Zbuciumată perioadă pentru advertisingul autohton. Piaţa din afară n-am mai urmărit-o, din păcate (se pare că mi-am schimbat priorităţile în ultimele 6 luni) dar la noi a fost cam la fel ca în 2009, până acum câteva luni. S-au mai produs schimbări, s-au mai pierdut conturi, se mai aud nişte închideri de agenţii. Dar despre asta într-un episod viitor.
Am observat azi că cel puţin în ceea ce priveşte secţiunea de joburi de pe IqAds, ne-am întors în 2008. Atunci când se auzise de criză, unii îşi făceau griji, alţii încercau să fie precauţi, dar nimeni nu angaja sub 3 ani experienţă.
Aruncaţi un ochi aici. Vă place?
Next: Scuze, momentan nu cautam juniori, studenti, practicanti, aspiranti. Nu mai incercati.
Rusu-Borţun: Rusu+Bortun Brand Growers angajeaza Copywriter cu minim 3 ani experienta.
The Practice: Cu experienta (ideal 3-4 ani), dar entuziast ca la-nceput (angajează specialist în PR)
Tempo (singurii mai indulgenţi): caută account – Daca ai macar un an de experienta in domeniu, stii la ce ne referim 🙂
Problema e următoarea: au trecut 3 ani. Sigur, cine se angaja în 2008, acum avea experienţă 3 ani şi pac! cu portofoliul la agenţii. Numai că şi atunci se căutau oameni cu experienţă, care să facă faţă crizei, nu juniori pe care să stai să-i inveţi tu care e treaba cu conceptul şi execuţia. Deci mai bine te angajai în 2005 şi căpătai experienţă până în 2008, iar acum te duceai cu 6 ani de experienţă. N-o s-o bag p-aia cu „eu în 2005 citeam Fraţii Jderi şi îl învăţam pe Sadoveanu alături de autorii canonici”, că nu e vorba doar despre mine. Dar unde sunt tinerii ăştia cu experienţă 3 ani? Că din generaţia mea îi număr pe degete. Dacă mai iau în calcul şi lumea de la ADC*RO (creme de la creme), e jale.
Cu perspectivele astea sumbre, da, Bogdan, studenţii visează să-şi ia licenţa întâi şi pe urmă să-şi deschidă repede o firmă (nu i-aş spune chiar agenţie, că vorba aia… n-au 3 ani experienţă).
2 comentarii. Leave new
Sunt de acord ca este greu de intrat in industrie, acum. Si o sa fie probabil din ce in ce mai greu. Sa vezi insa cat de greu este la Londra sa faci asta. 🙂 Argumentul meu este insa ca ar trebui sa iti doresti asta si este o experienta care nu poate sa lipseasca din formarea unui comunicator. Si imi mentin parerea.
Exemplul pe care il dai tu este punctual. E posibil ca in momentul asta cei de mai sus sa nu aiba nevoie de juniori.
Am si eu doua contraargumente, tot punctuale. La Rusu+Bortun (stiu situatia lor, ca sunt verisorii nostrii) au angajat un junior chiar in 2009, in plina recesiune. La Millenium Comm am angajat doi, chiar in primavara.
Stiu care e situatia si nu incercam sa ma plang. N-a vrut sa fie un discurs de tipul „noi suntem destepti, dar in agentii sunt oameni rai care cer experienta”. Doar ca dimineata m-a pufnit rasul cand am vazut toate anunturile alea.
Am vrut sa subliniez ca n-ai cum sa cauti oameni cu experienta 3 ani, daca in ultimii ani nu s-au mai angajat juniori.
Exemple mai stiu, si stiu chiar si de ce nu mai vor juniori cei de la Next, dar asta conteaza mai putin. Publicitatea romaneasca e un conglomerat de cazuri particulare in care juniorii intra greu sau deloc.
PS: Millenium nu se pune, ca mereu ati angajat juniori 😛