Ţin minte că atunci când eram mic treceam des prin zona Trafic Greu (Strada Progresului) şi îi întrebam pe ai mei de ce sunt şine de tren care traversează şoseaua. Autobuzele, tramvaiele şi maşinile încetineau ca să treacă peste o cale ferată care încă de pe atunci era scoasă din uz. Pe vremea aia încă mai erau întreprinderi pe acolo, Vulcan şi alte câteva chestii industriale, de la care produsul finit pleca în vagoane. Părinţii mei îmi explicau de fiecare dată că nu e nicio gară prin zonă, dar că materialele foarte grele trebuie să fie aduse de o locomotivă etc. etc.
20 de ani mai târziu, astfel de şine de tren împânzesc Bucureştiul, mai ales în ceea ce până acum câţiva ani era periferie. Marile întreprinderi de stat au la câte o poartă astfel de şine de tren. De fiecare dată când s-a asfaltat s-a recurs la tot felul de cârpeli, chiar dacă în 90% din cazuri noii proprietari ai terenurilor şi-au scos calea ferată. Practic, şinele au rămas doar pe spaţiul public, deşi s-a asfaltat de multe ori pe acolo, uneori chiar temeinic.
La un moment dat chiar discutam cu un şef de la ceva firmă de asfaltări pe tema asta şi mi-a zis că nu se scot şinele pentru că se consideră că e prea scump să repari găurile. Motivul mi se pare absolut pueril. Se bagă milioane de euro în asfaltare, dar nu au buget să scoată nişte fiare care dau peste cap toată circulaţia şi să pună asfalt în locul lor.
Zilele trecute era coadă de maşini lângă Piaţa Obor, se circula extrem de greu şi am înţeles de ce abia când am văzut şinele astea. Şoferii încetineau, treceau peste calea ferată cu grijă şi asta îi făcea pe unii pietoni să considere că au timp să treacă. În loc să accelereze, maşinile frânau iar, şi în loc să treacă 10 maşini la semafor apucau să treacă doar 7. De aici şi ambuteiajul. Fără acele şine nu mai era nicio problemă.
Iar ăsta e cazul bun, în care nu ai nişte gropi care să-ţi rupă maşina pe lângă ele. Cred că sunt zeci de astfel de străzi pe care traficul e încetinit de chestii care nu ne mai trebuie, scoaterea lor ar face un pas mic spre un trafic mai fluid. Ca să nu mai vorbim de zona asta pe care s-ar putea face lejer o şosea cu 4 benzi de circulaţie ca alternativă la Bulevardul Iuliu Maniu. Chit că se opreşte la AFI.
Oraşul ăsta are nevoie de un om care să-şi suflece mânecile şi chiar să se apuce de treabă, din păcate nu ştiu dacă o să apuc momentul. Poate generaţiile viitoare.
5 comentarii. Leave new
Oraşul ăsta are deja oameni care, odată aleşi, îşi suflecă mîinecile şi se apucă de „treabă”. Şi nimic nu-i poate opri. Iar rezultatele se văd. Depinde doar de care parte a trebii te afli.
da un search inainte sa te apuci a scrie, ca la obor inca e o gara de calatori functionala. https://www.google.ro/search?client=opera&q=gara+bucuresti+est&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8 plus ca aia de la cora din spate e cale ferata care duce la Bucuresti Cotroceni. Da, exista statie acolo. http://www.b365.ro/bucurestiul-nestiut-gara-cotroceni-multimedia_44334.html
:))) hai, mă, chiar mă crezi atât de rupt de realitate?
Nu vorbeam de Gara Obor (care e mai degrabă spre Baicului), vorbeam de şina de pe Ziduri Moşi
https://www.google.ro/maps/@44.4526663,26.1289468,19.96z
Singurul loc prin care mai trece trenul e aici
https://www.google.ro/maps/@44.4473682,26.1454098,121m/data=!3m1!1e3
Cât despre Cotroceni şi gara de acolo, ştiu că există, doar sunt din cartier. N-am ajuns niciodată acolo, dar pot să-ţi spun sigur că nu mai trec trenurile de ani buni, sunt deja vreo 7-8 ani de când au scos barierele de pe la toate intersecţiile (pe Strada Lujerului, ambele sensuri şi pe Valea Cascadelor).
bun. in cazul asta, ai dreptate
Pe șina aia care vine paralelă cu Iuliu Maniu nu poți să faci 4 benzi, poate 3, adică 1&1/2 pe sens. Nu o să se facă pentru că pe o bucată destul de mare sunt case construite foarte aproape, ceea ce nu ar permite dezvoltarea drumului.
Altfel, traficul de pe Iuliu Maniu, bucata până-n autogară, sensul de intrare, a suferit o lovitură destul de nasoală când s-a deschis centrul cartierul rezidențial și corporate de peste drum de Metro/McDonalds. La orele de vârf, bld. Preciziei e blocat de fluxul continuu de cetățeni care ies de la metrou și se duc la corporație, sau invers, vin de la corporație și se duc la metrou. Ar rezolva puțin problema dacă ar pune un semafor la trecerea aia nenorocită de pietoni.