face ceva identic cu ea. Proiectul a fost facut „for fun” si pentru a testa cateva lucruri. Cred ca este destul de distractiv in momentul de fata. Pe langa asta, cu siguranta am invatat ceva lucruri in plus.

    Inca un lucru care mi s-a parut interesant a fost faptul ca ai stat atata timp sa cauti ceva asemanator cu ceea ce s-a facut la MB Dragan. 🙂

    De asemenea, multumesc frumos pentru interesul aratat fata de proiect.

    Răspunde
  • @Daniel feelingul e la fel pe ambele siteuri din punctul meu de vedere, de asta mi-am amintit de skoda. iar partea de research a fost facuta ca sa nu arunc o afirmatie fara nicio baza.

    Răspunde
  • alex, modificarea masinutei si dezvoltarea serverului si a front-endului incepuse deja atunci cand a fost campania skoda. ideea ne-a venit cu ceva timp inainte, ca si proiect de „am implinit 2 ani hai sa facem ceva misto”. la momentul respectiv nu stiam de campania skoda. ti se poate confirma acest lucru si uitandu-te la data la care s-a pus trailerul (2 februarie), iar in faza aceea proiectul era deja pe terminate (dupa cum probabil poti sa deduci din imaginile din trailer): http://www.mbdragan.com/blog/mb_dragan_a_implinit_2_ani/

    tot ce s-a intamplat de atunci si pana la lansare au fost testari si optimizari pentru micsorarea intarzierilor feedului video.

    e bine sa strigi cand crezi ai ceva de strigat, dar mai bine e sa iti lasi un pic loc de miscare in caz ca nu ai dreptate. mai usor decat sa fii creativ e sa stai pe un scaun si sa arunci cu pietre. pacat de poza din post, se vede ca ai muncit ceva la ea.

    andrei

    Răspunde
  • @andrei ok, ok nu trebuie sa sara toata firma. am inteles ideea. E foarte posibil sa fie o coincidenta mai ales ca nu e vreo inovatie de nivel mondial. S-a intamplat de atatea ori sa apara si printuri/spoturi la fel cu unele din afara total intamplator.

    Răspunde
  • Am considerat ca pentru efortul de a semnala (din punctul tau de vedere, pe buna dreptate, probabil la fel as fi crezut daca priveam din afara), trebuie un raspuns mai clar si detaliat decat cel al lui Daniel.

    E adevarat, ideea nu era noua nici macar la campania Skoda, sunt sigur ca nu sunt putini cei care s-au gandit vreodata „Ce misto ar fi daca [variatie pe aceeasi tema]…”. Ideea a rezultat din ceva mult mai simplu („hai sa punem o camera video sa ne poata vedea lumea live”), si iti pot garanta ca este imposibil de pus in practica in 5 zile (lansarea campaniei skoda -> aparitia trailerului la noi pe site).

    Răspunde
  • Corectie: 2 zile, nu 5. Nu mai tineam minte exact cand am pus acel trailer, se pare ca l-am pus chiar mai devreme (31 decembrie): http://www.crusher.ro/vine

    Răspunde
  • andrei, al cui e blogul ala? spune-i respectivului sa nu mai shareze fisiere torrent cu passkey-ul in ele, ca-si face varza ratia.

    Răspunde
  • Chiar daca era copiata ideea, nu va inteleg satisfactia de a da cu pietre in munca altora. E evident ca niste oameni au muncit si si-au dedicat o parte din timpul lor liber pentru a realiza acel ceva care aduce un strop de inovatie si un zambet pe fetele unora. Ceva in care tu si multi altii aruncati cu pietre.

    Einstein spunea candva „Creativity is knowing how to hide your sources”. Desigur, asta nu inseamna ca trebuie sa plagiem cu totii, insa ideea e ca orice ai face e imposibil sa nu se fi gandit cineva inaintea ta la asta. Pentru ca suntem oameni, si toti gandim la fel. Poti sa ma contrazici, dar la baza toti gandim la fel.

    Chiar crezi ca e asa floare la ureche sa „montezi o camera pe o masinuta si sa o controlezi de pe internet” ? Nici nu-ti imaginezi prin cate am trecut si cate masinute am schimbat pana am reusit sa lansam acest proiect.

    Cred ca va mai o buna bucata de vreme pana o sa invatam sa apreciem munca celor ce ne inconjoara fara sa fim critici doar de dragul de a scrie ceva pe blog.

    Nu mi-o lua in nume de rau.. N-am nimic personal cu tine. Dar e ceva general si s-a intamplat sa-mi pice chiar la blogul tau 🙂

    Have fun in continuare!

    Răspunde
  • @Alex Buga cred ca e usor jenant ca tu, din pozitia de Creative Director, sa spui: „Chiar daca era copiata ideea, nu va inteleg satisfactia de a da cu pietre in munca altora”

    Cum adica? Ah.. deci daca era o idee copiata, prin simplu fapt ca v-ati obosit s-o implementati meritati un premiu, right?

    Aminteste-mi te rog, Einstein la ce agentie a lucrat?

    Nici eu n-am nimic personal cu voi dar trebuie sa recunosti ca s-a intamplat ca de data asta sa nu fie copiata ideea. De alte 20 de ori, alte agentii romanesti au preluat cu nonsalanta.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu